  • 1. Data: 2017-08-04 20:16:01
    Temat: Nasadka o świec zapłonowych
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
    rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkręcić
    dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...

    Myliłem się widocznie, bo Stanley w USA sprzedaje zestaw trzech nasadek o
    rozmiarach calowych: 5/8-in, 3/4-in, 13/16-in.

    http://www.stanleytools.com/products/automotive-tool
    s/other-tools/ratchets/3-pc-spark-plug-socket-set/85
    -721

    Ktoś się orientuje jaki jest najpopularniejszy standard i do czego się
    nadają pozostałe dwie?

    I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny, metryczny
    rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu: jaką nasadkę kupić do świec w Passacie
    GLX?

    Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
    grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)

  • 2. Data: 2017-08-04 20:44:07
    Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
    >rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby
    >odkręcić
    >dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...

    No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?

    >I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
    >metryczny
    >rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:

    No jak nie, jak tak ?
    http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwinc
    ie-,3530.html

    i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
    byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)

    >Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
    >grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)

    Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8
    (15.875mm).
    A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-08-04 20:51:56
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?

    A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
    będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
    pod nasadkę miałaby być inna?

> [...]
    >
    > i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
    > byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)

    No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się tylko
    długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?

    > Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8
    > (15.875mm).
    > A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)

    No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
    wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
    pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
    czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu
    sondy lambda w tym samym aucie :-)

  • 4. Data: 2017-08-04 21:25:39
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 20:16, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
    > grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)

    normalnie 16mm, stare wozy 21mm, małe popierdółki 14mm miewają

    Lewis

  • 5. Data: 2017-08-05 00:27:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 20:51, Pszemol pisze:

> [...]

    Przecież to ty twierdzisz że są nasadki uniwersalne, sam jotpegi
    wklejałeś i broniłeś tej tezy jak Matka Boska Częstochowy :D

> [...]
    > pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
    > czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu

    Noi kurwa, #DOBRZECITAK :D:D:D Teraz masz fajowy przykład używania
    klucza calowego do śruby metrycznej ale odwrotny jak w poprzednim razie,
    tzn klucz jest za mały.
    Zgiń, przepadnij, łosiu :D

    --
    LordBluzg(R)

  • 6. Data: 2017-08-05 01:38:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Przecież to ty twierdzisz że są nasadki uniwersalne, sam jotpegi
    > wklejałeś i broniłeś tej tezy jak Matka Boska Częstochowy :D

    No twierdzę, że są tak klientom przedstawiane jako uniwersalne.

    > Noi kurwa, #DOBRZECITAK :D:D:D Teraz masz fajowy przykład używania
    > klucza calowego do śruby metrycznej ale odwrotny jak w poprzednim razie,
    > tzn klucz jest za mały.
    > Zgiń, przepadnij, łosiu :D

    :-DD

    Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
    zapłonowej... :-)

  • 7. Data: 2017-08-05 07:53:58
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

> [...]
    > pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
    > czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu

    A wiesz jak w Europie mówią na quarter pounder with cheese?

    https://youtu.be/uYSt8K8VP6k?t=59

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2017-08-05 07:58:23
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 4 Aug 2017 23:38:13 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
    > zapłonowej... :-)

    A skąd my w Polsce mamy to wiedzieć? Tutaj taką nasadkę, albo kompletny
    klucz do świec kupisz w każdym OBI, Castoramie, motoryzacyjnym za rogiem,
    na Allegro i wielu stacjach benzynowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 9. Data: 2017-08-05 11:05:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
    > będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
    > pod nasadkę miałaby być inna?

    Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
    wiekszej iskry ? Chyba nie.

    ie-,3530.html

    > No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się tylko
    > długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?

    Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)

> [...]
    > pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,

    Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
    A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)

    P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
    A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)

    PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
    metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)

    J.

  • 10. Data: 2017-08-05 11:07:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No twierdzę, że są tak klientom przedstawiane jako uniwersalne.

    To idz do adwokata, wrocisz bogatszy :-)

    > :-DD
    >
    > Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
    > zapłonowej... :-)

    No jak to gdzie ? W kazdy dobrym sklepie z narzedziami :-P

    J.