eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
  • Data: 2024-07-05 18:20:56
    Temat: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Jul 2024 17:20:10 +0200, Krystek wrote:
> [...]

    [...]

    > Zastanawiam się, hipotetycznie, co się stało: mogło być tak, że gdy mnie
    > nie było przez jakiś czas tam, gdzie znajduje się UPS to padło zasilanie
    > w lokalu, akumulatory wyładowały się do końca i UPS samoczynnie się
    > wyłączył. Po przywróceniu prądu UPS powinie je ładować, ale widocznie
    > były już w takim stanie, że dogłębne rozładowanie je dobiło.

    Mogło tak być, tylko UPS powinien być na to odporny.
    Rozładowuje do jakiegoś napięcia, wyłacza się, potem ładuje.

    Musiałoby prądu nie być ze dwa tygodnie, to może by się rozładowaly
    ponizej limitu.

    > Druga hipoteza to że zwarła się cela (ogniwo) w akumulatorze, zaczął się
    > grzać, może UPS zmierzył jego oporność, czy próbował ładować
    > dopuszczalnym prądem i nie mógł ładować albo też zmierzył jego
    > temperaturę (wszystko było nagrzane) i wyłączył.

    Też tak mogło być, tylko nie wiem czy by tak łatwo wykrył zwarcie
    celi. Gdzieś chyba dopiero po dłuższym czasie ładowania.

    A próbowałes je naładować?
    Rzeczywiscie zwarta cela, czy po prostu rozładowane?

    > Jak wspomniałem - UPS pracuje w trybie buforowym - zaniki prądu takie,
    > że by się akumulatory rozładowały do końca są niespotykane. UPS ma
    > generalnie chronić przed przepięciami, skokami napięcia i zakłóceniami z
    > sieci, a podtrzymanie ma być w bonusie - na wszelki wypadek.

    No ale nie wiesz, czy nie było wyłączenia, czy wiesz ?

    > To teraz kolejne pytanie związane z tematem (szczególnie dla tych,
    > którzy mają fotowoltaikę i/lub instalacje off-grid albo podtrzymanie
    > zasilania pracy kotłów c.o. / c.w.u.): warto do zasilania awaryjnego w
    > pracy buforowej zainstalować takie urządzenia? -
    >
    > <https://www.kalibrujemy.pl/przetwornice-napiecia/77
    9-zasilanie-awaryjne-pieca-inwerton-ups-sinus-1000-d
    c12v.html>

    To chyba nie tylko do PV - awaria będzie, dwa dni bez prądu,
    gaz/węgiel jest, a w domu zimno, bo piec bez prądu nie działa :-(

    A na zwykłym UPS pompa halasuje, a akumulatorek starcza na krótko :-(
    Hałasuje, ale się jednak kreci, więc może jednak zwykły Ups plus
    samochodowy aku.

    > lub też taki -
    > <https://volton.pl/pl/p/Zasilacz-awaryjny-UPS-do-pod
    laczenia-zewnetrznych-akumulatorow-ProSinus2000-BIAL
    Y-/466>

    Ale praktycznie do każdego podłączysz zewnętrzny aku.
    Co najwyzej będzie go długo ładował, albo szybko rozwali, tzn w 2-5
    lat :-)

    > Do tego jakiś akumulator - może być np. samochodowy, bezobsługowy. Do
    > pracy buforowej chyba byłby taki zestaw OK? Co sądzicie? Nie to, żebym
    > teraz zaraz kupował, ale przyszłościowo - w co warto zainwestować jako
    > zewnętrzne źródło podtrzymania podłączonych urządzeń.

    Samochodowy rozruchowy akumulator wytrzyma niedużo rozładowań.
    Ale też zazwyczaj jest ich niedużo, bo prąd zawsze jest.

    No i jak myślisz o 100W, to i niedużo godzin wytrzyma.
    Moze jednak generator spalinowy kupic, lub trzymac w rezerwie gotówkę
    na zakup, w razie dłuższej awarii.

    A trzeba by jeszcze przetestować z lodówką - pozwoli na rozruch
    agregatu, czy się wyłaczy, bo przeciążenie.
    No chyba, ze nie chcesz lodówki zabezpieczać.

    J.