  • 91. Data: 2010-10-24 13:12:15
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    news:ia0pn7$bt3$4@node1.news.atman.pl...

    > Kwestia oprogramowania, zamiast przerwać odczyt po błędzie
    > pozwalała na powtarzanie odczytu dowolną ilość razy.

    Nie jestem pewien czy to kwestia zwykłego powtarzania prób odczytu. To
    raczej jak w napędach optycznych - jedne mają lepsze mechanizmy korekcji
    błędów (jeśli płytka stwarza problemy przy odczycie), a inne gorsze.

  • 92. Data: 2010-10-24 13:16:03
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Już pisano w tym wątku - obsługa dyskietek HD jest zrobiona takim
    > trickiem że stacja się kręci 2x wolniej, więc kontroler "myśli" że
    > odczytuje taką samą dyskietkę (ta sama prędkość przesyłu). Przy pełnej
    > prędkości obrotowej nie wyrobiłby się z odczytem danych.
    > Dyskietka HD to jak widzę rok 1987, no ale nie ma to znaczenia.

    Stacje HD, fabrycznie wbudowane w A3000 i A4000, też kręciły się 2 razy
    wolniej?

  • 93. Data: 2010-10-24 13:28:42
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > raczej jak w napędach optycznych - jedne mają lepsze mechanizmy korekcji
    > błędów (jeśli płytka stwarza problemy przy odczycie), a inne gorsze.

    Teraz sobie przypominam, że flop w moim ówczesnym pececie rzęził i mielił
    taką nieczytelną dyskietką, aż w końcu komp wypluwał komunkat o błędzie
    odczytu. A na Amidze taka dyskietka była odczytywana bez problemu (a, jak
    większość Amigantów, fabryka dała mi stację Chinona a nie Teac). W dodatku
    na Amidze czytałem te problematyczne dyskietki w czystym dosie pod
    PC-Taskiem, a nie sądzę żeby PC-Task miał jakieś mechanizmy korekcji, więc
    wszystko musiało się odbywać na poziomie kontrolera FDD.

  • 94. Data: 2010-10-24 14:46:58
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 24 Oct 2010 15:16:03 +0200, maX napisał(a):

    > Stacje HD, fabrycznie wbudowane w A3000 i A4000, też kręciły się 2 razy
    > wolniej?

    Tak. Paula nie wyrabiała więc nie mogły inaczej.
    Oczywiście 2x wolniej tylko przy dyskietkach HD.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 95. Data: 2010-10-25 06:56:32
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2010-10-23 22:35, User pisze:
    > Dzięki, ale to nie chodzi o przepisanie paru dyskietek, ale o przegląd
    > kilkuset
    > z decyzją co warto skopiować, a co nie. Zajmie to w sumie sporo czasu,
    > raczej z doskoku, a nie hurtem.
    > Zatem jedyne sensowne rozwiązanie to zrobienie tego na moim sprzęcie.

    Skoro juz jestes gotowy wydac pare zlotych na reaktywowanie dyskietek,
    to moze zamiast kupowac rozne "wspomagacze", po prostu sprobuj poszukac
    na Allegro starego PCta z wymagana stacja dyskow? Stare rzechy mozna
    kupic za pare zl, naprawde nie wykosztujesz sie na to, bo zupelnie
    przyzwoite sprzety da sie kupic nawet za 50zl, wiec byle co moze i
    jeszcze taniej znajdziesz. Byle zadzialal.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 96. Data: 2010-10-25 10:33:21
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "User" napisał:

    > Myślę, że z innym dyskiem byłoby prościej i bezpieczniej. Mam chyba jakiś
    20GB.

    Zastanawiam się o co Ci chodzi w tym wątku. Jeśli koniecznie musisz komputer
    uruchamiać z DOS z podłączoną stacją 5,5" to wypal sobie CD (50 gr)
    bootowalną z plikami startowymi Win98 SE. Napęd optyczny chyba masz?

    Remek

  • 97. Data: 2010-10-25 10:39:42
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "User" napisał:

    > Taaak? Jest tylko jeden drobiazg - BIOS, a co za tym idzie system
    operacyjny
    > (Win XP Pro), nie widzi napędu dyskietek 5,25". Ale jak rozumiem, to
    zupełnie
    > nieważny szczegół.

    Ja też bym nie widział jakby nic nie było podłączone. Cały czas piszesz,
    pytasz jaki kabelek kupić a tu nagle - "nie widzi". Jeśli rzeczywiście BIOS
    nie widzi (w co nie wierzę), to i DOS nie dojrzy.

    Remek

  • 98. Data: 2010-10-25 10:41:43
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "sTav" napisał:

    > Bez tego Windows probuje bez ostrzegania "naprawic" dyskietki przy próbie
    odczytu!

    Bez ostrzeżenia? Przy próbie odczytu? Poważnie?

    Remek

  • 99. Data: 2010-10-25 10:44:01
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "sTav" napisał:

    > Przy "cudzych" dyskietkach warto przed odczytem zainstalowac
    > przynajmniej fdread.exe bo nie wiadomo kiedy / w jakim systemie były
    > nagrywane.

    Przestaniesz w końcu bredzić? Może poczekaj do wytrzeźwienia i dopiero pisz.

    Remek

  • 100. Data: 2010-10-25 10:49:34
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "sTav" napisał:

    > Na peceta powstał legendarny ANADISK.EXE - celem było odtworzenie zapisu
    > ze zniszczonej (pocietej nożyczkami) dyskietki.

    Co takiego??? Dobre! A ja mam program, który czyta dane z dymu po spalonej w
    piecu dyskietce. Jestem w kabarecie, czy na powaznej grupie?

    Remek