    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Nagrywanie przez USB
    Date: Tue, 15 Dec 2015 00:09:56 +0100

    news:n4n7i2$3hv$1@node2.news.atman.pl...

    > Słowo klucz - "w tle".

    Zdefiniuj "w tle". Czy to oznacza nagrywanie, gdy TV jest w czuwaniu? Czy
    nagrywanie, gdy TV wyświetla inny program?

    > Czyli?

    Głowica radiowa, to ta część TV, która wybiera pożądaną częstotliwość (jeden
    kanał radiowy) z multum fal elektromagnetycznych i zamienia ją na sygnał
    zrozumiały dla demodulatora. W jednym kanale radiowym może być przesyłanych
    w standardzie DVB kilka programów telewizyjnych - taka jakby paczka
    programów. W naszym DVB-T nazywają to szumnie MUX.
    Głowice mogą być przeznaczone do DVB-T/C (najczęściej jedna uniwersalna
    głowica) lub do DVB-S.
    W danych technicznych masz podane czy TV ma jedną głowicę i jest w stanie
    odbierać jednocześnie tylko jeden kanał radiowy. Albo TV może mieć dwie
    głowice lub nawet cztery i jest w stanie odbierać jednocześnie dwa kanały
    radiowe.
    TV z jedną głowicą DVB-T/C może odbierać jeden kanał radiowy, wybierać z
    niego jeden program telewizyjny i wyświetlać go na ekranie. Jeśli ma opcję
    zapisu na USB, to może go dodatkowo zapisywać. Teraz niuans. Zauważyłem, że
    trafiają się jednogłowicowe TV, które potrafią wyświetlać jeden program i
    jednocześnie nagrywać inny, ale z tego samego MUX-a.
    TV z dwoma głowicami ma zestaw jedna głowica DVB-T/C i jedna DVB-S albo
    zestaw dwóch głowic DVB-T/C. Czyli może jednocześnie wyświetlać program
    odbierany przez jedną głowicę a nagrywać zupełnie inny odbierany przez
    drugą.
    TV z czterema głowicami, to już bajka, ponieważ masz pełną dowolność wyboru
    źródła sygnału do oglądania i źródła sygnału do nagrywania. Możesz ustawić
    sobie nagrywanie z DVB-S. A w tym samym czasie oglądać bez ograniczeń
    programy z DVB-T/C lub DVB-S.

    Oczywiście powyższe dywagacje dotyczą programów niekodowanych. Przy
    kodowanych natrafiamy na problem ilość miejsc na moduły CI w TV i kwestię
    dwustrumieniowości tych modułów.

    > Jak zwał tak zwał, chodzi o to, żeby nie świecił ekranem bez potrzeby.

    Nie mam doświadczeń jak zachowa się TV w czuwaniu, gdy nadejdzie czas
    nagrywania. Sensownie byłoby jakby nie włączał ekranu, a tylko obudził
    elektronikę. Ale naprawdę nie wiem jak to będzie. Nie mam TV z nagrywaniem.

    > Raczej bym się

    > A to już zależy od tv.
    > Moja Manta nagrywa zwykłe ts, do odtworzenia na dowolnym sprzęcie, od
    > komputera rozpoczynając.

    Dobrze wiedzieć, że chociaż mali producenci nie poddają się naciskom
    lobbystów.
    Przeglądając 3 lata temu rynek TV (Philips, Samsung, LG, Panasonic itp.),
    nie natrafiłem na odbiornik, który nie miąłby zastrzeżenia napisanego małym
    druczkiem w instrukcji, że nagranie jest szyfrowane. Powiem nawet więcej. W
    strumieniu DVB może być ustawiona przez nadawcę programu flaga zabraniająca
    nagrywania. Wtedy TV każdej światowej szanującej się firmy odmówi
    nagrywania.

    > Właśnie chcę ZMNIEJSZYĆ ilość urządzeń, a nie zwiększyć.
    >
    > Mój dekoder z funkcją PVR kablówki ma dwie głowice i hdd i nagrywa co chcę
    > i jak chcę, nawet w locie i po wyłączeniu do stanu czuwania, ale zamyślam
    > nad zamianą tego nad telewizorem, który będzie robił to samo z
    > wykorzystaniem modułu CI.
    > Tak, wiem, że problemem będzie jednokanałowy moduł CI, a innego moja
    > kablówka nie zapewnia, ale chciałbym chociaż sprzętowo mieć takie
    > potencjalne możliwości nagrywania, do wykorzystania w przyszłości lub dla
    > programów niekodowanych z dvb-t.

    Też 3 lata temu szukałem takiego kombajnu TV, ale ostatecznie temat
    nagrywania zupełnie sobie odpuściłem z powodu szyfrowania nagrań i braku
    modułów CI w ofercie kablówek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba