    From: "greenman" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Naszły mnie jakieś myśli...
    Date: Mon, 9 Nov 2009 22:34:26 -0000

    > "greenman" r90Km.31097$k...@n...ams2
    > Skuteczność AF zależy od jasności obiektywu?
    > Myślałem, że przy dobijaniu fleszem ustawianie
    > ostrości nie zależy od jasności obiektywu.

    Zakladam, ze nie bawiliscie sie w calkowitych ciemnosciach.
    A szklo jasniejsze o dwie dzialki calkiem skutecznie
    zwiekszy sprawnosc AF. (liczac max. otwor a nie koncowe
    ustawienia przyslony) W koncu, to 4 razy wiecej swiatla.
    Na ile pomoze to zalapaniu ostrosci od doswietlenia AF lampa,
    tego nie wiem.

    > BTW -- zauważyłem, że mój C 450 D ma kłopoty z ostrzeniem.
    > Zwykle wtedy, gdy zasłaniam ręką te czerwone lampki flesza. ;)

    Jesli nie jest to ciemna noc,
    to zamiast tych ciemnych, zaloz jakies jasniesze szklo i tez zaslon
    lampe - sprawdzisz, czy przy tym oswietleniu zastanym AF da rade
    bez doswietlenia.
    ---