  • 11. Data: 2010-05-09 15:57:26
    Temat: Re: Namiary oszustów "pusty sms"
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-05-09 17:40, Piotr M pisze:

    > W pełni się zgadzam. Dodam, że istnieją w społeczeństwie osoby które
    > mają mniej oleju w gównie co ci, co z takich "kunkursów" nie korzystają.
    > I w ochronie tych osób powinni (moralny obowiązek) stawać Ci mądrzejsi i
    > temu kurestwu ucinać głowę przy dupie.

    Cieszę się, że użyłeś w swoim poście słowa "moralność" To oznacza, że
    moralność jeszcze istnieje, skoro ktoś tego słowa używa.

    > Poza tym, poszkodowani to nie tylko osoby co nie mają oleju w głowie. To
    > też osoby co ulegną manipulacji, wpływowi, chwili, nastrojowi, itd. Co
    > nie znaczy, że te osoby to ludzie mniej inteligentni.

    Zgadzam się w 101%

    > To jest las usiany minami i sidłami.

    Lepiej bym tego nie napisał. Przeraża mnie, że gdy myślę spontanicznie i
    normalnie to zawsze w coś wdepnę. A jak myślę jak paranoik, wariat i
    czubek to wtedy omijam wiele potencjalnych kłopotów. Chciałbym myśleć
    normalnie, bo tak się człowiek lepiej czuje.

    I nie powinno być celem
    > uświadamianie ludzi aby w nie nie wpadali (tylko początkowo), dzielenie
    > ludzi na tych rozgarniętych i tych mniej, na tych co mają olej w głowie
    > i tych co nie mają. Celem powinna być likwidacja tych sideł i nie
    > dopuszczenie do nowych.

    Tak długo jak w jednym zdaniu nie będą się pojawiać słowa "biznes" i
    "etyka" to się to nie uda. A każdy prowadzący biznes zaraz powie, że z
    etyki nie ma biznesu....

    Można tylko ubolewać,
    > że nasze prawo i urzędy nie są na tyle przystosowane, aby takiemu
    > kurestwu się przeciwstawić.

    Żeby coś zrobić, to trzeba wydać pieniądze. A po co na takie pierdoły,
    skoro można ukraść. Przecież to pieniądze obywateli, nie "nasze" :/

  • 12. Data: 2010-05-10 00:13:33
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Jest oszustwo w reklamie. Pan Chajzer w reklamie mówi, że WYSTARCZY (czyli
    > jest warunkiem wystarczającym) wysłać sms na bezpłatny numer. A tak
    > naprawdę taki sms nie wystarczy, bo warunkiem koniecznym jest wysłanie
    > sms-a płatnego. Więc w spocie jest ewidentne oszustwo.
    >
    > Wątkotwórcy polecam zgłosić sprawę do UOKiK.

    przy okazji zgloscie TVP z tym mercedesowym konkursem;

    ostatnio rozmawialem z dosyc leciwa sasiadka,
    ktora zapragnela wygrac "mercedesa marzen" od TVP
    i wziela udzial w konkursie "wystarczy wyslac sms";

    okazalo sie, ze jeden sms nie wystarczy jednak:
    po wyslaniu sms'a dostala serie w stylu:
    - jak masz na imie?
    - ok, Jadwigo jakiego typu mercedsa chcesz? rodzinny, sportowy, ...
    - ok, rodzinny a jakiego koloru?
    - ...
    itp

    mimo, ze przerwala konkurs (pieniadze na fresh'u sie skonczyly :)
    to lacznie wyslala sms'ow za ok 30zl
    i na koncu dostala od TVP cos w stylu:
    - Jadwigo, dlaczego nie odpowiedzialas na ostatniego sms'a?
    Jestes bardzo blisko nagrody.
    no, czy jakos tak :)

    najgorsze w tym wszystkim, ze te sms'owe konkursy
    zeruja glownie na ludziach ogolnie mowiac "mniej zamoznych",
    ale ze i TVP to firmuje...

  • 13. Data: 2010-05-10 00:52:03
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 09-05-2010 o 17:57:26 Tomaszek <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > czubek to wtedy omijam wiele potencjalnych kłopotów. Chciałbym myśleć
    > normalnie, bo tak się człowiek lepiej czuje.

    Lepiej tego bym nie ujął.
    Rynek jest już tak przesycony i wypaczony, że potrzeba być psychologiem,
    filozofem i agentem służb specjalnych w jednej osobie, aby odpowiednio
    dobrać sobie ofertę i przy tym być cały czas być czujnym z wytrzeszczem
    oczu, aby nie zrobić jakiegoś błędu.

    > Tak długo jak w jednym zdaniu nie będą się pojawiać słowa "biznes" i
    > "etyka" to się to nie uda. A każdy prowadzący biznes zaraz powie, że z
    > etyki nie ma biznesu....

    Do dużego biznesu mi tak daleko (i bardzo dobrze) jak do Księżyca, a jest
    brudny i śmierdzący jak ścierwo. Co do etyki. Da się. Kiedyś dawno byłem
    przedstawicielem handlowym Coca-Coli, czyli tym pierwszym żołnierzem na
    froncie ;) I okazuje się, że jest coś takiego jak etyka biznesu (na tym
    poziomie). Nie będę się tu rozpisywać, ale jasne było, że uczciwość,
    szczerość i rzetelność w stosunku do klienta, ale tak samo jak i w
    relacjach wewnętrznych, to była norma. Norma które obowiązywała. I się
    dało robić wszystko. Bo nie ważna jest kasa tylko człowiek. A że z różnymi
    firmami na w obszarze handlowym miałem kontakt, wierzę że jest możliwe
    połączenie biznesu z etyką. To samo tyczy się handlowców gsm. Jest jak
    jest, ale każdy ma swój system wartości i nie wiem jakie by były trendy i
    naciski odgórne, to można dobrą drogę i sposób znaleźć. Tylko trzeba
    wiedzieć jak to zrobić.

    > Żeby coś zrobić, to trzeba wydać pieniądze. A po co na takie pierdoły,
    > skoro można ukraść. Przecież to pieniądze obywateli, nie "nasze" :/

    Zwykłe złodziejstwo, tylko nieraz takie, jak te gówno zawinięte w
    sreberko. A to wszystko ma krótkie nogi. Dlatego i te nogi trzeba
    amputować u samej dupy.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?