  • 1. Data: 2010-10-21 15:44:43
    Temat: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

    Witam

    Mam sprawny napęd dyskietek 5,25" oraz mnóstwo dyskietek,
    które warto przejrzeć, bo mogą tam być ważne pliki (txt, doc).

    Czy i jak można taki napęd podłączyć do współczesnego
    komputera (konkretnie z płytą P5K).

    Umożliwiłoby mi to przegląd tych dyskietek i przekopiowanie
    tego co ważne.

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    User

  • 2. Data: 2010-10-21 16:29:54
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 17:44:43 +0200, User napisał(a):

    > Czy i jak można taki napęd podłączyć do współczesnego
    > komputera (konkretnie z płytą P5K).
    >
    > Umożliwiłoby mi to przegląd tych dyskietek i przekopiowanie
    > tego co ważne.

    Sądzę że normalnym kabelkiem powinno się dać podłączyć.
    Jakby co taki kabelek mam w szufladzie. Stacja POWINNA (nie gwarantuję)
    być widoczna w systemie jako B.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-10-21 16:38:58
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

    > Sądzę że normalnym kabelkiem powinno się dać podłączyć.
    > Jakby co taki kabelek mam w szufladzie. Stacja POWINNA (nie gwarantuję)
    > być widoczna w systemie jako B.

    Kabelek to pewnie by się znalazł, ale mnie raczej chodzi o kontroler
    na płycie i możliwość ustawienia w BIOSie.

    Pozdrawiam
    User

  • 4. Data: 2010-10-21 16:54:56
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

    > Kabelek to pewnie by się znalazł, ale mnie raczej chodzi o kontroler
    > na płycie i możliwość ustawienia w BIOSie.

    Właśnie przyszło mi do głowy rozwiązanie polegające na "zastąpieniu"
    napędu dyskietek 3,5", w który ten współczesny komputer jest wyposażony,
    przez napęd dyskietek 5,25". Napęd nie musi być zamontowany w środku
    komputera, może "wisieć" na kablach. W końcu to tylko na czas przejrzenia
    dyskietek.
    Nie wiem jednak czy kontroler i BIOS dadzą się "oszukać" i czy końcówka
    kabla będzie pasowała, ta od napędu 3,5" do napędu 5,25" albo końcówka
    od napędu 5,25" do kontrolera 3,5" na płycie.

    Bardzo proszę o wypowiedzi.

    Pozdrawiam
    User

  • 5. Data: 2010-10-21 16:59:03
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-21 18:54, User pisze:

> [...]
    > kabla będzie pasowała, ta od napędu 3,5" do napędu 5,25" albo końcówka
    > od napędu 5,25" do kontrolera 3,5" na płycie.

    Bios wykryje tylko musisz miec odpowiedni kabelek.

  • 6. Data: 2010-10-21 17:02:28
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

    [...]

    > Bios wykryje tylko musisz miec odpowiedni kabelek.

    Byłoby wspaniale
    Nie mam teraz tych kabelków (od 3,5" i 5,25") pod ręką. Czy one mają takie
    same końcówki? Jeśli nie, to czy da się kupić jakąś przelotkę?

    Pozdrawiam
    User

  • 7. Data: 2010-10-21 17:04:37
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-21 19:02, User pisze:

> [...]
    > Nie mam teraz tych kabelków (od 3,5" i 5,25") pod ręką. Czy one mają takie
    > same końcówki? Jeśli nie, to czy da się kupić jakąś przelotkę?

    Maja inne koncowki mozna kupic na allegro albo gdzies w sklepach ze
    zlomem komputerowym

  • 8. Data: 2010-10-21 17:06:54
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    http://www.nullmodem.com/Floppy.htm

  • 9. Data: 2010-10-21 17:13:53
    Od: "User" <U...@U...com.pl>

    > Maja inne koncowki mozna kupic na allegro albo gdzies w sklepach ze zlomem
    komputerowym

    Nie chodzi mi o kabelki do obu tych napędów, bo te pewnie mam, albo mogę mieć.
    Jeśli jednak końcówki są różne to potrzebne by było coś w rodzaju przelotki.

    Pozdrawiam
    User

  • 10. Data: 2010-10-21 17:16:41
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2010 19:02:28 +0200, User napisał(a):

    > Nie mam teraz tych kabelków (od 3,5" i 5,25") pod ręką. Czy one mają takie
    > same końcówki? Jeśli nie, to czy da się kupić jakąś przelotkę?

    Mają inne, stacje 5.25" mają złącze krawędziowe - coś w stylu złącza na
    kartach PCI.
    Tak jak pisałem, stosowny kabelek posiadam, taki jak ten 5-connector
    floppy cable na zdjęciu z linka kolegi. Mogę opchnąć tanio.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138