    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Date: Sat, 17 Sep 2011 12:14:22 +0200

    > Bywa gorzej - pani każe założyć blog i z tego rozlicza ... Formatowanie
    > tekstu jest przydatne choćby w pracy. Potem całkiem poważni ludzie tekst
    > w tabelce worda formatują przy pomocy spacji a nie przeznaczonych do
    > tego poleceń.
    > Absolwenci takich lekcji nie mają pojęcia o używaniu windowsa, np. jak
    > nie załapać wirusa, bezpiecznie korzystać z internetu, po co czyścić

    Mnie właśnie to najbardziej wkurza! Że jak się uczy Worda, to byle-jak,
    bez np. wbicia w głowę nawyku używania stylów. Potem słyszę od
    absolwentów kierunków humanistycznych, że robili pracę magisterską,
    potem robili jakieś poprawki i musieli cały spis treści poprawiać, bo im
    się strony poprzesuwały... bo oczywiście robili go "ręcznie"...
    Druga rzecz, to fakt, że dzisiaj w ogóle nie uczy się o bezpieczeństwie
    w internecie. Nie pokazuje się, jak zabezpieczać się przed kradzieżą
    hasła, jak rozprzestrzeniają się wirusy itp. Nie tłumaczy się
    konieczności robienia kopii zapasowych (do dziś nie wiem, czy śmiać się
    czy płakać, jak przypomnę sobie apel w radiu od pewnej kobiety, która
    zostawiła w aucie laptop, złodzieje ukradli komputer, a ona straciła
    kilka lat pracy nad swoją pracą doktorską...). itp... Moim zdaniem tego
    typu materiał powinien być prezentowany na lekcjach informatyki. A jak
    jest - każdy wie ;)...

    Konop