eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNasadka o świec zapłonowychRe: Nasadka o świec zapłonowych
  • Data: 2017-08-05 14:51:50
    Temat: Re: Nasadka o świec zapłonowych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 5 Aug 2017 06:45:22 -0500, Pszemol napisał(a):
    > "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    >>>>> Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
    >>>>> rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby
    >>>>> odkręcić dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...
    >>>>
    >>>> No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
    >>>
    >>> A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
    >>> będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
    >>> pod nasadkę miałaby być inna?
    >>
    >> Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
    >> wiekszej iskry ? Chyba nie.
    >
    > Na dodatek, im więcej cylindrów tym pojedynczy cylinder będzie
    > mniejszy jeśli masz tą samą pojemność skokową silnika, nie? :-)

    Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
    kosiarce :-)

    No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
    nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.

    >>>>> I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
    >>>>> metryczny rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
    >>>>
    >>>> No jak nie, jak tak ?
    >>>> http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwinc
    ie-,3530.html
    >>>>
    >>>> i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
    >>>> byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
    >>>
    >>> No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się
    >>> tylko
    >>> długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?
    >>
    >> Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
    >
    > No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.

    ale 16mm, a nie 5/8" :-)

    >>> No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
    >>> wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden
    >>> nie
    >>> pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
    >>> czyli jest za ciasny :-)
    >>
    >> Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
    >> A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
    >
    > :-)
    >
    >> P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
    >> A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
    >
    > Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
    > i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ?

    nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
    to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)

    > Człowieku, Ty chcesz
    > abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
    > Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
    > nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))

    Z ciekawosci - poszukaj.
    Moze sa takie z takim gwintem.

    >> PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
    >> metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
    >
    > Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece
    > zapłonowe...

    A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: