  • 21. Data: 2012-08-29 16:18:46
    Temat: Re: Nagrywarka na USB
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 15:58:54 +0200, Piotrne napisał(a):

    > Czy istnieje urządzenie, które ma wejście cinch composite-video,
    > z którego nagra mi sygnał video na taśmę, a potem potrafi odtworzyć
    > ten sygnał i wysłać na wyjście composite-video? I jeszcze
    > żeby można było tę taśmę zabrać ze sobą i odtworzyć na innym
    > urządzeniu?

    Tak, istnieje.
    Co więcej - istnieje nawet urządzenie, które zarejestruje obraz HD z
    dźwiękiem AC3, tyle, że po złączu component. Sam mam takie.

    > Sądzę, że wtedy posądzenia o łamanie prawa byłyby uznane za absurdalne.
    > Teraz zarejestrowanie sygnału video w standardzie dopasowanym do stanu
    > techniki początku XXI wieku jest wielką sztuką (i często nielegalne)...

    Klienci dostali nowy produkt, z zaletami i wadami. Korzystanie wciąż nie
    jest obowiązkowe.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 22. Data: 2012-08-29 18:17:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Teraz zarejestrowanie sygnału video w standardzie dopasowanym do stanu
    > techniki początku XXI wieku jest wielką sztuką (i często nielegalne)...

    Czyli różnicy między bezstratną i stratną kopią nie widzisz?

  • 23. Data: 2012-08-29 20:01:32
    Od: hikikomori san <h...@a...pl>

    On 29.08.2012 18:17, Cavallino wrote:

    > Czyli różnicy między bezstratną i stratną kopią nie widzisz?

    Z drugiej strony mnie nie jest potzebna cyfrowa telewizja ;)

    --
    Tak bankrutują firmy, które budowały na Euro 2012
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/news.html?thread_id

  • 24. Data: 2012-08-29 20:51:40
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-08-29 18:17, Cavallino pisze:

    > Czyli różnicy między bezstratną i stratną kopią nie widzisz?

    Zwykłego użytkownika to raczej nie interesuje, jeśli ubytek jakości
    nie będzie rażący. Kiedyś po prostu był kabel Euro, podłączało się
    do magnetowidu i się nagrywało. Potem się oglądało i tyle. Teraz
    mamy kabel HDMI i... nic sobie nie nagramy. Ale rzeczywiście
    jakieś nagrywarki analogowego sygnału HD istnieją.

    P.

  • 25. Data: 2012-08-29 21:52:09
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 20:51:40 +0200, Piotrne napisał(a):

    > Zwykłego użytkownika to raczej nie interesuje, jeśli ubytek jakości
    > nie będzie rażący. Kiedyś po prostu był kabel Euro, podłączało się

    Zwykły aczkolwiek inteligentny użytkownik wie, że wszystkie powszechnie
    używane sposoby dostarczania treści HD używają kompresji stratnej, więc nie
    musi się wgłębiać w teorie Koniotrzepolino, mastaha treści wszelakich i
    wyznawcy Kia Ceed.

    > do magnetowidu i się nagrywało. Potem się oglądało i tyle. Teraz
    > mamy kabel HDMI i... nic sobie nie nagramy. Ale rzeczywiście
    > jakieś nagrywarki analogowego sygnału HD istnieją.

    Zawsze można użyć innego sposobu na dostanie się do cyfrowej transmisji
    poza kablem HDMI

  • 26. Data: 2012-08-29 23:14:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotrne <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Teraz zarejestrowanie sygnału video w standardzie dopasowanym do stanu
    > techniki początku XXI wieku jest wielką sztuką (i często nielegalne)...

    O ile pamiętam, w technice analogowej stosowało sie sygnały zakłócające
    urządzenia nagrywające, ale jeszcze na granicy umożliwiającej odbiór na
    telewizorze.
    To tak w kwestii prawa ;-) I z tamtych czasów wziął się zapis w kodeksie
    karnym "kto przełamując skuteczne zabezpieczenia..."

    Jakie one tam skuteczne? :-P

  • 27. Data: 2012-08-29 23:23:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotrne" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Zwykłego użytkownika to raczej nie interesuje, jeśli ubytek jakości
    > nie będzie rażący. Kiedyś po prostu był kabel Euro, podłączało się
    > do magnetowidu i się nagrywało. Potem się oglądało i tyle.

    No i nadal tak można.

  • 28. Data: 2012-08-30 00:15:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Aug 2012 15:18:46 +0100, Waldek Godel
    <n...@o...info> wrote:
    > Klienci dostali nowy produkt, z zaletami i wadami. Korzystanie
    wciąż nie
    > jest obowiązkowe.

    I to był błąd że klienci zgodzili się to kupować. Szkoda, że klienci
    nie powiedzieli tym ograniczeniom "nie" na tyle skutecznie, że nie
    oplacalo by się produkować sprzetu z ochrona (brak popytu-brak
    podaży). Ciekawe czy dostawcy kontentu wtedy by również powiedzieli
    nie (w tv tylko reklamy) - czy tylko psioczyli by na "piratów" ale
    kontent by dostarczali.

    --
    Marek

  • 29. Data: 2012-08-30 00:18:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Aug 2012 00:15:53 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
    > podaży). Ciekawe czy dostawcy kontentu wtedy by również powiedzieli
    > nie (w tv tylko reklamy) - czy tylko psioczyli by na "piratów" ale

    Może klienci po prostu woleli HD z ograniczeniami niż SD bez ograniczeń.
    Czy to dobry wybór? Ciężko powiedzieć.

  • 30. Data: 2012-09-03 12:42:39
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Marek napisał:
    > czy dostawcy kontentu wtedy by również powiedzieli nie (w tv tylko
    > reklamy) - czy tylko psioczyli by na "piratów" ale kontent by dostarczali.

    Gwoli ścisłości, AFAIR "kontent" w naszym języku oznacza "zadowolony". ;-)