  • 21. Data: 2017-08-10 13:47:59
    Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:om2dl1$l21$1@dont-email.me...
    > Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
    > rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkręcić
    > dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...
    >
    > Myliłem się widocznie, bo Stanley w USA sprzedaje zestaw trzech nasadek o
    > rozmiarach calowych: 5/8-in, 3/4-in, 13/16-in.
    >
    > http://www.stanleytools.com/products/automotive-tool
    s/other-tools/ratchets/3-pc-spark-plug-socket-set/85
    -721

    > Ktoś się orientuje jaki jest najpopularniejszy standard i do czego się
    > nadają pozostałe dwie?
    >
    > I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny, metryczny
    > rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu: jaką nasadkę kupić do świec w
    > Passacie
    > GLX?
    >
    > Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
    > grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)

    Znalazłem nasadkę 5/8 wykonaną tak, że pasuje na świece od Hondy i Passata.
    Jest to produkt marki Duralast dostępny w Autozone.com
    http://www.autozone.com/test-scan-and-specialty-tool
    s/spark-plug-socket/duralast-3-8-in-drive-5-8-in-spa
    rk-plug-socket/482599_0_0?location=

    Mimo bardzo klarownego oznaczenia calowego 5/8" kodowania
    na niebiesko (metryczne mają pierścień czerwony) i ani słowa
    o 16mm, jest to nasadka pasująca na metryczne świece bardzo
    ładnie, nieciasno i zamiast "gumki" chwytającej izolator świecy
    jak w tanich nasadkach bywa ma pierścień magnetyczny.

    Niestety pierścień ten jest na górze, przy górnej elektrodzie świecy
    a nie na dole, przy sześciokątnej śrubie.
    To powoduje że przy wkręcaniu nowych świec ciężko sobie świecą
    trafić do klucza bo magnes przyciąga/odchyla elektrodę w jedną
    lub drugą stronę i świeca zacina się o krawędź klucza...
    Lepsze są te nasadki, które magnes mają na dole, przy krawędzi dolnej.

  • 22. Data: 2017-08-10 14:21:48
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-10 o 13:47, Pszemol pisze:
> [...]
    > lub drugą stronę i świeca zacina się o krawędź klucza...
    > Lepsze są te nasadki, które magnes mają na dole, przy krawędzi dolnej.

    To sobie ćmoku utnij kawałek węża gumowego albo zajeb to zużytą gumą do
    żucia :D Grrr jaki nieogar.

    --
    LordBluzg(R)

  • 23. Data: 2017-08-10 14:50:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >o 16mm, jest to nasadka pasująca na metryczne świece bardzo
    >ładnie, nieciasno i zamiast "gumki" chwytającej izolator świecy

    Chodziles z suwmiarka, ze swieca, czy kupiles kilka w ciemno ?

    J.

  • 24. Data: 2017-08-10 15:34:15
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    s/spark-plug-socket/duralast-3-8-in-drive-5-8-in-spa
    rk-plug-socket/482599_0_0?location=

    > Chodziles z suwmiarka, ze swieca, czy kupiles kilka w ciemno ?

    Chodziłem i szukałem ze świecą w ręku. Dosłownie :-))))

  • 25. Data: 2017-08-10 17:17:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Chodziłem i szukałem ze świecą w ręku. Dosłownie :-))))

    I duzo trzeba bylo szukac ?
    Ile kluczy 5/8" naprawde jest 5/8" ?

    J.

  • 26. Data: 2017-08-10 17:38:15
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I duzo trzeba bylo szukac ?
    > Ile kluczy 5/8" naprawde jest 5/8" ?

    Nie wiem, bo wcześniesze trzy sklepy obskoczyłem bez świecy, szukalem tylko
    16mm i nie było. Ten zestaw Stanleya co kupiłem bez sprawdzania był za
    ciasny.

    Co do tego Duralast to ciekawi mnie czy robią jakiś oficjalny klucz tego
    typu, który byłby oznaczony 16mm i miał czerwoną obwódkę zamiast
    niebieskiej. No i czy byłby rzeczywiście szerszy :-) Bo ten 5/8 moim
    zdaniem pasował idealnie: nie za ciasno, nie za luźno, na świecę prawdziwie
    5/8" byłby chyba zbyt luźny. Na szczęście świec nikt chyba na chama w
    głowicę nie wkręca, jak to było w przypadku mojej sondy lambda.

    Swoją drogą: czy zdarzyło się Wam żeby silnik wydmuchał świecę z silnika?
    Bo właśnie mój kumpel, ten od wiertarki, wczoraj mi z taką sprawą zadzwonił
    :-) Jego 2003 Honda Accord rano wystrzeliła świecą robiąc dziurę w
    podszyciu klapy silnika, wypuklenie blachy w klapie silnika i łamiąc po
    drodze plastikową fajkę... :-) Ciekawa przygoda :-))))) Musiał poprzedni
    macher nie dokręcić świecy na odpowiedni moment, czy co? Jaką siłą dokręcać
    trzeba świece?

  • 27. Data: 2017-08-10 18:06:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >zadzwonił
    >:-) Jego 2003 Honda Accord rano wystrzeliła świecą robiąc dziurę w

    Widzisz, Hondy tez sie psuja :-P

> [...]
    >Musiał poprzedni
    >macher nie dokręcić świecy na odpowiedni moment, czy co? Jaką siłą

    Chodzi mi po glowie, ze kiedys widzialem swiece, w ktorej porcelanowy
    srodek wylecial z tej metalowej tulei z gwintem.

    A google znajduje fajne zdjecia :-)

    J.

  • 28. Data: 2017-08-10 18:16:03
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Widzisz, Hondy tez sie psuja :-P

    Jasne :-)) Jak sie bardzo postarasz i znajdziesz taniego mechanika to każdy
    samochód dasz rade zepsuć.

    > Chodzi mi po glowie, ze kiedys widzialem swiece, w ktorej porcelanowy
    > srodek wylecial z tej metalowej tulei z gwintem.
    >
    > A google znajduje fajne zdjecia :-)

    U niego świeca była dobra, osmolona nieco ale wkręcona do silnika na próbę
    zadziałała dobrze. Trzeba było ja "przekonac" aby weszla pierwsze 2-3
    obroty bo chyba przy tym wydmuchiwaniu zdeformowalo sie kilka ostatnich
    zwojow gwintu.

    Ale kumpel ma teraz nowy komplet świec i kabli WN... fajna okazja do
    wymiany, nie? :-)