-
11. Data: 2019-07-25 11:03:50
Temat: Re: Nagi silnik
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 25 Jul 2019 10:19:49 +0200, tck
> hehehe... kamerton;)
Metronom. ;P
--
Pozdor
Myjk
-
12. Data: 2019-07-25 11:43:31
Temat: Re: Nagi silnik
Od: collie <c...@v...pl>
W dniu 25.07.2019 o 11:03, Myjk pisze:
>> hehehe... kamerton;)
>
> Metronom. ;P
https://www.youtube.com/watch?v=-mUv705xj3U
-
13. Data: 2019-07-25 18:00:41
Temat: Re: Nagi silnik
Od: d...@g...com
>
> Natomiast zarówno w Twoim materiale jak i moim nie widać, aby był
> używany odprężnik - ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc
> odprężnik nie ma racji bytu.
W dizlach też były stosowane odprężniki:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Odpr%C4%99%C5%BCnik
"Odprężniki były stosowane również w silnikach Diesla np: w ciągnikach Ursus C-330
czy Władimirec T25"
-
14. Data: 2019-07-25 18:02:19
Temat: Re: Nagi silnik
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qhbq8q$l19$1$A...@n...chmurka.net...
W dniu 2019-07-24 o 13:32, J.F. pisze:
> Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
>>> https://youtu.be/AzLizuDo3hM
>
>> ale przy tych starych silnikach to mnie zastanawia latwosc
>> rozruchu.
>> Jakby tarcia nie bylo.
>> A moze nie ma pierscieni na tloku ?
>
>> Czy to tylko wrazenie wynikle z masy kola zamachowego ?
>>
>> https://www.youtube.com/watch?v=YJQHqP7wDyQ
>W starych konstrukcjach powszechnie były stosowane odprężniki. Sam
>pamiętam w Panonii i w polskim silniku przemysłowym, montowanym w
>różnych wózkach, taczkach, pompach itp.
>Natomiast zarówno w Twoim materiale jak i moim nie widać, aby był
>używany odprężnik - ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc
>odprężnik nie ma racji bytu.
>Tutaj raczej kwestia magazynowania energii kinetycznej w ciężkim kole
>zamachowym - wystarczy rozbujać, a potem przeskoczyć GMP.
Mniej wiecej wiem jak sie kreci kluczem wspoczesny silnik.
Latwo to nie idzie.
IMO - kolo musialoby byc bardzo ciezkie, zeby to tak swobodnie bujac.
J.
-
15. Data: 2019-07-25 19:14:00
Temat: Re: Nagi silnik
Od: RadoslawF <u...@d...invalid>
W dniu 2019-07-25 o 18:02, J.F. pisze:
>> Tutaj raczej kwestia magazynowania energii kinetycznej w ciężkim kole
>> zamachowym - wystarczy rozbujać, a potem przeskoczyć GMP.
>
> Mniej wiecej wiem jak sie kreci kluczem wspoczesny silnik.
> Latwo to nie idzie.
> IMO - kolo musialoby byc bardzo ciezkie, zeby to tak swobodnie bujac.
Lub silnik jedno tłokowy. :-)
Pozdrawiam
-
16. Data: 2019-07-25 21:49:06
Temat: Re: Nagi silnik
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 25.07.2019 o 10:46, Adam pisze:
> ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc odprężnik nie ma racji
> bytu.
Dlaczego?
Spotkałem się w latach 80 z silnikiem przy pompie na jakiejś budowie,
której silnik z zapłonem samoczynnym miał odprężnik.
A tu jest o jeszcze bardziej popularnych silnikach
https://pl.wikipedia.org/wiki/Odpr%C4%99%C5%BCnik
--
Czarek