  • Data: 2014-12-07 18:17:14
    Temat: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Od: "jakson" <j...@e...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, to drugie nie ma miejsca... nie mam softu zabezpieczonego
    > floppowym donglem (ale język:"soft z floppowym donglem!" :-)

    Wazne, ze wszyscy wiemy o co chodzi :).

    Co zas do Twoich problemow, to podchodzisz do wszystkiego od dupy strony.

    > Mam potrzebę uruchomić od czasu do czasu system w trybie
    > MS-DOS bo mam pewne stare narzędzia które nie pracują pod
    > Windows, nawet nie pod Windows XP virtualnym w Windows 7,
    > i w sumie wystarczy jak do tego celu zrobię sobie bootowalnego
    > pendraka usb...

    No to bierzesz pendrive i:
    - zakladasz na nim partycje (albo i nie - moze byc bez tablicy partycji, ale
    czasami lepiej ja miec)
    - formatujesz na np. FAT32
    - przenosisz system np. sys src_drv: dst_drv:
    - kopiujesz na pena wymagane narzedzia

    Nieraz posluguje sie takim pendrivem do aktualizacji BIOSu.

    > A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
    > Ktoś wie jak to zrobić?

    Nie probowalem, ale byc moze wystarczy zrobic to standardowo:
    - zalozyc druga partycje i dalej "standardowo"

    > A prawdziwy napęd flopa 1.44Mb też się przyda, bo mam jeden stary
    > oscyloskop Agilenta (a może to jeszcze jest HP?) który ma taką stację
    > dysków i to jedyny sposób dla niego aby zrzucić przebieg z ekranu
    > na formę elektroniczną. Ten oscyl jest oczywiście używany już tylko
    > awaryjnie, jak dwa inne nowe Agilenty (z obsługą USB) są zajęte do
    > czegoś ważniejszego ale i tak warto mieć napęd do takiego floppa...

    A nie lepiej uzyc tu emulatora USB to Floppy?
    Podpinasz pod tasme FDD, wkladasz USB z obrazami fdd i wybierasz sobie
    odpowiedni obraz.
    Masa tego w internecie - wszedzie pisza, ze jest full emulation, wiec zapis
    pewnie tez.