  • 1. Data: 2013-04-30 19:05:32
    Temat: Nakładki na rant nadkola
    Od: z <...@...pl>

    Potrzebuję zabezpieczyć rant nadkola (niestety ruda się wdała).
    W jednym ze sklepów powiedziano mi że są na zamówienie (170zł) specjalne
    do konkretnego modelu metalowe nakładki na moją dolegliwość. :-)
    Niestety nie widziałem na oczy (na zdjęciu też nie)
    Googlam i googlam ale ciągle znajduje takie nakładki wychodzące na
    zewnątrz (nie chce tuningować) albo reperaturki.
    Istnieje coś takiego? A może coś innego żeby założyć na rant?

  • 2. Data: 2013-04-30 21:12:51
    Temat: Re: Nakładki na rant nadkola
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-04-30 19:05, z wrote:

> [...]
    > zewnątrz (nie chce tuningować) albo reperaturki.
    > Istnieje coś takiego? A może coś innego żeby założyć na rant?

    Ale przed czym zabezpieczyc? Chyba tylko przed ludzkim wzrokiem -
    marszu rudej na drodze do przezarcia na wylot to nie powstrzyma. Ogolnie
    te nakladki tylko mowia "oho, pod spodem musi byc niezly ser".

    Jak takie nakladki na zywca wygladaja najprosciej znalezc, filtrujac na
    allegro starsze roczniki popularnych marek, ktore wcina rdza na
    nadkolach ;) Ogolnie takie cos zawsze wychodzi troche na zewnatrz, bo w
    koncu musi jakos oslonic widok horroru no i sie trzymac jakos rantu.

    http://lmgtfy.com/?q=nak%C5%82adki+na+nadkola

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2013-04-30 22:49:09
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2013-04-30 21:12, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > nadkolach ;) Ogolnie takie cos zawsze wychodzi troche na zewnatrz, bo w
    > koncu musi jakos oslonic widok horroru no i sie trzymac jakos rantu.

    Takie nakładki tylko pogorszą sprawę. Tam będzie się trzymać wilgoć i
    przyspieszać korozję. Kiedyś założyłem na drzwi plastikowe osłony
    zabezpieczające rant przed obiciem. jJk znajomy lakiernik to zobaczył,
    od razu powiedział żeby ściągać jak nie chcę tam mieć rdzy.:)

    --

    Pozdrawiam,
    Mumin

  • 4. Data: 2013-04-30 23:13:54
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-04-30 21:12, elmer radi radisson pisze:

    > http://lmgtfy.com/?q=nak%C5%82adki+na+nadkola

    No właśnie takich nie chcę bo nie ma potrzeby. :-) Wiem że to wszystko
    zmierza w kierunku reperaturek ale na razie chciałbym wewnętrzny rant
    dobrze zakonserwować i czymś osłonić żeby jakoś wyglądało. Szpachla w
    tym miejscu się nie sprawdza. Kupić to:
    http://www.nasz-radom.pl/motoryzacja/sprzedam/radom-
    nakladki-na-blotniki-listwy-boczne-i-podkladki.htm
    i wykorzystać ten centymetr blachy wchodzący do nadkola?

  • 5. Data: 2013-04-30 23:36:56
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-04-30 22:49, Mumin wrote:

    > Takie nakładki tylko pogorszą sprawę. Tam będzie się trzymać wilgoć i
    > przyspieszać korozję.

    Dokladnie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2013-04-30 23:43:49
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-04-30 23:13, z wrote:

> [...]
    > tym miejscu się nie sprawdza. Kupić to:
    > http://www.nasz-radom.pl/motoryzacja/sprzedam/radom-
    nakladki-na-blotniki-listwy-boczne-i-podkladki.htm

    Ale co chcialbys tym "zakonserwowac", skoro juz tam ruda je obfity
    obiad? Jak chcesz cos z tym problemem faktycznie zrobic, to po prostu
    trzeba zaprowadzic woz do blacharza.

    A kupisz jak uwazasz - wyglada to raczej pasciarsko i mozna sie domyslic
    co ukrywa. I raczej wskazuje na kogos kto z zadowoleniem bedzie jezdzil
    z tym do upadlego, bo przeciez problem znikl ;).
    Kase z tego lepiej odlozyc na remont.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2013-05-01 11:13:45
    Od: "uPemek" <...@...x>

    Mumin <m...@T...onet.pl> naskrobał(a):
> [...]
    > zabezpieczające rant przed obiciem. jJk znajomy lakiernik to zobaczył, od
    > razu powiedział żeby ściągać jak nie chcę tam mieć rdzy.:)

    W kwestii nakładek na nadkola, zgoda, przeważnie zakłada się je żeby
    zabezpieczyć te elementy przed zbyt powolnym rdzewieniem, ale nakładki na
    drzwi? Jeśli są one zdrowe to lakiernik delikatnie mówiąc jest
    nieprofesjonalnym "fachowcem".
    Czy ten lakiernik demontował i montował w swoim życiu jakiekolwiek elementy
    auta? Nawet coś takiego jak podszybie jest często zakładane w ten sposób, że
    na blaszany rant zakładana jest plastikowa listwa. A uszczelki w komorze
    silnikowej? Nawet w Polonezie na rynience na dachu jest plastikowa listwa i
    jet to jeden z niewielu elementów który raczej nie rdzewieje.

    Pozdr

    PS. Osłony na rant drzwi są szpetne i to ich jedyna wada ;-)

  • 8. Data: 2013-05-01 14:25:25
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > zewnątrz (nie chce tuningować) albo reperaturki.
    > Istnieje coś takiego? A może coś innego żeby założyć na rant?

    ?? jesli masz na mysli rant błotnika to chyba o to chodziło sprzedawcy
    http://allegro.pl/optyczny-listwy-ozdobne-50740
    pzdr
    GL

  • 9. Data: 2013-05-02 03:51:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** zet pisze tak:

    > Potrzebuję zabezpieczyć rant nadkola (niestety ruda się wdała).

    a masz plastikowe nakola? to one najwięcej chronią blachę od wewnątrz.
    Póki dobrze przylegają (bo jest do czego) to można je uszczelnić
    silikonem dekarskim przy rantach. Bo takie wystające, nieosłonięte
    blaszki które zostawiają panowie projektanci to rdza zjada w oka
    mgnieniu.

    > W jednym ze sklepów powiedziano mi że są na zamówienie (170zł)
    > specjalne do konkretnego modelu metalowe nakładki na moją
    > dolegliwość. :-)

    Nie wiem jak metalowe ale plastikowe świetnie się sprawdzają na golfie.
    Przykleja się je silikonem na całym obwodzie raz na zawsze, przykręca
    wkrętami fosfatowanymi i nie dotyka potem ;) Silikon czyni cuda.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 10. Data: 2013-05-05 00:14:37
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-05-02 03:51, PiteR wrote:

    > Nie wiem jak metalowe ale plastikowe świetnie się sprawdzają na golfie.
    > Przykleja się je silikonem na całym obwodzie raz na zawsze, przykręca
    > wkrętami fosfatowanymi i nie dotyka potem ;) Silikon czyni cuda.

    Szczegolnie octowy :>

    --

    memento lorem ipsum