eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNagi silnik
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 11. Data: 2019-07-25 11:03:50
    Temat: Re: Nagi silnik
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 25 Jul 2019 10:19:49 +0200, tck

    > hehehe... kamerton;)

    Metronom. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 12. Data: 2019-07-25 11:43:31
    Temat: Re: Nagi silnik
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 25.07.2019 o 11:03, Myjk pisze:

    >> hehehe... kamerton;)
    >
    > Metronom. ;P

    https://www.youtube.com/watch?v=-mUv705xj3U


  • 13. Data: 2019-07-25 18:00:41
    Temat: Re: Nagi silnik
    Od: d...@g...com


    >
    > Natomiast zarówno w Twoim materiale jak i moim nie widać, aby był
    > używany odprężnik - ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc
    > odprężnik nie ma racji bytu.

    W dizlach też były stosowane odprężniki:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Odpr%C4%99%C5%BCnik
    "Odprężniki były stosowane również w silnikach Diesla np: w ciągnikach Ursus C-330
    czy Władimirec T25"



  • 14. Data: 2019-07-25 18:02:19
    Temat: Re: Nagi silnik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qhbq8q$l19$1$A...@n...chmurka.net...
    W dniu 2019-07-24 o 13:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    >>> https://youtu.be/AzLizuDo3hM

    >
    >> ale przy tych starych silnikach to mnie zastanawia latwosc
    >> rozruchu.
    >> Jakby tarcia nie bylo.
    >> A moze nie ma pierscieni na tloku ?
    >
    >> Czy to tylko wrazenie wynikle z masy kola zamachowego ?
    >>
    >> https://www.youtube.com/watch?v=YJQHqP7wDyQ

    >W starych konstrukcjach powszechnie były stosowane odprężniki. Sam
    >pamiętam w Panonii i w polskim silniku przemysłowym, montowanym w
    >różnych wózkach, taczkach, pompach itp.
    >Natomiast zarówno w Twoim materiale jak i moim nie widać, aby był
    >używany odprężnik - ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc
    >odprężnik nie ma racji bytu.

    >Tutaj raczej kwestia magazynowania energii kinetycznej w ciężkim kole
    >zamachowym - wystarczy rozbujać, a potem przeskoczyć GMP.

    Mniej wiecej wiem jak sie kreci kluczem wspoczesny silnik.
    Latwo to nie idzie.
    IMO - kolo musialoby byc bardzo ciezkie, zeby to tak swobodnie bujac.

    J.


  • 15. Data: 2019-07-25 19:14:00
    Temat: Re: Nagi silnik
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-25 o 18:02, J.F. pisze:

    >> Tutaj raczej kwestia magazynowania energii kinetycznej w ciężkim kole
    >> zamachowym - wystarczy rozbujać, a potem przeskoczyć GMP.
    >
    > Mniej wiecej wiem jak sie kreci kluczem wspoczesny silnik.
    > Latwo to nie idzie.
    > IMO - kolo musialoby byc bardzo ciezkie, zeby to tak swobodnie bujac.

    Lub silnik jedno tłokowy. :-)


    Pozdrawiam


  • 16. Data: 2019-07-25 21:49:06
    Temat: Re: Nagi silnik
    Od: Czarek <c...@n...fm>



    W dniu 25.07.2019 o 10:46, Adam pisze:
    > ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc odprężnik nie ma racji
    > bytu.

    Dlaczego?
    Spotkałem się w latach 80 z silnikiem przy pompie na jakiejś budowie,
    której silnik z zapłonem samoczynnym miał odprężnik.
    A tu jest o jeszcze bardziej popularnych silnikach
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Odpr%C4%99%C5%BCnik


    --
    Czarek

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: