  • 11. Data: 2010-06-29 11:06:52
    Temat: Re: Naprawa laptopa HP - wycena z kosmosu
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-06-28 17:09, Marcin N pisze:

    > A jaki jest powód takiego właśnie podejścia serwisów?
    >
    > Laptopy są teraz równie popularne, co desktopy. Kwestią czasu jest, że
    > klienci będą oczekiwać możliwości ich"upgrade'owania".

    bzdura

    na tym własnie polega różnica miedzy laptopem a stacjonarką że ten
    upgrade jest dosyć mocno ograniczony - konstrukcja lapka jest często
    specyficzna dla danego modelu. Nie jest jak w przypadku desktopa gdzie
    masz wielką blaszana puszkę uniwersalną jeśli chodzi o umieszczone w
    środku elementy

    > Wracając do mojego laptopa - znalazłem nowe płyty główne za 200 zł.
    > 200, a nie 1200!!

    'nowe'

  • 12. Data: 2010-06-30 07:26:14
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 28 Jun 2010 17:09:36 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Laptopy są teraz równie popularne, co desktopy. Kwestią czasu jest, że
    > klienci będą oczekiwać możliwości ich"upgrade'owania"

    Ale desktopy maja zunifikowana konstrukcje - sa pewne standardy, i mozesz
    swobodnie stosowac roznych producentow podzespolow.

    W przypadku laptopow, nie ma mowy zunifikowaniu nawet w obrebie jednej
    rodziny laptopow danego producenta, a co dopiero ogolnej unifikacji.

    A zwlaszcza w odniesieniu do plyty glownej - "wielcy" projektuja i
    produkuja je sami, co powoduje ze zadna inna nie pasuje.

    Owszem, pojawiaja sie zamienniki roznych czesci - ale nie zawsze do konca
    pasuja, jak np DVD - owszem, polacyz sie, czyta,, nagrywa.. ale czasami
    trzeba cudow dokonac zeby spasowal fizycznie, a i tak czest sie odznacza w
    obudowie. Sporo jest zamiennikow matryc - choc czasem tez jest problem z
    zamontowaniem.
    Ale plyta glowna to inna bajka.

    --
    Mark

  • 13. Data: 2010-07-02 08:27:09
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i09rrm$6g3$...@n...onet.pl...
> [...]
    > Model HP 500 sprzed ponad 3 lat (procesor Pentium M 1.73 GHz, 1 GB RAM,
    > dysk 60 GB).
    >
    > Laptopik bardzo fajny, ale odmówił posłuszeństwa.
    >
    > Serwis HP wycenił mi naprawę na ... 1244 zł !!
    >
    > Gdyby nawet wymienili mi wszystkie bebechy w tym laptopie - to byłoby
    > taniej.
    >
    > Pewne jest więc, że nie skorzystam z ich propozycji. Nie wątpię jednak, że
    > sprzęt jest do naprawienia.
    > Objawy wskazują na płytę główną. Czy ktoś z Was może mnie nakierować na
    > jakiś serwis z GDYNI, który naprawi mi to w rozsądnej cenie?

    Naprawa laptopa:

    komputer trafił do serwisu w Gdyni, ale po 3 dniach nawet nie zajrzeli do
    niego i nie umieli wycenić naprawy. Zabrałem go więc stamtąd i sam
    rozebrałem.

    Zamówiłem płytę główną stąd:
    http://www.allegro.pl/item1100067792_nowa_plyta_glow
    na_hp_500_f_vat.html

    Za dwa dni będę próbował wymienić starą płytę na nową.
    Przy okazji pytanie:

    Myślę, czy nie wymienić procesora. Mam Pentium M 1.73 GHz (szyna 533, 2MB
    cache). Wg Intela ten procek bierze 27W max.
    Kombinuję, czy nie wymienić na dwurdzeniowy Intel Core Duo (np. T7300: 2
    GHz, 4MB cache). Ten procek ma TDP na poziomie 35W, no i nie wiem, czy moja
    płyta go w ogóle rozpozna. Warto rozważać taką zamianę?

  • 14. Data: 2010-07-02 09:12:49
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Marcin N jest autorem poniższej notatki:

    > Kombinuję, czy nie wymienić na dwurdzeniowy Intel Core Duo (np. T7300: 2
    > GHz, 4MB cache). Ten procek ma TDP na poziomie 35W, no i nie wiem, czy
    > moja płyta go w ogóle rozpozna. Warto rozważać taką zamianę?

    maksymalne co tam możesz wsadzić według producenta to Pentium M 770
    (2.13GHz, 2MB cache). nowszych generacji nie masz co próbować.

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 15. Data: 2010-07-02 11:22:17
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Szarlih" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Marcin N jest autorem poniższej notatki:

    > maksymalne co tam możesz wsadzić według producenta to Pentium M 770
    > (2.13GHz, 2MB cache). nowszych generacji nie masz co próbować.

    Jeszcze pytanie o system.
    W laptopie jest WinXP Home.
    Czy zmiana płyty na taki sam model spowoduje jakieś utrudnienia przy
    uruchamianiu komputera?
    Czy system zacznie się burzyć?

  • 16. Data: 2010-07-02 12:04:16
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 2 Jul 2010 13:22:17 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Czy system zacznie się burzyć?

    Jest szansa, że jeśli np ma inny bios, to będziesz musiał ponownie
    aktywować.
    --
    marcin

  • 17. Data: 2010-07-05 09:41:13
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

> [...]
    > Objawy wskazują na płytę główną. Czy ktoś z Was może mnie nakierować na
    > jakiś serwis z GDYNI, który naprawi mi to w rozsądnej cenie?

    No i sam naprawiłem laptopa.
    Zamówiona płyta główna dotarła dzisiaj rano. Wymieniłem starą na nową i
    komputer ruszył. System nawet się o nic nie pytał.

  • 18. Data: 2010-07-08 17:40:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 28.06.2010 17:09, Marcin N pisze:
    > Laptopy są teraz równie popularne, co desktopy.

    Co od dawna krytykuję jako chore.

    > klienci będą oczekiwać możliwości ich"upgrade'owania".

    Super. Równie dobrze mogą od krów oczekiwać umiejętności
    latania. To, że ktoś coś chce nie oznacza, że to coś ma
    sens lub jest łatwe w realizacji.

    > Wracając do mojego laptopa - znalazłem nowe płyty główne za 200 zł.
    > 200, a nie 1200!!

    Nowe? Równie dobrze mogły być leżakowane w jakimś magazynie.
    Albo niezbyt legalnie pozyskane z transportu. Albo wyciągnię-
    te z egzemplarzy z uszkodzonymi matrycami, wyczyszczone i
    sprzedawane jako nowe. W zasadzie pewność kupowania nowych
    podzespołów można mieć tylko u producenta (a i nie zawsze,
    bo do takich celów często stosuje się elementy pochodzące
    z komputerów odebranych z wymian gwarancyjnych).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 19. Data: 2010-07-12 15:09:03
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:2...@g...one.pl...

> [...]
    > bo do takich celów często stosuje się elementy pochodzące
    > z komputerów odebranych z wymian gwarancyjnych).

    Skoro - jak sam piszesz - nawet producent nie daje gwarancji, że sprzeda mi
    nową płytę za 1000 zł, to niby czemu mam się martwić, że na allegro kupię
    "prawie na pewno nową płytę" za 200 zł? W dodatku płyta wygląda na
    rzeczywiście nową. Podpicowana? Może i tak, ale nie spędza mi to snu z
    powiek.

    A w ogóle, to mam wrażenie, że chyba masz jakiś zły dzień.

  • 20. Data: 2010-07-12 16:32:02
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.07.2010 17:09, Marcin N pisze:
    > Skoro - jak sam piszesz - nawet producent nie daje gwarancji, że sprzeda
    > mi nową płytę za 1000 zł, to niby czemu mam się martwić, że na allegro

    Ależ nie masz się martwić. Po prostu nie narzekaj, że HP
    chce za płytę 1 200 zł i nie bądź pewien, że płyta z Allegro
    jest nowa. HP ma prawo chcieć nawet 12 000 zł, a Ty masz
    prawo od nich nie kupować za taką cenę. Nie ma co drzeć
    szat o to. Po prostu kupiłeś używaną płytę z Allegro i je-
    żeli działa, to się tylko tym ciesz, bo jesteś do przodu.

    Podkreślam jednak jeszcze raz: notebooki to sprzęt przenośny,
    drogi w eksploatacji i kłopotliwy w naprawie i rozbudowie.
    Dlatego protestuję wszelkimi siłami przed wykorzystywaniem
    ich jako "tanich, małych i ładnych" zamienników komputerów
    stacjonarnych -- bo potem można się zdziwić. I tak miałeś
    szczęście, bo do rzadszych modeli notebooków trudno kupić
    płytę główną z demobilu i zostaje tylko serwis firmowy (a
    może nawet i to nie).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./