  • 71. Data: 2010-10-23 12:17:29
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    User wrote:

    > Dzięki.
    > Na HDD do tego celu mogę zrobić partycję FAT16.
    > Sprawdzę także VirtualPC. Zastanawiam się również nad Knoppixem.

    Czy te dyskietki 5,25'' to Twoje archiwa czy jakiś spadek / prezent?
    Moje pytanie ma na celu przypomnienie że dość powszechne było używanie
    niestandartowych formatów zwiekszających pojemność nośników (n.p. z
    360kB do 830kB, 1,2M do 1,76M) i jeśli coś takiego zostało zastosowane,
    to próba odczytania pod MSDOS / Windowsem kończy się zniszczeniem zapisu
    o ile wcześniej nie zainstalowano w autoexec programu obsługi takich
    formatów (n.p.: FDREAD.EXE, 2M.COM). - Bez tego Windows probuje bez
    ostrzegania "naprawic" dyskietki przy próbie odczytu! Podobnie
    niszczące może być użycie standartowych linuxowych narzedzi.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 72. Data: 2010-10-23 12:32:33
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

    usb_dyskietki-1049584874.html

    > Może używane było i dlatego tak tanio.
    > Chyba nie zasięgałeś tej informacji i nie wybuliłeś 10 zł? :-)

    Jeszcze nie. Nie jestem sknerą, ale jakoś nie wierzę, że to coś da.
    Za tego rodzaju urządzenie mogę zapłacić więcej, ale tutaj chyba coś nie gra.
    A ponadto wkurzają mnie wszelkie akcje związane z wysyłaniem drogich SMSów,
    choć zdaję sobie sprawę, że w tym wypadku to nie jest wina sprzedającego ten sprzęt.

    Próbuję dojść co znaczy skrót BCM. Wiesz może?

    Pozdrawiam
    User

  • 73. Data: 2010-10-23 12:38:22
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-23 14:32, User pisze:

    > Próbuję dojść co znaczy skrót BCM. Wiesz może?

    Chyba Bez Ceny Minimalnej ;-)

    --
    animka

  • 74. Data: 2010-10-23 12:41:16
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

> [...]
    > 2M.COM). - Bez tego Windows probuje bez ostrzegania "naprawic" dyskietki przy
    próbie odczytu! Podobnie niszczące może być użycie

    To są z grubsza moje archiwa.
    Nie wiem jak by to było pod Win XP, ale pod Win 98 na pewno nic nie ulegało
    zniszczeniu. Chyba, że dyskietka jako taka była felerna, nie miało to jednak związku
    z jej odczytem.
    Ponadto, te dyskietki są przeważnie zabezpieczone przed zapisem, więc przynajmniej
    teoretycznie żadna akcja ze strony systemu operacyjnego nie powinna im grozić.

    Pozdrawiam
    User

  • 75. Data: 2010-10-23 12:42:30
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

    > Chyba Bez Ceny Minimalnej ;-)

    Pewnie tak. Bardzo dziękuję. Nie mam zbyt dużego doświadczenia
    w tego rodzaju zakupach.

    Pozdrawiam
    User

  • 76. Data: 2010-10-23 13:27:01
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    User wrote:

    > Dzięki.
    > To są z grubsza moje archiwa.
    > Nie wiem jak by to było pod Win XP, ale pod Win 98 na pewno nic nie
    > ulegało zniszczeniu.

    W95 / W98 napewno podejmowały próby "naprawy" (co kończyło się
    fatalnie).
    Zapewne nie używałeś niestandartowych (dla w98) formatów.
    W9x / ME obsługiwały 1,76M i DMF (cluster 1024 i 2048) ale MSDOS 5.x/6.x
    wymagał fdread.exe
    Przy "cudzych" dyskietkach warto przed odczytem zainstalowac
    przynajmniej fdread.exe bo nie wiadomo kiedy / w jakim systemie były
    nagrywane.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 77. Data: 2010-10-23 13:52:41
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

> [...]
    > Przy "cudzych" dyskietkach warto przed odczytem zainstalowac przynajmniej
    fdread.exe bo nie wiadomo kiedy / w jakim systemie były

    OK. Będę zwracać uwagę.

    Dziękuję i pozdrawiam
    User

  • 78. Data: 2010-10-23 14:38:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-10-23 15:52, Użytkownik User napisał:

    > OK. Będę zwracać uwagę.

    Jeśli dyskietki były formatowane na 360 lub 720 to dane bez
    problemów odczyta posiadacz Amigi lub Atari ST z dysponujący
    taką stacją. Szybciej znajdziesz takiego gdzieś w okolicy
    niż podepniesz starą stację do współczesnego kompa.

    Pozdrawiam

  • 79. Data: 2010-10-23 15:02:52
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

> [...]
    > taką stacją. Szybciej znajdziesz takiego gdzieś w okolicy
    > niż podepniesz starą stację do współczesnego kompa.

    Część była formatowana na 1,2 MB, część na 360KB.
    Właściciela Amigi ani Atari ST nie znam, nie mówiąc już o tym,
    że nie wiem na co można by to skopiować, żeby potem bez
    problemu mieć do tego dostęp pod Win.

    Pozdrawiam
    User

  • 80. Data: 2010-10-23 20:27:51
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 17:02:52 +0200, User napisał(a):

    > Właściciela Amigi ani Atari ST nie znam

    A gdzie mieszkasz?

    --
    Pozdrawiam,