  • 1. Data: 2010-07-17 19:05:19
    Temat: Najtanszy sensowny kalibrator
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Witam
    Jaki kalibrator polecilibyscie do kalibrowania HP LP2475w, najtanszy z
    sensownych. Jesli w przyszlosci zmienie monitory to na cos tez z tej
    polki. Zaznaczam, ze nie jestem onanista barwowym ;] Pracuje glownie w
    3D, PS stanowi ok 30%.
    Z gory dzieki......Rafal

  • 2. Data: 2010-07-17 19:33:41
    Temat: Re: Najtanszy sensowny kalibrator
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "raviz" <r...@v...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > sensownych. Jesli w przyszlosci zmienie monitory to na cos tez z tej
    > polki. Zaznaczam, ze nie jestem onanista barwowym ;] Pracuje glownie w 3D,

    iOne Display LT, ewentualnie jak lubisz marke to zdaje sie taki pelny iOne
    made by HP
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/WF06c/A10-51
    210-330359-215153-330359-3741514-3741564-3741565.htm

    HP kosztuje 750 netto

    PZDr
    Adam

  • 3. Data: 2010-07-18 05:37:53
    Od: TomekM <t...@g...com>

    On 17 Lip, 21:05, raviz <r...@v...pl> wrote:
    > Witam
    > Jaki kalibrator polecilibyscie do kalibrowania HP LP2475w, najtanszy z
    > sensownych.
    Na pewno Spyder nie jest sensownym sprzętem.
    Miałem wersję 2 i dawała obraz dość silnie podczerwieniony.
    W necie czytałem, że sporo egzemplarzy jest bardzo niedokładnych.
    Potem kupiłem Eye One LT i w sumie jest o niebo lepszy.

  • 4. Data: 2010-07-18 12:15:09
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 17/07/2010 20:05, raviz wrote:
    > Witam
    > Jaki kalibrator polecilibyscie do kalibrowania HP LP2475w, najtanszy z
    > sensownych. Jesli w przyszlosci zmienie monitory to na cos tez z tej

    polecam Spyder3 Express - sprzętowo to jest to samo co Pro i Elite , i
    jeżeli będziesz miał potrzebę, to sobie dokupisz lepsze oprogramowanie.
    Jeżeli jednak przewidujesz że chciałbyś kupić upgrade oprogramowania
    Datacolor , to jedyne jakie udało mi się znaleźć jest z Pro na Elite.
    http://www.datacolor.eu/en/products/display-calibrat
    ion/spyder3pro-to-spyder3elite-40-software-upgrade/

    Podobnie i1Display LT to jest sprzętowo to samo co i1Display 2 i też
    można dokupić upgrade (tylko nie wiem gdzie). Osobiście polecam Spyder3
    - miałem i1Display 2 i się rozleciał po trzech latach (tj zaczął podawać
    bzdurne wyniki pomiarów).

    Oczywiście pamiętaj że kalibracja, jeżeli nie jest wykonana w LUT
    monitora, to odbywa się pewnym kosztem (z powodu wycinania poziomów
    przez LUT na wyjściu karty graficznej) - który jest tym większy, im
    gorszy monitor albo gorsze oprogramowanie.

    B.

  • 5. Data: 2010-07-22 22:39:45
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Bronek Kozicki pisze:
> [...]
    > przez LUT na wyjściu karty graficznej) - który jest tym większy, im
    > gorszy monitor albo gorsze oprogramowanie.

    W tym przypadku innej nie będzie, a rzeczony monitor nie należy do
    siłaczy nawet w kategorii uniwersalnych. Coś tam się poprawi, ale cudów
    nie będzie.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!