  • 1. Data: 2012-06-11 20:28:48
    Temat: SDHC 16GB nie jest czytana w czytniku
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Karta pamięci SDHC 16 GB class 10 jest widoczna
    w laptopie przez gniazdo do kart SD.
    Natomiast nie jest widoczna w czytniku kart pamięci- choć czytnik jest
    przystosowany do USB 2.0.
    Czy to "wina" czytnika, kabla, czy łącza USB?
    Czy są zewnętrzne czytniki które obsługują takie karty? Jełśi tak, to
    prosiłbym o linka.
    Tomek

  • 2. Data: 2012-06-11 20:43:02
    Temat: Re: SDHC 16GB nie jest czytana w czytniku
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomek pisze tak:

    > Czy to "wina" czytnika

    tak bo pewnie nie czyta SDHC

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2012-06-11 22:33:04
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-06-11 20:28, Tomek pisze:

    > Karta pamięci SDHC 16 GB class 10 jest widoczna
    > w laptopie przez gniazdo do kart SD.
    > Natomiast nie jest widoczna w czytniku kart pamięci- choć czytnik jest
    > przystosowany do USB 2.0.

    To nic nie znaczy.
    Ważne by czytnik był zgodny nie z USB 2.0, ale SD ver 2.0 AKA ADHC
    właśnie. Starsze czytniki mogą mieć chipset zgodny tylko z SD ver 1.0
    Włóż normalną kartę SD do 2 GB i będziesz wiedział czy czytnik jest po
    prostu uszkodzony czy też zgodny tylko ze starszym standardem (choć od
    dawna takiego już nie widziałem, gorzej jest z gniazdami SD w starszych
    laptopach).

    > Czy to "wina" czytnika, kabla, czy łącza USB?

    Czytnika.

    > Czy są zewnętrzne czytniki które obsługują takie karty?

    Oczywiście.

    Praktycznie wszystko co zostało wyprodukowane w ciągu ostatnich 5 lat,
    nawet te za 2 zł.

    --
    MB

  • 4. Data: 2012-06-12 07:41:38
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Michal" <u...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prostu uszkodzony czy też zgodny tylko ze starszym standardem (choć od
    > dawna takiego już nie widziałem, gorzej jest z gniazdami SD w starszych

    Dzięki za wyjaśnienia.
    Wożylem pożyczoną kartę 2 GB SD ze starej nawigacji.
    Windows od razu wykazał obecność karty z katalogami i folderami.
    Zatem pora na kupienie nowego czytnika.
    Pozdr.
    Tomek.