  • 1. Data: 2012-05-28 21:56:23
    Temat: Nakładki na lampy reporterskie ??
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Czy używaliście takiego (lub podobnego) zestawu do lamp reporterskich ?

    http://allegro.pl/akcesoria-do-lampy-canon-580ex-ii-
    i2332523039.html

    Mam dwa Speedlighty, kilka parasolek, dużą i małą blendę, statywy,
    filtry kolorowe, kabel ETTL, wyzwalacze radiowe i tła kartonowe w drodze.
    Na podstawie tego chciałem zbudować takie małe studio i zastanawiam się
    jaka jest przydatność takiego zestawu nakładek w studiu, a jaka w
    reporterce i prostych sesjach plenerowych.

  • 2. Data: 2012-05-29 17:59:27
    Temat: Re: Nakładki na lampy reporterskie ??
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    te wszystkie nakładki mają "naśladować" te z dużych, studyjnych lamp. Niestety w
    lampach aparatowych nie mamy światła modelującego, więc ustawiamy "na pałę", robimy
    fotkę i następnie poprawiamy. To trochę upierdliwe.
    Osobiście posiadam tę mleczną kulę - do makro (używam w trybie M). W fotografii ludzi
    i w ustawianiach Av i Tv aparat niedoświetla o około 1 działkę przesłony - muszę
    ręcznie ustawiać lampę - nie wiem z czego to wynika, przecież aparat mierzy ilość
    światła przedbłyskiem.
    Za te pieniądze to lepiej kupić jakąś chińska lampę (nawet używaną):
    http://allegro.pl/lampa-studyjna-cy-420k-softbox-oct
    a-95-i2380298554.html
    lub
    http://allegro.pl/lampa-studyjna-cy-200-k-softbox-i2