    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Napęd dvd nie działa
    Date: Wed, 13 Jun 2012 20:14:17 +0200

    Dnia 2012-06-13 18:44, Użytkownik JDX napisał:

    > Hmm, silnik największego kontenerowca świata
    > http://www.geekweek.pl/najwiekszy-silnik-swiata/3042
    81/ ma ~110kKM czyli
> [...]
    > zakładam, że na 1KM wyprodukowanej mocy silnik okrętowy napędzany
    > mazutem produkuje 10x więcej szkodliwych substancji. Tak więc ilość
    > zanieczyszczeń wyprodukowanych przez kontenerowiec Emma Maersk przy w/w
    > założeniu jest taka jak ilość zanieczyszczeń wyprodukowanych przez 15000
    > samochodów z motorem 75KM. Wobec tego IMO mocno ściemniasz ponieważ tyle
    > samochodów to się pewnie spokojnie w mieście wojewódzkim nazbiera nie
    > wspominając nawet o całym kontynencie. A nawet jeśli produkuje 1000x
    > więcej szkodliwych substancji to do kontynentu jeszcze trochę brakuje

    Ty, raz że masz nie właściwe dane to jeszcze zgrabnie pomijasz że
    silnik okrętowy w czasie rejsu pracuje non stop, silniki w
    osobówkach dymią tylko na trasie dom - praca - sklep - dom.

    > A co się tyczy cen to nie interesuję się tym rynkiem ale IMO te ceny
    > spadają. Tzn. przeciętnemu Kowalskiemu jest łatwiej kupić samochód
    > obecnie niż np. 10-15 lat temu.

    Spadały jak nam się ustrój zmieniał i nagle wpuścili tysiące
    używek, teraz już mamy normalny rynek i normalne ceny.
    Jeśli jest różnica to dlatego że Kowalski w odróżnieniu
    od Smitha wybiera mniejsze pojemności silnika i skromniejsze
    wyposażenie.