  • 41. Data: 2012-06-13 17:26:59
    Temat: Re: Napęd dvd nie działa
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:jr8i4l$a4h$3@inews.gazeta.pl...
    > "Irokez" 4fd79ee4$0$1315$6...@n...neostrada.pl
    > Nowe Pioneery zapewne też są lepsze od starych Liteonów. :)

    Pewnie tak, ale przyznasz że diabli wzięli Twoją tezę "Lepsze jest to, co
    jest nowsze."

    Zbyt uogólniona.
    Zwłaszcza w świecie pecetów, gdzie np. ostatnio jest moda na odgrzewanie
    kotletów w kartach graficznych, czyli nowe cyferki ze starym hardware i
    jeszcze często gorsze.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 42. Data: 2012-06-13 17:28:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-13 15:29, Użytkownik JDX napisał:

    > A odnośnie myślenia to wybacz, ale większość tzw. społeczeństwa to są
    > bezmyślne matoły które chcą się tylko nachlać oglądając mecz. Takim
    > ludziom nakazy i zakazy są potrzebne ponieważ czynią ich życie
    > łatwiejszym. Szeroka wolność jest OK, ale trzeba jeszcze mieć rozum aby
    > z niej korzystać. BTW. Może to być zaskoczeniem, ale jestem
    > libertarianinem. :-)

    Normalnie jakbym ekologa terrorystę czytał.
    Społeczeństwo jako takie specjalnie inteligentne nie jest i dzięki
    temu różni kłamcy mu wmawiają jakie to szkodliwe są ich samochody
    generujące do atmosfery dwutlenki inne jakże szkodliwe substancje.
    Doprowadziło to do znacznej podwyżki cen pojazdów a żaden
    z oszustów nie chce przyznać że byle kontenerowiec emituje
    tych substancji więcej niż cały kontynent pojazdów osobowych.
    I nikt tym statkom nie wprowadza bzdurnych ograniczeń jakie
    wprowadzają pojazdom drogowym. Dlaczego ?

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2012-06-13 17:35:37
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:jr9pet$mdv$2@inews.gazeta.pl...
    > "Pawel O'Pajak" jr8nvk$ip9$...@n...task.gda.pl
    > A kiedyś wąsy nie rosły? Ktoś kiedyś na grupach (być może na
    > tej grupie) pokazał wąsate urządzenie sprzed parudziesięciu
    > lat. Okazałe -- jeśli chodzi o wąsiska. :)

    Ale to były cynowane elementy a nie stop ołowiu z cyną.

    http://nepp.nasa.gov/whisker/photos/index.html#airca

    Irokez

  • 44. Data: 2012-06-13 17:49:17
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 13/06/2012 16:28, RadoslawF wrote:

> [...]
    > I nikt tym statkom nie wprowadza bzdurnych ograniczeń jakie
    > wprowadzają pojazdom drogowym. Dlaczego ?

    Takim buntownikom zawsze proponuję jedno, proste rozwiązanie. Wycieczkę
    do jakiejś zapyziałej wsi pod ścianą wschodnią i kilka głębokich wdechów
    pół metra za starym, dobrym ikarusem na chodzie. Odechce im się
    biadolenia o ekologii na długo.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 45. Data: 2012-06-13 17:55:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > No właśnie. Golarka Brauna funkcjonuje poprawnie wiele lat.
    > Golarka z Rossmanna? -- kilka tygodni. :)
    >
    > To jednak nie dowód na pogarszanie się jakości produktów,
    > ale dowód na obniżanie ,,półki'', z której się kupuje. :)

    Dokładnie. Wszyscy chcą jak najtaniej. Tylko Chińczycy potrafią tak zejść z
    ceny. A potem mówią, że Chińczycy produkują kiepski sprzęt...

  • 46. Data: 2012-06-13 18:44:00
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-13 17:28, RadoslawF wrote:
    [.....]
    > Normalnie jakbym ekologa terrorystę czytał.
    Ale te moje wywody to bardziej dotyczą zwykłej kultury a nie ekologii. :-)

> [...]
    > I nikt tym statkom nie wprowadza bzdurnych ograniczeń jakie
    > wprowadzają pojazdom drogowym. Dlaczego ?
    Hmm, silnik największego kontenerowca świata
    http://www.geekweek.pl/najwiekszy-silnik-swiata/3042
    81/ ma ~110kKM czyli
    tyle co niecałe 1500 przeciętnych samochodów osobowych o mocy silnika
    75KM. Silnik tego okrętu jest zasilany mazutem którego spaliny są
    podobno znacznie bardziej szkodliwe od spalin zwykłej benzyny czy też
    "ropy". Nie mam pojęcia ile razy bardziej szkodliwe, ale tak sobie
    zakładam, że na 1KM wyprodukowanej mocy silnik okrętowy napędzany
    mazutem produkuje 10x więcej szkodliwych substancji. Tak więc ilość
    zanieczyszczeń wyprodukowanych przez kontenerowiec Emma Maersk przy w/w
    założeniu jest taka jak ilość zanieczyszczeń wyprodukowanych przez 15000
    samochodów z motorem 75KM. Wobec tego IMO mocno ściemniasz ponieważ tyle
    samochodów to się pewnie spokojnie w mieście wojewódzkim nazbiera nie
    wspominając nawet o całym kontynencie. A nawet jeśli produkuje 1000x
    więcej szkodliwych substancji to do kontynentu jeszcze trochę brakuje
    IMO. :-) Wiec kto tu kłamie? :-)

    A co się tyczy cen to nie interesuję się tym rynkiem ale IMO te ceny
    spadają. Tzn. przeciętnemu Kowalskiemu jest łatwiej kupić samochód
    obecnie niż np. 10-15 lat temu.

    EOT w każdym bądź razie bo mocny off topic się zrobił.

  • 47. Data: 2012-06-13 20:07:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-13 17:49, Użytkownik kamil napisał:

> [...]
    > do jakiejś zapyziałej wsi pod ścianą wschodnią i kilka głębokich wdechów
    > pół metra za starym, dobrym ikarusem na chodzie. Odechce im się

    Mieszkam na ścianie wschodniej, ikarusów to ostatnio nie widziałem,
    nie wspomnę też że raczej nie są używane jako zastępstwo
    prywatnych aut osobowych.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2012-06-13 20:14:17
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-13 18:44, Użytkownik JDX napisał:

> [...]
    > wspominając nawet o całym kontynencie. A nawet jeśli produkuje 1000x
    > więcej szkodliwych substancji to do kontynentu jeszcze trochę brakuje

    Ty, raz że masz nie właściwe dane to jeszcze zgrabnie pomijasz że
    silnik okrętowy w czasie rejsu pracuje non stop, silniki w
    osobówkach dymią tylko na trasie dom - praca - sklep - dom.

    > A co się tyczy cen to nie interesuję się tym rynkiem ale IMO te ceny
    > spadają. Tzn. przeciętnemu Kowalskiemu jest łatwiej kupić samochód
    > obecnie niż np. 10-15 lat temu.

    Spadały jak nam się ustrój zmieniał i nagle wpuścili tysiące
    używek, teraz już mamy normalny rynek i normalne ceny.
    Jeśli jest różnica to dlatego że Kowalski w odróżnieniu
    od Smitha wybiera mniejsze pojemności silnika i skromniejsze
    wyposażenie.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2012-06-13 20:16:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "qwerty" jrad5d$ci9$...@i...gazeta.pl

    > Dokładnie. Wszyscy chcą jak najtaniej. Tylko Chińczycy potrafią tak zejść z ceny. A
    potem mówią, że Chińczycy produkują kiepski
    > sprzęt...

    Zgodzę się z tym, że wysoka jakość ciągnie ze sobą wysoką cenę,
    ale wielu tu omawia problem CELOWEGO pogarszania jakości. Braun
    produkuje golarki od dziesięcioleci -- wie o tym, jakie pułapki
    zastawia tak zwany świat (Bóg?) na producenta golarek. Rossmann
    nie wie zbyt wiele o golarkach -- znienacka odrywają się przewody
    zasilające silnik... Problemem są wibracje. Braun wpadł na pomysł
    zasilania nie poprzez drogie przewody, ale przez dociskane blaszki,
    którym wibracje nie są straszne -- blaszki stale lekko wibrują
    i nie męczą się, podczas gdy przewody lutowane po prostu łamią
    się tam, gdzie są lutowane, bo lutowie jest zbyt twarde...

    Krótka, sprężysta blaszka kontra długi przewód zwinięty z kilku
    drucików miedzianych. Cena montażu -- zdecydowanie niższa w wypadku
    blaszek. Cena surowców -- podobnie, to znaczy Braun płaci mniej niż
    producent golarki z Rossmanna. Ale choć Braun płaci mniej, jego
    golarka jest lepsza i w sklepie ma cenę wyższą niż golarka
    Rossmanna. Braun po prostu więcej zarabia. :) I dobrze.

    Jednak tu dyskutanci nie omawiają schodzenie na niższe półki,
    ale piszą o celowym psuciu, wstawianiu czipów unieruchamiających
    drukarki, skracaniu żywotności żarówki itd...

    -=-

    Ja wiem, że rewelacje żarówkowe są bredniami. Owszem -- producenci
    zgadzają się na skracanie żywotności żarówki, albowiem im oszczędniej
    (wydajniej) żarówka świeci, tym krócej żyje... Jednak celem nie jest
    skracanie żywotności a zwiększanie sprawności.

    -=-

    Chiny mają pseudogospodarkę. W czasie II wojny światowej, gdy USA
    walczyły przeciwko Japonii, Chiny były sojusznikami Amerykanów.
    Po wojnie doszło do problemów -- Japonia stała się sojusznikiem
    USA, zaś Chiny stały się ich śmiertelnym wrogiem. Wojny w Azji nie
    dały dobrego dla Amerykanów rozwiązania -- Chiny wprawdzie nie
    narzuciły Amerykanom swej woli na ziemi amerykańskiej, ale dwie
    największe wojny Amerykanie przegrali. Wietnam w całości przeszedł
    pod panowanie komunistów, Korea zaś niby została obroniona, ale
    niewiele brakowało, a Amerykanie i tę wojnę by przegrali. Co
    więcej -- wojna koreańska to konflikt światowy, przeciwko
    komunistom walczyła ONZ, a zatem formalnie i ZSRR. Druga
    część wojny wietnamskiej to już wojna amerykańsko-komunistyczna.
    Po jednej stronie są Amerykanie, po drugiej Chińczycy i ZSRR...

    I tej wojny USA nie potrafiły ani wygrać, ani zremisować.
    Groźba otaczania Ameryki komunistycznymi satelitami ZSRR
    stała się realna. Azja stawała się proradziecka, Kuba
    znienacka stała się proradziecka, połowa Europy od
    długiego czasu była pod okupacja ZSRR... Od tego
    czasu Amerykanie muszą albo inwestować w Singapur,
    albo przebaczyć Anglikom... Wolą inwestycje...

    Gdy Amerykanie nie potrafili zbrojnie pokonać Chińczyków
    (w Korei twierdzili, że przeszkadza im świat; na początku
    konfliktu wietnamskiego ,,przeszkadzali'' im Francuzi)
    zaatakowali Chińczyków wypróbowaną bronią gospodarczą.
    Wypróbowaną na Niemcach i na Japończykach. Zaczęli
    inwestowanie w posłusznych sobie Chińczyków i blokowali
    państwo chińskie w ogóle. Gdy po latach Chiny zaanektowały
    Hongkong i uznały Tajwan za swoją część/prowincję a Tybet
    powoli zapomniał o swoich dążeniach do niepodległości,
    Amerykanie nie mieli przeciwko sobie groźnego przeciwnika,
    ale skłóconego wewnętrznie i niegroźnego, niemal całkowicie
    podporządkowanego Ameryce, choć ponoć nadal nieprzewidywalnego...

    Chińska gospodarka jest jak komunistyczna -- trudno znaleźć
    zależność miedzy ceną i jakością. Sojusznik Ameryki miał
    ułatwienia, zaś przeciwnik miał utrudnienia. Celem tego
    dziwnego wspierania było antagonizowanie Chińczyków
    i wyłanianie gospodarki sprzyjającej Ameryce.

    Podobną taktykę stosowano wobec ZSRR? Niby tak,
    ale akurat z ZSRR Amerykanie wygrali na innym polu.

    Państwa pozostające rzekomo poza zasięgiem amerykańskich
    wojen prowadzonych na terenie Azji dostają solidną pomoc.
    Tak rodzi się przykładowo Tajlandia z jej dyskami czy
    Singapur, niegdyś brytyjski i inne azjatyckie tygrysy...

    BTW -- Tajlandia wbrew obiegowej opinii ma niską średnia pensję. :)

    Tak miała wzbogacić się Polska po obaleniu komunizmu i po
    zburzeniu muru w Berlinie? Dziś to już historia. Dawny ZSRR
    (czyli de facto Rosja) współpracuje z Niemcami, raczej
    wiernymi sojusznikami USA. Polską gospodarkę rozdrapano,
    wyprzedano i uczyniono niegroźną dla zachodniej kultury...
    Zanim to nastąpiło, Edward Gierek solidnie zjednoczył tę
    gospodarkę z zachodem, zadłużył komunistyczne państwo
    i zbudował podwaliny tego, co teraz mamy.

    -=-

    Innymi słowy -- niekoniecznie cena jest ściśle skorelowana
    z jakością. Nazista produkujący najlepsze buty świata nie
    miałby szans na ,,wolnym'' rynku, gdyby miał rywalizować
    z miernotą podporządkowaną planom żydów z USA. :) I bardzo
    dobrze. :) Na szczęście nie zawsze nazista produkował cuda,
    podczas gdy zwolennik wolnego świata był miernotą. Niby wielu
    nazistów po wojnie pracowało w barwach antynazistów, ale i co
    w tym złego? W czasie wojny uczynili wiele zła (jak słynny
    producent rakiet balistycznych) a po wojnie swe umiejętności
    wykorzystali w dobrym celu, ale już jako zresocjalizowani
    antynaziści...

    BTW -- ten twórca śmiercionośnych rakiet to właśnie von Braun. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2012-06-13 20:26:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 4fd8b144$0$26707$6...@n...neostrada.pl

    > Pewnie tak, ale przyznasz że diabli wzięli Twoją tezę "Lepsze jest to, co jest
    nowsze."

    Potrafisz jakoś argumentować swe wypowiedzi?
    Co i jak diabli tu biorą?

    > Zbyt uogólniona.
    > Zwłaszcza w świecie pecetów, gdzie np. ostatnio jest moda na odgrzewanie kotletów w
    kartach graficznych, czyli nowe cyferki ze
    > starym hardware i jeszcze często gorsze.

    Twoim zdaniem ,,dzisiejsze'' karty graficzne są mniej trwałe niż
    ,,wczorajsze''? Są szybsze, więc być może nie są tak trwałe, ale
    jeśli porównasz karty podobnych parametrów -- dzisiejsze okażą
    się o niebo wytrzymalsze niż stare, jako że te stare pracowały
    na swych najwyższych ,,obrotach''. Porównuj produkty podobne,
    nie zaś skrajnie inne.

    Porównasz nagrywarkę nagrywającą z szybkością DVDx30 z nagrywarką
    DVDx4 i zauważysz, że ta szybsza nie radzi sobie z poprawnym
    nagrywaniem płyt w swej największej szybkości? Porównaj obie
    pracujące z tą samą szybkością, w tych samych warunkach itd...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'