eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do
    UPS?
    Date: Tue, 20 Aug 2024 20:10:50 +0200
    <v6bvrq$ev0$2@news.chmurka.net> <v6me3o$u3d$1@news.chmurka.net>
    <1em4ng3j3zqhv.59fgen79d9zi$.dlg@40tude.net>
    <v8lqui$s88$1@news.chmurka.net>

    On 2024-08-03 19:55, Krystek wrote:
> [...]
    ts/444333/SBL7.2-12L.pdf> Prądy ładowania i rozładowania, napięcie na ogniwo, rozkład
    energii w czasie itd.

    > A w sumie to nie wiem. Zainstalowałem. Działają, to jest UPS działa.
    > Testów nie robiłem - tzn. nie rozładowywałem przez 3 minuty 100-watową
    > żarówką raz w miesiącu. Może nie padną szybko, gdy zabraknie prądu w
    > gniazdku. UPS nieco ciepły, ale taki chyba był wcześniej. Przydałaby mi
    > się jakaś kamera z termowizją, by sprawdzić temperaturę. Obstawiam, że
    > się gotują, ze 30-35 w ciepłej obudowie z blachy jest, a wiatraczka
    > żadnego.

    A w sumie to już wiem. Wykonałem niezaplanowany test przy tzw. okazji,
    bo była dzisiaj kontrola (Raz na 5-lat) bezpieczeństwa instalacji
    elektrycznej i przeciwporażeniowej w mieszkaniu. W jednym, górnym z
    gniazd podwójnego gniazdka w kuchni mam zamienioną fazę z neutralnym,
    tzn. faza nie jest po lewej stronie od bolca (w dolnym gnieździe jest
    OK), więc chciałem rozkręcić gniazdko i połączyć tak, by w obu było
    zgodnie z niepisaną zasadą. W tym celu musiałem odłączyć zasilanie.
    Wcześniej jednak powyłączałem sprzęt komputerowy podtrzymywany przez UPS
    Fideltronik LUPUS 1000. Po ich wyłączeniu może ze 20W obciążało UPS-a.

    Prąd wyłączony, UPS sobie pika, a ja zabieram się za robotę, by
    rozkręcić gniazdko. Nie minęło 10 minut od momentu, gdy UPS przełączył
    się na zasilanie z baterii, gdy usłyszałem trzaski - takie, gdy do
    kuchenki mikrofalowej włoży się metalizowany, przewodzący prąd
    przedmiot. Poszedłem sprawdzić co to za trzaski i gdy tak stałem i
    patrzyłem to UPS zaczął "krzyczeć" - piszczeć na maksa, że wysiada mu
    bateria i zaraz padnie, ale z otworów obudowy dodatkowo zaczął wydobywać
    się biały dym. Jakby ktoś dymka z papierosa wypuścił. Szybko wyjąłem
    wtyczkę zasilania UPS-a z gniazdka (choć prądu w gniazdku nie było -
    prewencyjnie, by po wkręceniu bezpieczników od razu UPS mi ich nie
    wywalił) i przyciskiem na przodzie obudowy zasilacza awaryjnego
    wyłączyłem go, by przestał piszczeć. W całym pokoju zaśmierdziało
    spalenizną...

    Tak więc UPS-a podłączać do gniazdka już nie będę, akumulatory prawie
    nówka ledwo śmigane pewnie również trafił szlag. Dobrze, że nie
    zakończyło się pożarem. W głębi duszy liczę, że metalowa obudowa i
    prawie w ogóle brak plastikowych elementów zatrzymałyby rozwój ognia.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne