  • 11. Data: 2010-03-12 18:16:47
    Temat: Re: Następna bzdura
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    news:hndvrs$d9t$3@news.onet.pl...

    > Ten zarobek z nauczania jest podły, na tyle że mało kto z szanujących się
    > fotografów chce się jeszcze w to bawić. Dawniej mówiło się o prestiżu, ale
    > dziś ze szkołami foto jest jak ze szkołami wyższymi w ogóle...
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    > /moja głowa jest bardzo cenna, gdzie kupię folię ochronną na czoło?/

    Nie przesadzaj. Większość szkół fotografii w Polsce to raczej
    kursokonferencje...
    Szkoły wyższe przynajmniej odwiedza PAKA.

  • 12. Data: 2010-03-12 18:49:23
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "kuba_k1" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > http://www.swiatobrazu.pl/wildlife-photographer-of-t
    he-year-twoj-aparat-ma
    > -mniej-niz-10-megapikseli-nie-wezmiesz-udzialu-w-kon
    -19778.html

    Chcielista postepu to macie :)

    A powazniej - nie widze w tym nic dziwnego - patrz odpowiedz JA.

    Ja bym dodal wymog robienia zdjec na max 200ISO, ale to raczej nie przejdzie
    ;)

  • 13. Data: 2010-03-12 19:12:26
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Chcielista postepu to macie :)
    >
    > A powazniej - nie widze w tym nic dziwnego - patrz odpowiedz JA.
    >
    > Ja bym dodal wymog robienia zdjec na max 200ISO, ale to raczej nie
    > przejdzie ;)

    Jakubie Szanowny,
    w dawnych czasach na poważnych konkursach fotograficznych dopuszczano
    zdjęcia w formacie od 30x40 cm. Nie stwierdzano w regulaminie czym owo
    zdjęcie ma być zrobione. Małym, średnim, czy też wielkim formatem.
    Warunkiem był format odbitki wystarczający do pokazania na wystawie,
    czyli określony na min. 30x40 cm.
    Ma rację JA. Wystarczy "rozdmuchać" plik do żądanej wartości i warunek
    jest spełniony. Ale ja piszę o dawnych czasach,kiedy o pikselach jeszcze
    nikt nie wiedział a fotografie powstawały piękne. :-)

    --
    pozdrawiam ciepło
    Anna N.

  • 14. Data: 2010-03-12 20:12:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Mar 2010, Jakub Jewuła wrote:

    > Ja bym dodal wymog robienia zdjec na max 200ISO,

    50.
    Zdecydowanie max. 50 ISO/ASA (to na wypadek jakby kto
    sądził że mam na myśli ISO/DIN i fotopowielacze ;))

    > ale to raczej nie przejdzie ;)

    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-03-12 20:23:53
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Gotfryd Smolik news:

    > 50.
    > Zdecydowanie max. 50 ISO/ASA (to na wypadek jakby kto
    > sądził że mam na myśli ISO/DIN i fotopowielacze ;))

    Proponuję w ogóle dopuszczać wyłącznie zdjęcia z CCD Kodaka i Fuji.

  • 16. Data: 2010-03-12 21:19:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-03-12 20:12:26 +0100, Anna Niedowiarek <a...@p...pl> said:

> [...]
    > jest spełniony. Ale ja piszę o dawnych czasach,kiedy o pikselach
    > jeszcze nikt nie wiedział a fotografie powstawały piękne. :-)

    No ale dalej w czym problem?
    Przecież to co piszesz o dawnych czasach to było właśnie dmuchanie. LF
    na 30x40 to żyleta, a mały obrazek to już dmuchanie.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-03-13 06:15:40
    Od: Anna Niedowiarek <a...@p...pl>

    JA pisze:

    > No ale dalej w czym problem?

    W niczym, to tylko taka luźna uwaga skierowana do tych, którzy widzą we
    wszystkim problem. A szczególnie w pikselach i wielkości ;-)

    --
    Anna N.

  • 18. Data: 2010-03-13 07:24:31
    Od: e...@o...pl

    A jeszcze w 2001r. Nikon na swojej polskiej stronie
    utrzymywał, że amatorom starczy aparat o rozdzielczości
    matrycy 1 MP. Dla zawodowców są aparaty 2 MP.

    Piotr

  • 19. Data: 2010-03-13 07:36:02
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    >A jeszcze w 2001r. Nikon na swojej polskiej stronie
    > utrzymywał, że amatorom starczy aparat o rozdzielczości
    > matrycy 1 MP. Dla zawodowców są aparaty 2 MP.
    >
    > Piotr

    I to był marketing. Teraz wszyscy producenci zgodnie utrzymują, że amatorom
    potrzeba więcej niż 8 Mpix. I to też jest marketing ;)

    --
    Lol

  • 20. Data: 2010-03-13 09:54:03
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    e...@o...pl napisal:
    > A jeszcze w 2001r. Nikon na swojej polskiej stronie
    > utrzymywał, że amatorom starczy aparat o rozdzielczości
    > matrycy 1 MP. Dla zawodowców są aparaty 2 MP.

    I zbytnio sie nie pomylili. Na matrycy fullhd masz niecale 2 MPx,
    na zdjeciu 10x15 (typowka albumowa) - nieco ponad 2 MPx.

    Cala reszta przecietnego pstrykacza ani NIE OBCHODZI, ani nie
    ma ochoty na zabawe z postprocessingiem zdjecia.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek