  • 31. Data: 2012-06-13 01:04:27
    Temat: Re: Napęd dvd nie działa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "R.e.m.e.K" 1bft0ou8wj1fe$....@h...heaven

    > http://vwszrot.pl

    Solidna, niemiecka produkcja. ;) Kiedyś pisano -- solidna,
    niemiecka marka, teraz zaś markę wypiera euro... ;)

    Jak ktoś montuje gumę do żucia zamiast metalu... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2012-06-13 01:06:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 4fd79ee4$0$1315$6...@n...neostrada.pl

    > Stare dobre Pioneer'y A06 czy 111 działają mi do dziś.
    > Nowe bajeranckie z hiper prędkościami Liteony, które jedynie windowsa zainstalowały
    i parę aplikacji a potem praktycznie nie
    > używane już 4 sztuki wywaliłem po 3 latach. Czyszczenie nic nie daje.

    > aha... starsze sprzęta audio nie mają problemu z odczytem płyt nagranych Pioneerem,
    ale nowym już niekoniecznie.

    Nowe Pioneery zapewne też są lepsze od starych Liteonów. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2012-06-13 02:47:52
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Co za bzdury. Napęd na 2-3 lata? Raczej na 23, o ile nie używasz
    > tego 24 godziny i 7 dni w tygodniu, ale normalnie, domowo.

    Niestety, ale UE wymyslila sobie ROHS. Brak Pb w lutowiu powoduje
    rosniecie "wasow" czystej cynie. 2-3 lata przy odleglosciach miedzy
    nozkami kosci rzedu 0,65mm to wlasnie mniej wiecej czas do wystapienia
    pierwszych zwarc. Przed RoHS mozna bylo dac dozywotnia gwarancje, teraz
    dzieki promowaniu ekologii przez UE, mamy tony elektrosmieci.
    Do autora watku: czysty izopropanol w strzykawke i polej optyke lasera.
    Niczym jej nie dotykaj, nie wycieraj, nie przedmuchuj sprezonym
    powietrzem, niech sobie pare godzin spokojnie przeschnie. Jak to nie
    pomoze, to mi by sie nie chcialo szukac usterki dluzej niz 5 min. Jesli
    wszystkie tasiemki na miejscu, czujniki czyste, a dalej nie bangla, to
    smietnik (znaczy sie politpoprawny punkt zbiorki elektrosmieci).

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 34. Data: 2012-06-13 09:11:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-13 02:47, Pawel O'Pajak wrote:
    [.....]
    > pierwszych zwarc. Przed RoHS mozna bylo dac dozywotnia gwarancje, teraz
    > dzieki promowaniu ekologii przez UE, mamy tony elektrosmieci.
    No popatrz, a producenci pamięci (np. Kingston) dają taką gwarancję. Ich
    RoHS nie obowiązuje?

    > Do autora watku: czysty izopropanol w strzykawke i polej optyke lasera.
    > Niczym jej nie dotykaj, nie wycieraj, nie przedmuchuj sprezonym
    > powietrzem, niech sobie pare godzin spokojnie przeschnie.
    To warstewka izopropanolu na soczewce będzie schnąć parę godzin? :-)

    > pomoze, to mi by sie nie chcialo szukac usterki dluzej niz 5 min. Jesli
    Nowy napęd kosztuje ~20USD i mając na uwadze małe szanse powodzenia to
    mi to by się nie chciało nawet izopropanolem pryskać. :-)

    > (znaczy sie politpoprawny punkt zbiorki elektrosmieci).
    Tak, nie ma to jak romantyczni buntownicy (których w narodzie jest
    mnóstwo) wywożący śmieci do lasu. :-) Telewizor lub monitor nie należą
    do rzadkości. :-) A ci mniej romantyczni, ale nadal buntownicy,
    podrzucają śmieci do koszy sąsiadów bądź takich stojących np. na
    cmentarzu. :-)

  • 35. Data: 2012-06-13 09:20:58
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > No popatrz, a producenci pamięci (np. Kingston) dają taką gwarancję.
    > Ich RoHS nie obowiązuje?

    Obowiazuje :) Oni po prostu dosc zabawnie interpretuja "lifetime" ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 36. Data: 2012-06-13 09:53:36
    Temat: Re: Re: Napęd dvd nie działa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jun 2012, Borneq wrote:

    > Użytkownik "B.G" <o...@w...com.eu> napisał
    >
    > Jak to zrobić? Mam obudowę Chieftec.

    Możesz spróbować pominac sprawę obudowy.
    Bodaj na p.r.f.c i (bodaj) piszacy pod nickiem "Janko Muzykant" Adam
    Smiałek twierdził, że w takich przypadkach "od zawsze" stosuje opakowanie
    napędu w folię.
    Znaczy bierzesz woreczek, najlepiej nylonowy (nie sztywna folia, lecz
    taka która jak trzeba to się "dociagnie") albo jakis stretch, owijasz
    pilnujac aby szczególnie w miejscach w których napęd ma szczeliny
    i złaczenia był ta folia zatkany, i tak wkładasz do peceta.
    A, dziury z przodu nie należy owijać ;)

    BTW: "obudowa Chieftec" raczej niewiele mówi.
    Oni tego kilkaset różnych modeli pewnie zrobili.

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2012-06-13 12:18:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pawel O'Pajak" jr8nvk$ip9$...@n...task.gda.pl

    > Niestety, ale UE wymyslila sobie ROHS. Brak Pb w lutowiu
    > powoduje rosniecie "wasow" czystej cynie. 2-3 lata przy
    > odleglosciach miedzy nozkami kosci rzedu 0,65mm to wlasnie
    > mniej wiecej czas do wystapienia

    A kiedyś wąsy nie rosły? Ktoś kiedyś na grupach (być może na
    tej grupie) pokazał wąsate urządzenie sprzed parudziesięciu
    lat. Okazałe -- jeśli chodzi o wąsiska. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2012-06-13 14:41:27
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > To warstewka izopropanolu na soczewce będzie schnąć parę godzin? :-)

    Na soczewce kilka minut, na laserze (diodzie) dluzej, na pozostalych
    czesciach, pod scalaczkami itd. wlasnie kilka godzin daje gwarancje
    wyschniecia.

    > Nowy napęd kosztuje ~20USD i mając na uwadze małe szanse powodzenia to
    > mi to by się nie chciało nawet izopropanolem pryskać. :-)

    Jesli odkrecenie 4 srubek i polanie strzykawka w 1 miejscu jest dla
    Ciebie drozsze niz 20USD, to gratuluje dobrej roboty:-)

    > Tak, nie ma to jak romantyczni buntownicy (których w narodzie jest
    > mnóstwo) wywożący śmieci do lasu. :-)

    Ja nie wywoze do lasu, pare razy sprzatalem lasy spolecznie. Pewnie nie
    jestem romantycznym buntownikiem. Najnormalniej w swiecie mysle
    samodzielnie i zauwazam, ze np. zarowki energooszczedne zawieraja Hg,
    wrzucenie ich do odpowiedniego kosza w punkcie zbiorki elektrosmieci
    powoduje zwykle ich rozbicie i uwolnienie owego pierwiastka. Z calej
    tablicy Mendelejewa to chyba najgorsze swinstwo. No ale zwykle zarowki
    sa "niekoszerne".

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 39. Data: 2012-06-13 15:29:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-06-13 14:41, Pawel O'Pajak wrote:
    [.....]
    > Jesli odkrecenie 4 srubek i polanie strzykawka w 1 miejscu jest dla
    > Ciebie drozsze niz 20USD, to gratuluje dobrej roboty:-)
    Jeśli uwzględnisz niską skuteczność takiego zabiegu to wcale nie trzeba
    mieć dobrej roboty. :-) Powiedzmy, że szansa na uzdrowienie napędu
    wynosi 30% (wg. moich doświadczeń wynosi ona 0 , ale próbka mała :-D )
    to wartość tej pracy spada do 20USD x 0,30 ~= 7USD. :-) Pomijając już
    to, że uzdrowienie będzie pewnie krótkotrwałe. :-)

> [...]
    > powoduje zwykle ich rozbicie i uwolnienie owego pierwiastka. Z calej
    > tablicy Mendelejewa to chyba najgorsze swinstwo. No ale zwykle zarowki
    Ale przynajmniej są rozbijane w nielicznych, określonych miejscach a nie
    na pierwszym lepszym wysypisku śmieci, w szczególności takim dzikim w
    lesie. Albo w przydrożnym rowie.

    A odnośnie myślenia to wybacz, ale większość tzw. społeczeństwa to są
    bezmyślne matoły które chcą się tylko nachlać oglądając mecz. Takim
    ludziom nakazy i zakazy są potrzebne ponieważ czynią ich życie
    łatwiejszym. Szeroka wolność jest OK, ale trzeba jeszcze mieć rozum aby
    z niej korzystać. BTW. Może to być zaskoczeniem, ale jestem
    libertarianinem. :-)

  • 40. Data: 2012-06-13 15:31:54
    Od: "Remek" <n...@g...com>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał:

    > Jak pokazuje doświadczenie, w tym moje osobiste, przynajmniej w
    > przypadku napędów CD/DVD tak nie jest. Rzekłbym, że owe napędy są coraz
    > mniej trwałe. :-D

    Jednak to dziwne. W 99% pada laser. Mechanika wytrzymuje. Produkcja takiego
    lasera to kilka sekund i od lat dopracowana technologia. Chyba więc w
    procesie produkcji jest dokładana jakaś procedura autodestrukcji po
    określonym czasie.

    Remek