  • 51. Data: 2009-05-27 09:26:31
    Temat: Re: Nagrywanie na PVR i DVD
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Kot Prezydenta napisał:
    > Nie innym tylko Tobie

    Dyskutujemy na forum publicznym, więc i inni mogą skorzystać.

    > a śledząc twe wypowiedzi mozna dojśc do wniosku że nie powinieneś
    > oceniać wiedzy innych bo twoja jest do tego niewystarczająca

    Wiedzę innych można poznać po tym co mają do powiedzenia. Jeśli mają do
    powiedzenia, że odbiorca jest zbyt głupi aby zrozumieć dany temat, to
    wybacz, ale obawiam się, że na tym ich wiedza się kończy. Poza tym
    jeżeli ktoś nie mając ku temu podstaw może oceniać możliwości mojego
    rozumu, to ja także mogę oceniać czyjąś wiedzę "w ciemno". Czyż nie?

    > Nic dziwnego, ja też tak czasami mam że nie rozumiem i to mnie zlości

    Mnie nie złości to, że nie rozumiem, tylko to, że zamiast wytłumaczenia,
    uzyskałem ocenę możliwości mojego umysłu. A zadałem tu pytanie, mając
    nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto zna odpowiedź i udzieli jej w sposób
    zrozumiały.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 52. Data: 2009-05-27 11:19:21
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:gvj10a$6es$1@polsl.pl...
    Użytkownik Kot Prezydenta napisał:
    > Nie innym tylko Tobie

    >Dyskutujemy na forum publicznym, więc i inni mogą skorzystać.

    Na czym ? na tym że cały czas negujesz tlumaczenie ?

    >Wiedzę innych można poznać po tym co mają do powiedzenia. Jeśli mają do
    >powiedzenia, że odbiorca jest zbyt głupi aby zrozumieć dany temat, to
    >wybacz, ale obawiam się, że na tym ich wiedza się kończy.

    A mnie się wydaje że dostałeś kilka całkiem logicznych argumentów tylko nie
    raczyłeś ich zauważyć a jak juz zauważyłeś to uznaleś że są dla ciebie
    niewystarczające al eto już jest twój kłopot

> [...]
    >uzyskałem ocenę możliwości mojego umysłu. A zadałem tu pytanie, mając
    >nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto zna odpowiedź i udzieli jej w sposób

    Odpowiedź dostałeś, odpisałem ci w innym miejscu tylko nie raczyłeś zauwazyć

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 53. Data: 2009-05-27 12:55:21
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Kot Prezydenta napisał:
    > Na czym ? na tym że cały czas negujesz tlumaczenie ?

    Nie neguję, tylko staram się uściślać wypowiedzi osób, dla których - jak
    można wnioskować z niektórych wypowiedzi w tym wątku - przekaz cyfrowy
    to ideał, a analogowy, lepszy czy gorszy, zawsze jest "bez różnicy" zły.

    > A mnie się wydaje że dostałeś kilka całkiem logicznych argumentów tylko nie
    > raczyłeś ich zauważyć [...]

    A skąd wiesz co raczyłem zauważyć?

    > Odpowiedź dostałeś, odpisałem ci w innym miejscu tylko nie raczyłeś zauwazyć

    No wybacz, ale stwierdzenie "to nie jest ten sam obraz" można by jakoś
    uzasadnić. I nie chodzi ani o matematyczne formułki ani o pojedyncze
    piksele. Gdybyś np. napisał, że obraz nie jest ten sam, bo po drodze
    przechodzi przez tor analogowy, który lepszy czy gorszy ale zawsze
    zniekształca obraz, to bym się prawdopodobnie nie czepiał. A mojego
    pytania "Dlaczego nie?" nie raczyłeś zauważyć, o ile mogę sobie pozwolić
    zastosować Twój tok myślenia.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 54. Data: 2009-05-27 12:56:08
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > M.in. dlatego właśnie mam htpc i nie mam takich problemów.
    > Koszty DUŻO mniejsze niż suma na tuner pvr+nagrywarkę.

    A z ciekawości zapytam o te koszty. Uchylisz rąbka tajemnicy?

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 55. Data: 2009-05-27 13:00:41
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

> [...]

    zniekształca obraz, to bym się prawdopodobnie nie czepiał. A mojego
    pytania "Dlaczego nie?" nie raczyłeś zauważyć, o ile mogę sobie pozwolić

    Natomiast to co napisałeś o algorytmach kodowania, kodowaniu w locie,
    wieloprzebiegowym itp. wydaje się mieć sens. I zauważ, że tam się nie
    czepiam.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 56. Data: 2009-05-27 13:03:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvjd98$ihe$2@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > M.in. dlatego właśnie mam htpc i nie mam takich problemów.
    > Koszty DUŻO mniejsze niż suma na tuner pvr+nagrywarkę.

    >A z ciekawości zapytam o te koszty. Uchylisz rąbka tajemnicy?

    Od 1500 zł za sprzęt.

  • 57. Data: 2009-05-27 15:59:28
    Od: Bartłomiej Zieliński <b...@p...gliwice.pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Od 1500 zł za sprzęt.

    To podobnie jak u mnie. Tuner PVR z dyskiem 80GB (co prawda SDTV) 320
    zł, nagrywarka 1200-1300 (wysyłkowo), ale tańszy model tego samego
    producenta to rząd 800-900 zł.

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 58. Data: 2009-05-27 16:50:24
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvjdhp$ihe$4@polsl.pl...

    >No wybacz, ale stwierdzenie "to nie jest ten sam obraz" można by jakoś
    >uzasadnić.

    Różnica wynika z ... zacytuję ci sam siebie :

    Z różnych algorytmów kodowania. Przecież PVR przechwytuje cyfrowy strumień
    nadawany np z satelity a nagrywarka DVD koduje w locie materiał z wejść
    analogowych.

    Nagrywarka robi to locie więc nie jest w stanie zrobić dobrej tak dobrej
    jakości materiału o objetości 2 mega, nawet jak sobie coś kodujesz na kompie
    to aby mieć ekstremalnie małą objetość plików robisz kodowanie
    wieloprzebiegowe a nie w locie.

    >Natomiast to co napisałeś o algorytmach kodowania, kodowaniu w locie,
    >wieloprzebiegowym itp. wydaje się mieć sens. I zauważ, że tam się nie
    >czepiam.

    Nie piszesz też że sie zgadzasz ;-) A sens ma, mastering którego wynikiem
    jest materiał jaki dostają telewizje, np filmy to wynik pracy małego
    procesorka w nagrywarce tylko wyspecjalizowanego w tym studia, gdzie
    szczegółowej obrobce poddawane sa małe fragmenty np. filmu i trwa to z tego
    co mi widomo sporo czasu, wielokrotnie dłużej niż czas trwania projekcji.

    Podsumowując, objetość pliku zalezy przedewszstkim od metody kodowania jaka
    została zastosowana

    * Bartłomiej Zieliński http://zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ *

  • 59. Data: 2009-05-27 18:35:48
    Od: "Wiewior" <j...@t...cy>

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szczegółowej obrobce poddawane sa małe fragmenty np. filmu i trwa to z
    > tego co mi widomo sporo czasu, wielokrotnie dłużej niż czas trwania

    Z tym pozwolę się sobie nie zgodzić. Nadawcy dostaja materiał w formacie
    małostratnym, albo i bezstratnym. Więc tu cała teoria dotycząca wielu
    przebiegów itp. raczej nie ma zastosowania. Co innego w przypadku authoringu
    DVD czy BR.
    Poza tym cały sprzęt studyjny też pracuje w czasie rzeczywistym, więc nie ma
    miejsca tu miejsca na zbyt zaawansowany mastering.
    Samo kodowanie materiału przy emisji też jest robione w locie. Rzecz w tym,
    że po pierwsze źródłem jest sygnał cyfrowy, po drugie, że sygnał jest bez
    kompresji (lub z niewielką); po trzecie, że "kostka" w koderze może mieć
    ciut lepsze parametry niż ta w domowej nagrywarce.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 60. Data: 2009-05-27 22:07:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <b...@p...gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:gvjo10$srv$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Od 1500 zł za sprzęt.

    >To podobnie jak u mnie.

    Jasne.
    Tyle że ja nie mam problemów z konwersjami analogowo-cyfrowymi (wypalam na
    płytce dokładnie to, co z eteru odbiorę), milionem kabli, pamiętaniem że
    trzy urządzenia naraz muszę włączyć itd

    >Tuner PVR z dyskiem 80GB (co prawda SDTV) 320 zł,

    Gdyby ja pozostawał przy sd to cena wyszłaby minimum 400 zł niższa.
    Dysk mam 500 GB.

    >nagrywarka 1200-1300 (wysyłkowo), ale tańszy model tego samego producenta
    >to rząd 800-900 zł.

    Tuner dvb-t mpeg-4 masz w tej cenie? ;-)
    A kartę sieciową?
    Nagrywarka odtwarza format HD?