  • 21. Data: 2010-07-13 18:47:52
    Temat: Re: Naprawa laptopa HP - wycena z kosmosu
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-07-12 18:32, Radosław Sokół pisze:

> [...]
    > prawo od nich nie kupować za taką cenę. Nie ma co drzeć
    > szat o to. Po prostu kupiłeś używaną płytę z Allegro i je-
    > żeli działa, to się tylko tym ciesz, bo jesteś do przodu.
    >
    > Podkreślam jednak jeszcze raz: notebooki to sprzęt przenośny,
    > drogi w eksploatacji i kłopotliwy w naprawie i rozbudowie.
    > Dlatego protestuję wszelkimi siłami przed wykorzystywaniem
    > ich jako "tanich, małych i ładnych" zamienników komputerów
    > stacjonarnych -- bo potem można się zdziwić. I tak miałeś
    > szczęście, bo do rzadszych modeli notebooków trudno kupić
    > płytę główną z demobilu i zostaje tylko serwis firmowy (a

    Ale są także energooszczędne, nieco mniej ten zasilacz ciągnie jak
    jednostka plus LCD.

  • 22. Data: 2010-07-16 08:28:25
    Od: "Dexter-Labolatory" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał:

    > Parę dni temu pisałem, że zepsuł mi się laptop.
    > Model HP 500 sprzed ponad 3 lat (procesor Pentium M 1.73 GHz, 1 GB RAM,
    > dysk 60 GB).
    >
    > Laptopik bardzo fajny, ale odmówił posłuszeństwa.
    >
    > Serwis HP wycenił mi naprawę na ... 1244 zł !!

    hmm, serwis HP /wymiana plyty/ w dv6000 wycenili na 665zl
    Ciekawe skad taka roznica?

  • 23. Data: 2010-07-20 08:35:44
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 13.07.2010 20:47, Nex@pl pisze:
    > Ale są także energooszczędne, nieco mniej ten zasilacz ciągnie jak
    > jednostka plus LCD.

    Tylko *nieco* mniej. Różnica nie jest porażająca. Notebook
    potrafi pobierać w szczycie nawet 100 W mocy -- tyle, ile
    sensownie złożony komputer stacjonarny przy typowym obcią-
    żeniu. Owszem, są różnice na korzyść notebooka, ale wyni-
    kają one z *gorszych parametrów sprzętu*: marnej matrycy
    LCD, wolniejszego procesora i pamięci, niższego FSB, wol-
    niejszego dysku twardego.

    Po przeliczeniu poboru mocy z uwzględnieniem możliwości
    obliczeniowych i *wygody pracy* notebook staje się po pro-
    stu *nieopłacalny*.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 24. Data: 2010-07-20 08:57:19
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Po przeliczeniu poboru mocy z uwzględnieniem możliwości
    >obliczeniowych i *wygody pracy* notebook staje się po pro-
    >stu *nieopłacalny*.

    Zostaw, notebooki są po prostu "trendi" i nic na to nie poradzisz.
    Poza tym, patrzysz z punktu widzenia _pracy_, a nie okazjonalnego
    sprawdzenia poczty, wejścia na fejsbóka. Do używania okazjonalnego,
    faktycznie możliwość złożenia i schowania do szafki jest istotna.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 25. Data: 2010-07-20 09:21:42
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 20.07.2010 10:57, Mariusz Kruk pisze:
    > Zostaw, notebooki są po prostu "trendi" i nic na to nie poradzisz.

    E tam, ja jestem wyjątkowo konsekwentny (niektórzy wręcz
    twierdzą, że uparty ;) ).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 26. Data: 2010-07-20 14:24:18
    Od: z <z...@g...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > E tam, ja jestem wyjątkowo konsekwentny (niektórzy wręcz
    > twierdzą, że uparty ;) ).

    Po ośmu czy więcej godzinach pracy przy kompie stacjonarnym w pracy
    uparłem się na laptopa do domu. A dokładniej wymusił to na mnie organizm :-)
    Klnę teraz na marną błyszcząca matrycę (3kpln kosztowała) i grzejąca się
    obudowę ale trudno.
    A jak trzeba to zewnętrzny monitor czy telewizor a nawet klawiatura.

  • 27. Data: 2010-07-28 21:47:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2010 16:24, z pisze:
    > Po ośmu czy więcej godzinach pracy przy kompie stacjonarnym w pracy
    > uparłem się na laptopa do domu. A dokładniej wymusił to na mnie organizm

    Nie rozumiem. Po długiej pracy na komputerze możliwe że
    względnie ergonomicznym chcesz się dobić pracą na czymś,
    co z ergonomią ma mało wspólnego?

    > A jak trzeba to zewnętrzny monitor czy telewizor a nawet klawiatura.

    I wtedy się okazuje, że całość wychodzi drożej, niż komputer
    stacjonarny, zajmuje więcej miejsca, wcale nie zużywa mniej
    energii elektrycznej, a do tego jest wolniejsze i trudniej
    o rozbudowę :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./