  • Data: 2022-04-08 22:15:31
    Temat: Re: Nagrania binauralne
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Fri, 08 Apr 2022 19:43:29 +0200, Marek pisze:
    > Oczywiście, ale ja mówię o semantyce. Dla mnie to biourynocośtam to
    > po prostu dobrze zestawiona stereofonia. Nie widzę potrzeby nowego
    > słowotwórstwa.

    Właśnie nie. Nagrania binauralne == nagrania wykonane za pomocą
    sztucznej głowy, z parą mikrofonów (+ często dodatkowe algorytmy
    pogłębiające efekt). Ta technika nie jest uniwersalna i jej możliwości
    są ograniczone. Służy do ,,symulacji przestrzeni". Klasyczne techniki
    nagraniowe stereo są po to, żeby ,,brzmiało dobrze". Żeby użyć przykładu:
    nie nagra się tak koncertu orkiestry symfonicznej. Tu potrzebny (na
    ogół) cały zestaw mikrofonów i odpowiednia technika nagraniowa, żeby
    dało się uzyskać właściwy miks. Sztuczna głowa i dwa mikrofony to za
    mało (pomijając fakt, że do odsłuchu byłyby potrzebne słuchawki).

    k.