  • 51. Data: 2010-10-22 16:58:40
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "User" napisał:

    > Chyba jednak nie, bo bez podłączenia napędu 3,5" nie podniosę komputer
    > ze starego MS-DOSa.

    O czym Ty piszesz??? Chyba jednak nie wiesz sam o co Ci chodzi. Po co Ci DOS
    do przejrzenia dyskietek? Podpinasz napęd 5,25", przeglądasz zawartość,
    ewentualnie kopiujesz na HDD i po sprawie. Odpinasz 5,25", podpinasz 3,5" i
    przestajesz marudzić.

    Remek

  • 52. Data: 2010-10-22 17:05:33
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

> [...]
    > ewentualnie kopiujesz na HDD i po sprawie. Odpinasz 5,25", podpinasz 3,5" i

    Taaak? Jest tylko jeden drobiazg - BIOS, a co za tym idzie system operacyjny
    (Win XP Pro), nie widzi napędu dyskietek 5,25". Ale jak rozumiem, to zupełnie
    nieważny szczegół.

    User.

  • 53. Data: 2010-10-22 18:25:04
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-22 16:11, User pisze:

    > Chyba jednak nie, bo bez podłączenia napędu 3,5" nie podniosę komputer
    > ze starego MS-DOSa.
    > Z kolei jeżeli nie podłączę napędu 5,25", to zmiany w config nie będą miały
    > znaczenia.
    >
    > Pozdrawiam
    > User

    Dziecioku w biosie ustawiasz kolejnost startowa i te ustaw na 720 bo
    jest logiczne ze te napedy mialy taka pojemnosc.

    Qrwa co za debil

  • 54. Data: 2010-10-22 18:34:02
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

    > Dziecioku w biosie ustawiasz kolejnost startowa i te ustaw na 720 bo jest logiczne
    ze te napedy mialy taka pojemnosc.

    > Qrwa co za debil

    Rozumiem, że piszesz o sobie.

  • 55. Data: 2010-10-22 18:44:52
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "User" napisał:

    > bez podłączenia napędu 3,5" nie podniosę komputer
    > ze starego MS-DOSa.

    Z CD czy jakiegoś pendrajwa powinieneś podnieść; trzeba pamiętać tylko, że
    stary MS-DOS nie obsługiwał FAT32.
    A czy jakiś VirtualPC nie ma w swoim wirtualnym BIOS-ie obsługi FDD 1,2 MB?

    JoteR

  • 56. Data: 2010-10-22 19:04:04
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

    logiczne ze te napedy mialy taka pojemnosc.

    > Rozumiem, że piszesz o sobie.

    A ponadto, skoro już postawiłeś tak trafną diagnozę odnośnie siebie samego,
    to poczytaj sobie, choćby w Wikipedii, o dyskietkach 5,25", ich pojemnościach itd.
    No i podciągnięcie się z logiki też byłoby wskazane.

  • 57. Data: 2010-10-22 19:07:17
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

    > Z CD czy jakiegoś pendrajwa powinieneś podnieść; trzeba pamiętać tylko, że stary
    MS-DOS nie obsługiwał FAT32.
    > A czy jakiś VirtualPC nie ma w swoim wirtualnym BIOS-ie obsługi FDD 1,2 MB?

    Dzięki.
    Na HDD do tego celu mogę zrobić partycję FAT16.
    Sprawdzę także VirtualPC. Zastanawiam się również nad Knoppixem.

    Pozdrawiam
    User

  • 58. Data: 2010-10-22 20:07:09
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "User" <U...@U...com.pl> napisał w wiadomości

    > Potrzebny byłby stary MS-DOS do ściągnięcia z płytki. Ale nie mam pojęcia
    > skąd
    > takie coś wziąć albo jak przygotować. Stary MS-DOS mam tylko na dyskietce
    > 3,5".

    W linku który zapodał JoteR, pisze że drivparm jest wewnętrzną (a więc
    znajdującą się w command.com, czyli nie trzeba oddzielnego pliku
    drivparm.com./drivparm.exe) komendą DOS, znajdującą się również w Win 98/NT.
    Czyli nie musisz mieć orginalnego Dosa, starczy Dos z dyskietki startowej
    zrobionej pod Win 98, a zapewne też i pod WinXP.

  • 59. Data: 2010-10-22 20:07:34
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Gęstą stację obsłuży każda Amiga ale tylko te z kickiem od 2.x
    > potrafią z niej uruchomić system.

    Hmm, nie jestem pewien. A500 chyba miała i kontoler i stację DD.

  • 60. Data: 2010-10-22 20:16:21
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

> [...]

    Czyli nie musisz mieć orginalnego Dosa, starczy
    > Dos z dyskietki startowej zrobionej pod Win 98, a zapewne też i pod WinXP.

    Chyba oryginalny DOS też by się gdzieś znalazł. Pod ręką mam dyskietkę startową 3,5"
    zrobioną pod Win98. Problem jednak polega na tym, że nie mogę z niej uruchomić
    system mając podłączony napęd 5,25".
    BIOS widzi tylko jeden napęd FDD (3,5").

    Dziękuję i pozdrawiam
    User