  • 1. Data: 2011-03-13 19:15:52
    Temat: Prośba o podpowiedź!
    Od: "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm>

    Posiadam Toshibe z dyskiem 500 zrobionym jako jedna partycja czy możecie
    podpowiedzieć czym to można podzieli na 2/3 partycje bez utraty systemu i
    danych?
    Będe bardzo wdzięczny za podpowiedź i sugestie jak i czym tego dokonać!
    Pozdrawiam
    Staszek L.

  • 2. Data: 2011-03-13 19:28:12
    Temat: Re: Prośba o podpowiedź!
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > podpowiedzieć czym to można podzieli na 2/3 partycje bez utraty systemu i
    > danych?

    to jest zawsze najlepsze - nigdy nie wiadomo co z tego wyjdzie...

  • 3. Data: 2011-03-13 20:16:46
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.03.2011 20:15, Zmotoryzowany pisze:
    > Posiadam Toshibe z dyskiem 500 zrobionym jako jedna partycja czy możecie
    podpowiedzieć czym to można podzieli na 2/3 partycje bez utraty systemu i danych?

    Można, ale jest to ryzykowne i wymaga wykorzystania narzędzi
    spoza systemu (parę jest darmowych, część jednak jest już
    komercyjna i wymaga zakupu).

    Możesz napisać *po co* chcesz dokonać takiego podziału?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2011-03-13 21:32:28
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-13 20:15, Zmotoryzowany pisze:
> [...]
    > i danych?
    > Będe bardzo wdzięczny za podpowiedź i sugestie jak i czym tego dokonać!

    Nie słuchaj innych, bez problemu zrobisz to Easeus Partition master,
    znajdziesz bez problemu, jest wersja bezpłatna, robiłem wielokrotnie
    takie rzeczy (Lapto IBM ze standardowo jedna partycja po recovery)

    Proste, szybkie i zawsze działa

  • 5. Data: 2011-03-13 22:59:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zmotoryzowany" ilj555$ri0$...@n...dialog.net.pl

    > Posiadam Toshibe z dyskiem 500 zrobionym jako jedna partycja czy możecie
    podpowiedzieć czym to można podzieli na 2/3 partycje bez
    > utraty systemu i danych?

    Dysk zapełniony? :) Na Twoim miejscu nie kombinowałbym -- kupiłbym
    nowy dysk, skopiowałbym wszystko ze starego dysku na nowy dysk,
    wywaliłbym to, co na ,,1/3'', resztę bym zmniejszył do 2/3 i tę
    ,,1/3'' bym skopiował z nowego dysku na nową partycje w starym
    dysku oraz bym sprawdził, czy w części ,,2/3'' nie ma błędów
    związanych ze zmniejszeniem partycji.

    Podział zapełnionej partycji na dwie nowe jest... Ryzykowny. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-03-14 00:15:45
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 22:32:28 +0100, boxfish napisał(a):

> [...]
    > znajdziesz bez problemu, jest wersja bezpłatna, robiłem wielokrotnie
    > takie rzeczy (Lapto IBM ze standardowo jedna partycja po recovery)

    Do momentu, aż się coś nie wypieprzy. Co jak co, ale przy tego typu
    operacjach na "żywym organiźmie" backup danych jest moim zdaniem czynnością
    obowiązkową.

    [ Optymista nigdy nie będzie przyjemnie zaskoczony. (JoeMonster.org) ]

  • 7. Data: 2011-03-14 03:33:45
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sun, 13 Mar 2011 20:15:52 +0100, Zmotoryzowany napisał(a):

> [...]
    > danych?
    > Będe bardzo wdzięczny za podpowiedź i sugestie jak i czym tego dokonać!

    http://www.dobreprogramy.pl/GParted,Program,Windows,
    13209.html

  • 8. Data: 2011-03-14 08:15:58
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-03-14 01:15, Przemysław Ryk pisze:

    > Do momentu, aż się coś nie wypieprzy. Co jak co, ale przy tego typu
    > operacjach na "żywym organiźmie" backup danych jest moim zdaniem czynnością
    > obowiązkową.

    Tak, masz w 100% rację - bez backupu robienie czegokolwiek co ingeruje w
    relacje system-dysk jest niebezpieczne. Z mojego doświadczenia jednak
    większość problemów z tego typu softem leży po stronie userów i ich
    wyobraźni.

    W takiej sytuacji gdy mamy zajete np 50% dysku i tej drugiej połowy
    chcemy zrobić dodatkowa partycję nie bedzie żadnych problemów, gorzej
    jak zaczniemy przenosić dane systemowe.

  • 9. Data: 2011-03-14 08:49:34
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >danych?
    >Będe bardzo wdzięczny za podpowiedź i sugestie jak i czym tego dokonać!

    Gparted polecam, backup systemu konieczny najlepiej obraz partycji jak masz
    gdzie zgrać, czasochłonne ale przynajmniej bezpieczne.

    Buniek