  • Data: 2022-04-09 13:57:45
    Temat: Re: Nagrania binauralne
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Sat, 09 Apr 2022 12:36:58 +0200, Marek pisze:
    > ale żeby wysłuchać tego koncertu na żywo to mi wystarczy moja
    > nie-sztuczna głowa i dwoje uszu- więc?

    Owszem (zakładamy, że słuchasz muzyków bezpośrednio, bez dodatkowego
    nagłośnienia). Tylko w głowie masz komputer, który interpretuje wszystko
    na swój sposób, usuwając zakłócenia, uwydatniając interesujące Cię
    instrumenty etc. Słuchając nagrania w domu, wszystkie te ,,zakłócenia"
    nie są już tak niwelowane przez ,,komputer", zaczynają przeszkadzać
    szumy, trzaski, źle nagłośnione instrumenty (do jakiego stopnia, to
    kwestie indywidualne). Tak, teoretycznie do takiego nagrania wystarczy
    para mikrofonów, w praktyce do profesjonalnego nagrania wysokiej jakości
    jest niezbędny bardziej wyrafinowany zestaw. Wtedy niedociągnięcia mogą
    być poprawione na etapie miksu. Zerknij sobie na filmy np. z Konkursu
    Chopinowskiego i policz, ile tam mikrofonów stoi/wisi. A w teorii to
    powinno być relatywnie proste nagranie. To jest cała nauka, można sobie
    poczytać do poduszki jedną z ,,biblii" w temacie:
    https://www.amazon.pl/Classical-Recording-Practical-
    Guide-Tradition/dp/0367312808

    k.