  • 11. Data: 2010-11-08 15:24:50
    Temat: Re: Naprawa klimy zimą?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 8 Nov 2010 14:10:02 +0100, Czyzyk napisał(a):

    > Mity jak mity. U mnie klimatronik (lancia k 2,0) zalacza sie powyzej 7 st.C

    To masz ciekawą tę Lancię, że Ci klimę z VAG zamontowali ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 12. Data: 2010-11-08 15:36:36
    Od: "Czyzyk" <b...@b...com>

    > To masz ciekawą tę Lancię, że Ci klimę z VAG zamontowali ;)
    >
    > --
    > Borys Pogoreło
    > borys(#)leszno,edu,pl

    Ot, taki se wynalazek ;) Ale uscislajac, automatyczna klimatyzacja :)

    pozdr

  • 13. Data: 2010-11-08 16:45:51
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 8 Nov 2010 15:24:50 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > To masz ciekawą tę Lancię, że Ci klimę z VAG zamontowali ;)

    Borys - a jak jest u nas? Sprawdzałeś?
    W Lybrze poniżej bodajże 3-4 stopni też sprężarka nie startowała.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 14. Data: 2010-11-08 17:34:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 8 Nov 2010 16:45:51 +0100, Seba napisał(a):

    > Borys - a jak jest u nas? Sprawdzałeś?
    > W Lybrze poniżej bodajże 3-4 stopni też sprężarka nie startowała.

    Tak jak piszesz - w tych okolicach przestaje startować.
    (zresztą zgodnie z instrukcją)

    Dzisiaj jeszcze żyła przy 5C.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2010-11-08 18:20:28
    Temat: Re: Naprawa klimy zima?
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 08.11.2010 14:41, J.F. pisze:
    > Tylko po co wtedy klima ? Podgrzejesz, zrobi sie bardzo suche
    > (wzglednie), ochlodzisz - zrobi sie takie samo jak bylo, wody nie ubedzie.

    Nie wiem jak to dziala we _wspolczesnych_ autach, ale w Volvo 760 w
    klimatroniku (zwal jak zwal), kiedy dasz recznie nawiew na szybe to sie
    automatycznie wlacza klima do pozbycia sie pary.
    A w Irlandii czesciej uzywam klimy "zima" (czyli nasz okres
    jezienno-wiosenny) niz latem ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 16. Data: 2010-11-08 19:12:53
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 08 Nov 2010 18:20:28 +0100, RadekNet (www.rejsy-czartery.com)
    napisał(a):

    > Nie wiem jak to dziala we _wspolczesnych_ autach, ale w Volvo 760 w
    > klimatroniku (zwal jak zwal), kiedy dasz recznie nawiew na szybe to sie
    > automatycznie wlacza klima do pozbycia sie pary.

    Włącza się klima, czy zapala się lampka? Bo we współczesnym Fordzie Focusie
    lampka zapala się nawet przy -18, ale jakoś słabo widzę, by miało to
    działać. Przyjdzie zima, to poeksperymentuję.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 17. Data: 2010-11-08 22:35:53
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 08 Nov 2010 18:20:28 +0100, "RadekNet
    (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> wrote:

    >Nie wiem jak to dziala we _wspolczesnych_ autach, ale w Volvo 760 w
    >klimatroniku (zwal jak zwal), kiedy dasz recznie nawiew na szybe to sie
    >automatycznie wlacza klima do pozbycia sie pary.

    W moim francuzie, przy klimatyzacji ręcznej, dzieje się dokładnie tak
    samo.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 18. Data: 2010-11-08 22:39:01
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Nov 2010 19:12:53 +0100, "P.B." <p...@w...pl> wrote:

    >Włącza się klima, czy zapala się lampka? Bo we współczesnym Fordzie Focusie
    >lampka zapala się nawet przy -18, ale jakoś słabo widzę, by miało to
    >działać. Przyjdzie zima, to poeksperymentuję.

    Nie wiem jak w Focusie, ale w instrukcji do Forda Transita było
    napisane, że klimatyzacja nie załącza się poniżej temp. +5 st. C.
    Lampka się zapalała :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2010-11-08 23:44:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Borys Pogoreło

    > Tak jak piszesz - w tych okolicach przestaje startować. (zresztą
    > zgodnie z instrukcją)
    >
    > Dzisiaj jeszcze żyła przy 5C.

    To fajnie muszą szyby parować przy niższych temperaturach...

    --
    ignorance is bliss

  • 20. Data: 2010-11-09 01:12:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message
    > begin Mumin

    > Ale Twoje dwa auta nie są żadnym wyznacznikiem. Podobna uwaga
    > do kolegów z góry. Nie ma żadnej reguły, jakoby klimatyzacja nie
    > włączała się poniżej kilku stopni, jeśli można o takiej mówić to tylko
    > w odniesieniu do konkretnego modelu.

    Jak można interpretować zatem tą Twoją deklarację że to tylko mity?
    Te jego dwa auta plus kilka innych to właśnie dowód że nie mity tylko
    fakty autentyczne. A że nie wszystkie auta mają taki myk to tylko
    zaleta pomyślunku inżyniera który je projektował i puścił powietrze
    najpierw przez ogrzewacz a potem przez klimę aby umożliwić pracę
    klimy w niższych temperaturach w roli osuszacza powietrza...

    Swoją drogą gdy na zewnątrz jest mróz to zwykle powietrze jest
    b. suche i szyby nie powinny parować, no chyba że ktoś nie dba aby
    wewnątrz auta nie było zbyt wiele śniegu co się topi i daje wilgoć.
    Trzeba nóżki otrzepywać przed wsiadaniem i kabinę wietrzyć
    mroźnym, suchym powietrzem w zimie i nie będą szyby parować.