  • 61. Data: 2024-09-09 23:16:35
    Temat: Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.09.2024 o 20:18, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 09.09.2024 o 20:00, Krystek pisze:
    > [...]
    >
    > To teraz sobie wyobraź ten efekt zwielokrotniony na małe osiedle/kilka
    > ulic. Pamiętam też, że "wciskając nośną" (nadawanie) na antenie
    > samochodowej Santiago 1200
    > https://allegro.pl/oferta/sirtel-santiago-1200-anten
    a-cb-
    > montazowa-191cm-kabel-4-2m-wersja-2024-15919825308
    >
    > (najdłuższa i najlepsza na tamte czasy) jeśli ktoś kluczykiem przesunął
    > po antenie...to generowało iskry jak ze spawarki :D
    > Kopało? Niekoniecznie :)

    ...pamiętam też moment, kiedy stałem pod drewnianym kościołem w
    odległości 50m w niedzielę w jakiejś wiosce i nie patrzyłem wtedy na
    zegarek...kiedy wybiła godzina :30/podniesienie, to zamiast słów
    kaznodziei: Oto ciało Chrystusa, które...wygenerowało się w głośnikach
    kościoła: KURWA JACHU! CHUJU PRZEBRZYDŁY, ODEZWIJ SIĘ KURWA JAK CIĘ
    WOŁAM! i zobaczyłem w lusterku wstecznym, kilku tubylców jak ze
    sztachetami zbliżają się do mojego Passata wypadając z kościoła z
    dziwnym wyrazem twarzy. Z początku nie rozumiałam jak szybko opanowali
    te sztachety/rurki i to, że to pochodzi ode mnie w sensie, że mnie
    namierzyli... z poprzednich wołań. Nic z tego, filmy z Hollywood tutaj
    nie działają w polskim horrorze a mój rozrusznik odpalił natychmiast i
    spierdoliłem w kłębach kurzu, ratując tylną klapę/szybę i lusterka na
    odcinku kilku metrów :) Nocusz, kościoły powinny mieć filtry na takie
    zakłócenia ale nie mają, do dzisiaj :)
    Sporo by pisać na tematy zakłóceń ale zdarzyło mi się sporo takich
    zdarzeń :)

    Dowiedziałem się o tym jakiś czas później, bo "mszalec"/kolega mi zdał
    relację, co się wtedy w kościele odjaniepawliło :) Byłem Bogiem przez
    chwilę a część kościoła miała "banana" na ryju :) Stare, dobre czasy.
    --
    Pixel(R)??

  • 62. Data: 2024-09-09 23:36:16
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > (najdłuższa i najlepsza na tamte czasy) jeśli ktoś kluczykiem przesunął
    > po antenie...to generowało iskry jak ze spawarki :D

    Pamiętam też, że mając wzmacniacz odsłuchowy (CB) nawiązywałem łączność
    ponad 100km w linii prostej/lokalnie/Polska z auta. OK, musiałem wjechać
    autem na jakieś wzniesienie ale łączność np. Poznań/Piła była
    bezproblemowa :) W przypadku łączności DX/propagacja mam potwierdzenia z
    "widokówek" z Kanady/USA...jakby ktoś pytał, oczywiście, na "wstęgach"
    bo inaczej to było trudniej w AM czy FM ale też bywało.

    Stacjonarnie to już inna bajka :)...ale o tym może kiedy indziej :D

    --
    Pixel(R)??

  • 63. Data: 2024-09-10 01:39:51
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:

    > No to historyjka z czasów teletransmisji analogowej:

    Historyjka, nie wiem czy prawdziwa (pewnie nie), ale ciekawa.

    Szpital, oddział, nadmiarowe zgony. Nie wiadomo dlaczego. Co się okazało.
    Sprzątaczka sobie przychodziła, odłączała respirator, podłączała
    odkurzacz, odkurzała sobie, odkurzacz zagłuszał harczenie... potem
    odłączała odkurzacz, podłączała respirator i sobie szła sprzątać dalej.

    --
    USA. Do Białego Domu dzwonią z obserwatorium astronomicznego:
    -Panie prezydencie, Rosjanie malują Księżyc na czerwono! Co robić?

  • 64. Data: 2024-09-10 01:42:54
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Nocusz, czas zacząć w piwnicy budowę przenośnego EMP :D

    Był taki, może nie z EMP, ale też ciekawe, ale go zamknęli.

    https://abcnews.go.com/US/man-build-ray-weapon-kill-
    muslims-sentenced-prison/story?id=35807538

    https://www.justice.gov/opa/pr/new-york-man-sentence
    d-30-years-plot-kill-muslims

    A pomysł ciekawy...

    > Ja mam diesla jakbyco :D

    Ja też, ale i tak potrzebuje prądu, chociażby żeby sterować wtryskami. I
    pewnie całą masą innych niepotrzebnych rzeczy.

    > ale mogę kupić takiego "bez prądu" :D Kiedyś miałem, w sensie, że nie
    > potrzebował prądu stricte do jazdy...znaczy taki prosty był.

    Mniej rzeczy, które mogą się zepsuć :)

    > ...ale tak nawiasem, ostatnio pisze się o
    > hackowaniu/wirusowaniu...ładowarek do elektryków, gdzie można dostać się
    > nawet do auta przez ładowarkę i sporo nabroić:)

    io byś chciał hakować? :D

    --
    Pracownicy fabryki klejów, farb i lakierów wracali do domu przez
    gadający las.

  • 65. Data: 2024-09-10 01:45:22
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > To teraz sobie wyobraź ten efekt zwielokrotniony na małe osiedle/kilka
    > ulic.

    Ja sobie kiedyś ten efekt zwielokrotniłem w windzie. Na szczęście miała
    watchdoga :P Sterownik oszalał, zaczął klepać przekaźnikami, zawiesił się
    i zresetował. Patrząc wstecz wciskanie PTT w radiu w środku windy mogło
    nie być najlepszym pomysłem.

    Można też użyć telewizora.

    https://www.bbc.com/news/uk-wales-54239180

    --
    - Tatku... a czy jak Mikołaj będzie wchodził kominem, to się nie podpali?
    - Masz rację aniołku. Lepiej zgaśmy ten ogień.

  • 66. Data: 2024-09-10 06:01:23
    Od: Rutkowski Jacek <j...@w...pl>

    W dniu 09.09.2024 o 16:39, Janusz pisze:
    > Gdzieś kondensator jest i się ładuje a lampa go rozładowuje.

    Neonówka we włączniku, zabrudzony(zalany) włącznik
    lub tak jak kolega pisał sprzężenie pojemnościowe
    rurki z kablami wtedy tylko pozostaje dać ekranowany przewód
    ewentualnie uziemić obudowę...
    --
    pzdr, j.r.

  • 67. Data: 2024-09-10 10:32:29
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > https://abcnews.go.com/US/man-build-ray-weapon-kill-
    muslims-sentenced-prison/story?id=35807538

    Ruscy kiedyś opracowali metodę na agentów USA i promieniowali ich przez
    ścianę. Małe dawki ale wystarczyło.

    Wracając do małego EMP...odpalasz w mieście i wszystko staje w jakimś
    promieniu a Ty jedziesz dalej i nikt nie umiera :D Nikt nie zadzwoni,
    nagle cisza i słychać tylko Twojego diesla :D

    > io byś chciał hakować? :D

    Cokolwiek :) Znany jest chyba problem zatrzymywania pociągów
    NEWAGu...czyli, że można a tutaj pełne pole do popisu :)

    --
    Pixel(R)??

  • 68. Data: 2024-09-10 15:47:35
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Wracając do małego EMP...odpalasz w mieście i wszystko staje w jakimś
    > promieniu a Ty jedziesz dalej i nikt nie umiera :D Nikt nie zadzwoni,
    > nagle cisza i słychać tylko Twojego diesla :D

    Nie kuś!

    > Cokolwiek :) Znany jest chyba problem zatrzymywania pociągów
    > NEWAGu...czyli, że można a tutaj pełne pole do popisu :)

    Tam nie miało być "Co" tylko "io" ;) io w Twizzy.

    --
    Student z biednego afrykanskiego panstwa przychodzi do hydraulika:
    - Prose pan. Sedes mi zle pracowac. Woda sybko leciec i nie sdasyc

  • 69. Data: 2024-09-10 17:19:47
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Można też użyć telewizora.
    >
    > https://www.bbc.com/news/uk-wales-54239180

    Albo zasilacza od laptopa. Córa miała taki, że jak go włączyła to znikał
    UKF w radiu u mnie i u sąsiada :) BT gubiło zasięg po 2 metrach i siadał
    zasięg WiFi. Wystarczył jeden mały kondziu :)

    --
    Pixel(R)??

  • 70. Data: 2024-09-10 22:42:03
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nie kuś!

    Ehh, ruskie na orbicie ostatnio umieściły małe nuki. Ma to być atak EMP
    na znienawidzone kraje. No czekamy :)

    > Tam nie miało być "Co" tylko "io" ;) io w Twizzy.

    Zamienić funkcję pedałów a na dodatek "do przodu" z wstecznym :]

    --
    Pixel(R)??