  • 41. Data: 2010-10-22 12:58:37
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "User" napisał:

    > Dzięki. Sprawdzę to jeszcze. Ale wydaje mi się, że poprawne lub nie
    > podlączenie
    > kabelka sygnałowego nie ma wpływu na to czy w BIOSie jest możliwość
    > wybrania
    > napędu 5,25".

    Oczywiście ;-) Ale ja pisałem o stale świecącej diodzie, to zazwyczaj był
    objaw odwrotnie podłączonej taśmy sygnałowej. A co do BIOS-a - to chyba
    najprościej będzie wyszperać na jakimś szrocie za Bóg zapłać sprawny
    komputer z ubiegłego wieku i do niego podłączyć tę stację.

    JoteR

  • 42. Data: 2010-10-22 13:13:45
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "User" napisał:

    > czy w BIOSie jest możliwość wybrania napędu 5,25".

    Jak masz czas i zacięcie, możesz się pobawić w "poprawianie" BIOS-a.
    Czyli ustawić w nim rodzaj stacji na 3,5"/1,44 MB i podnieść komputer z
    odpowiednio starego MS-DOS-a. W pliku config.sys należy wpisać linię:

    DrivParm= [i tu parametry dla stacji 5,25''/1.2MB]

    opis parametrów jest tu: http://www.computerhope.com/drivparm.htm

    Nie mam pojęcia, czy ta metoda zadziała, ale kiedyś do czegoś to służyło.

    JoteR

  • 43. Data: 2010-10-22 13:19:16
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

> [...]
    >
    > opis parametrów jest tu: http://www.computerhope.com/drivparm.htm
    >
    > Nie mam pojęcia, czy ta metoda zadziała, ale kiedyś do czegoś to służyło.

    Bardzo Ci dziękuję. Spróbuję to zrobić, ale niestety będzie to możliwe
    dopiero w poniedziałek.
    Rozumiem, że w BIOSie zostawiam ustawienie dla 3,5", a kabelkami
    podpinam tylko napęd 5,25".

    Pozdrawiam
    User

  • 44. Data: 2010-10-22 13:31:40
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "User" napisał:

    > Rozumiem, że w BIOSie zostawiam ustawienie dla 3,5", a kabelkami
    > podpinam tylko napęd 5,25".

    Na logikę rzecz biorąc, tak powinno być, że wystawia się systemowi "jakiś"
    naped z poziomu BIOS, a potem z poziomu systemu operacyjnego "poprawia" jego
    parametry. Ale nie wiem, nigdy tego nie próbowałem a nie mam jak sprawdzić,
    bo stację dyskietek (i same dyskietki) 5,25" już dawno zutylizowałem.

    JoteR

  • 45. Data: 2010-10-22 13:54:03
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Jeśli dobrze pamiętam, już zintegrowany kontroler FDD w A1200 obsługiwał HD,
    ale ze względów oszczędnościowych 1200-ka dostała fizycznie stacje DD (a
    oddzielnie można było już było dokupić stację HD). Natomiast A3000 i A4000
    miały już chyba standardowo wbudowane stacje HD.

  • 46. Data: 2010-10-22 14:04:47
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    User wrote:

    > Bardzo Ci dziękuję. Spróbuję to zrobić, ale niestety będzie to możliwe
    > dopiero w poniedziałek.
    > Rozumiem, że w BIOSie zostawiam ustawienie dla 3,5", a kabelkami
    > podpinam tylko napęd 5,25".

    Najważniejsze jest "wygaszenie diody" na stacji, które zgodnie z tym co
    napisał JoteR jest najcześciej spowodowane "odwrotnym" wetknieciem taśmy
    w gniazdo na płycie. (do napedu 5,25'' taśmy nie powinno sie w ogóle dać
    podłaczyć odwrotnie, bo tam jest na tasmie w gniezdzie odpowiedni
    "klucz" naprowadzający.)

    W BIOS mozna próbować flopa ustawić na "disable", pod warunkiem że
    bedziesz probował czytać pod windowsem który olewa niektóre ustawienia
    BIOS i być może wykryje poprawnie napęd "zdisablowany", a co już nie
    musi być równie prawdopodobne jeśli zostanie *zdezinformowany* przez
    ustawienie na sztywno 3,5''/1,44(720) w BIOS.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 47. Data: 2010-10-22 14:11:28
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

> [...]
    nie mam jak sprawdzić, bo stację dyskietek (i
    > same dyskietki) 5,25" już dawno zutylizowałem.

    Chyba jednak nie, bo bez podłączenia napędu 3,5" nie podniosę komputer
    ze starego MS-DOSa.
    Z kolei jeżeli nie podłączę napędu 5,25", to zmiany w config nie będą miały
    znaczenia.

    Pozdrawiam
    User

  • 48. Data: 2010-10-22 14:21:18
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

> [...]

    > ze starego MS-DOSa.
    > Z kolei jeżeli nie podłączę napędu 5,25", to zmiany w config nie będą miały

    Potrzebny byłby stary MS-DOS do ściągnięcia z płytki. Ale nie mam pojęcia skąd
    takie coś wziąć albo jak przygotować. Stary MS-DOS mam tylko na dyskietce 3,5".

    Pozdrawiam
    User

  • 49. Data: 2010-10-22 16:25:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-10-22 15:54, Użytkownik maX napisał:
> [...]
    > DD (a oddzielnie można było już było dokupić stację HD). Natomiast A3000
    > i A4000 miały już chyba standardowo wbudowane stacje HD.

    A4000 z końca produkcji już nie miały gestych stacji bo zabrakło
    na magazynie. :(
    Gęstą stację obsłuży każda Amiga ale tylko te z kickiem od 2.x
    potrafią z niej uruchomić system.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2010-10-22 16:41:24
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "Wiktor S." napisał:

    > Sygnały są te same. Wtyczka od strony stacji jest inna.

    O.K. Już się dopatrzyłem. Nawet mam jeden taki uniwersalny kabelek. A
    zastanawiałem się do czego jest to złącze krawędziowe :)

    Pzdr Remek