  • Data: 2014-12-07 18:24:31
    Temat: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On 12/07/2014 04:37 PM, Pszemol wrote:
    > "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
    >
    > Przyznam szczerze, że nigdy się nie bawiłem tą opcją, nie umiałbym
    > tego ustawić... Jak to się robi? Brzmi to ciekawie...

    Przede wszystkim musisz mieć pełną kontrolę nad swoim serwerem dhcp,
    żeby podać dla danej maszyny odpowiednie parametry next-server i filename.
    Do tego musisz mieć jeszcze serwer tftp (może być na innej maszynie niż
    router).
    Na samym pxe to się dało zrobić, ale z tego co pamiętam, to trzeba było
    za każdym razem obraz takiego fdd jeszcze 'opakować' jakimś softem
    (wszystko było w pakiecie Etherboot). Gpxe wymaga więcej magii w dhcp,
    ale z drugiej strony jest w stanie zabootować się ze wszystkiego, nawet
    ściągnąć obraz po http :-) No i w gpxe można właśnie podać czysty image fdd.
    Generalnie poszukaj o pxe i zobacz stronę http://etherboot.org/wiki/howtos
    Jabyś był mocniej zainteresowany, to mogę podesłać konfigi dhcpd, pxe i
    gpxe.

    > Crazy! I nie cierpisz na wydajności z powodu obniżonego transferu?

    Gigabit w lan-ie, na serwerze 4 dyski w raid10 (ale wcześniej na 2
    dyskach w raid1 też było ok), niedługo dołożę tak edukacyjnie jeszcze
    cache na ssd. Dwa pc pod windowsem spokojnie jednocześnie działają -
    jakoś nie widzę, żeby było gorzej od zwykłego pojedynczego dysku. Pewnie
    na jakimś NAS-ie z obsługą iscsi też dałoby się coś takiego zrobić.
    A tak mogę w każdej chwili zrobić snapshot dysku maszyny, sklonować ją
    do eksperymentów, zostawić sobie jedną czystą instalację, powiększyć
    dysk itp. Brak problemów z bootloaderem i partycjami, bo każdy system
    widzi tylko swój dysk. Na jednym pc mogę mieć kilka systemów i nie bać
    się, że jeden zaora mi jakiś inny.
    Nie wspominając o bezpieczeństwie danych. Używam tego już parę lat i nie
    widzę sensu wracania do instalowania windowsów na dysku lokalnym i
    całego horroru z tym związanego.
    Z XP trzeba było odstawić trochę magii, żeby bootował się po iscsi, ale
    od Visty można już instalować bezpośrednio na dysk sieciowy, działa to
    od ręki i od instalacji na hdd w zasadzie nie różni się niczym.

    Oczywiśćie do laptopa nie jest do dobre wyjście, ale do zwykłego
    stacjonarnego pc wg. mnie jest idealne.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg