  • 1. Data: 2011-03-13 20:01:39
    Temat: Napędy HP MultiBay - co to za standard ?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Mam możliwośc kupna komputera HP DC7100 (wersja ultra slim desktop). Napęd DVD
    (odczyt) jest typu MultiBay, podobny jak w laptopach (wąski), wygląda na
    wyjmowalny (hot swap). Czy da się taki napęd czymś zastąpić, w kontekscie
    nagrywarki DVD ?
    PP

  • 2. Data: 2011-03-13 21:34:43
    Temat: Re: Napędy HP MultiBay - co to za standard ?
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-13 21:01, PL(N)umber_One pisze:
> [...]
    > wyjmowalny (hot swap). Czy da się taki napęd czymś zastąpić, w kontekscie

    Tak, innym napędem zgodnym z multibay hp

  • 3. Data: 2011-03-14 12:44:17
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    boxfish <c...@g...pl> napisał(a):
    > Tak, innym napędem zgodnym z multibay hp

    To oczywiste :) Nie mniej jak widzę w specyfikacji sprzętu na stronie HP, napęd
    składa się z ramki wmontowanej w obudowę PC, a sam napęd ma postać wymiennej
    kasety. Może ktoś ma doświadczenie, czy np. wymontowując całą ramkę da się
    zastąpić taki napęd napędem laptopowym, czy złącza pasują, itp.
    PP

  • 4. Data: 2011-03-14 15:43:04
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 20:01:39 +0000 (UTC), PL(N)umber_One napisał(a):

> [...]
    > wyjmowalny (hot swap). Czy da się taki napęd czymś zastąpić, w kontekscie

    W moim leciwym już Compaq Armada do napędu Multibay mozna było zamontować o
    ile dobrze pamiętam coś 4 rózne napędy, zdaje się że CD-ROM, nagrywarkę CD,
    DVD-ROM i nagrywarkę DVD oraz jako piąte urządzenie - baterię. Ściągnij ze
    strony HP specyfikację tego laptopa, tam dokładnie pisało co można
    wmontować

  • 5. Data: 2011-03-15 03:39:05
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    PL(N)umber_One nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
> [...]
    > Napęd DVD (odczyt) jest typu MultiBay, podobny jak w laptopach (wąski),
    > wygląda na wyjmowalny (hot swap). Czy da się taki napęd czymś zastąpić,

    Jest kilka modeli tego kompa:
    USDT
    SFF
    CMT
    (Ultra-slim Desktop
    Small Form Factor
    Convertible Minitower)

    Możesz wsadzić odpowiednio (sorki, ale tak beznadziejnie sie skopiowało,
    czytaj po japońsku czyli w pionie):

    Multibay Drive Adapter
    -
    MultiBay 24X CD-ROM Drive
    MultiBay 24X/24X/24X/8X DVD-CDRW Combo Drive
    MultiBay 8X/24X DVD-ROM with +R Drive
    Multibay 1.44MB diskette drive
    -
    -

    A tu masz symbole:

    *MultiBay Drive Storage*
    Multibay 40GB hard drive
    DC365A
    Multibay 60GB hard drive
    DC894A
    Multibay 80GB hard drive
    DC920A
    Multibay 1.44-MB Diskette Drive
    -
    -
    DE612B
    MultiBay 24X CD-ROM Drive
    DC513B
    MultiBay 4X DVD+R/+RW Drive
    DG189A
    MultiBay 24X/24X/24X/8X Combo DVD-ROM/CD-RW Drive
    DL974B
    MultiBay 8X DVD-ROM Drive (reads all formats)
    DC515B
    NOTE: In order to use Multibay devices on SFF & CMT, the Multibay Drive
    adapter is required

    Przem

  • 6. Data: 2011-03-15 08:18:44
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Do ramki można włożyć w zasadzie wszystko zgodne z ATA oczywiście pod
    warunkiem, że się mechanicznie zmieści ;)
    Ramka składa się z napędu (cd-dvd/hdd) + przejściówki do złącza z tyłu
    + prowadnice boczne. No i są inne one dla dysku i napędów więc do
    kieszeni na hdd nie włożesz CD i na odwrót. Kieszeń w komputerze jest
    taka sama dla obu ramek. W laptopach kieszeń wewn. ma dwa niekolidujące
    złącza. Jedno dla napędów a drugie dla baterii. U Ciebie pewnie tego
    drugiego zwyczajnie nie ma.

    --
    Wojtek