    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Naprawdę "Prosty pomysł"
    Date: Fri, 29 Jun 2012 12:42:40 +0200

    W dniu 2012-06-29 01:49, anacron pisze:

    > kierowcy w Państwowych Ośrodkach Medycyny Pracy. Myślę, że ponad połowa
    > obecnie posiadających Prawo Jazdy Polaków z powodu braku predyspozycji
    > nigdy takowych pozytywnie by nie przeszła, a co za tym idzie, nigdy nie
    > otrzymałaby Prawa Jazdy.

    Tak, to można było zrobić kiedyś, gdy prawo jazdy (oraz samochód) mieli tylko
    wybrańcy.

    Teraz samochód jest przedmiotem powszechnego użytku, nie tylko ułatwiającym ale wręcz
    coraz bardziej niezbędnym do korzystania z wielu usług. Nie ma mowy, aby ograniczyć
    dostęp
    do niego znaczącej części populacji (głosującej w wyborach).
    Dlatego to raczej sama motoryzacja i regulujące ją przepisy będą dostosowywały się do
    coraz
    większej populacji kapeluszników, tak aby przeciętny emeryt dojechał na działkę czy
    do marketu
    w miarę bezpiecznie: powoli, w pancernym pojeździe z 10 poduszkami, po drodze
    zaopatrzonej
    w liczne zakazy wyprzedzania, itd...