eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNagi silnikRe: Nagi silnik
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
    u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrad
    a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <qh847i$oe1$1$Adam@news.chmurka.net>
    <5d38424f$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <qhbq8q$l19$1$Adam@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <qhbq8q$l19$1$Adam@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Nagi silnik
    Date: Thu, 25 Jul 2019 18:02:19 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 32
    Message-ID: <5d39d31c$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.177.24
    X-Trace: 1564070684 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17351 83.26.177.24:60346
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2660609
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qhbq8q$l19$1$A...@n...chmurka.net...
    W dniu 2019-07-24 o 13:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    >>> https://youtu.be/AzLizuDo3hM

    >
    >> ale przy tych starych silnikach to mnie zastanawia latwosc
    >> rozruchu.
    >> Jakby tarcia nie bylo.
    >> A moze nie ma pierscieni na tloku ?
    >
    >> Czy to tylko wrazenie wynikle z masy kola zamachowego ?
    >>
    >> https://www.youtube.com/watch?v=YJQHqP7wDyQ

    >W starych konstrukcjach powszechnie były stosowane odprężniki. Sam
    >pamiętam w Panonii i w polskim silniku przemysłowym, montowanym w
    >różnych wózkach, taczkach, pompach itp.
    >Natomiast zarówno w Twoim materiale jak i moim nie widać, aby był
    >używany odprężnik - ale oba to silniki z zapłonem samoczynnym, więc
    >odprężnik nie ma racji bytu.

    >Tutaj raczej kwestia magazynowania energii kinetycznej w ciężkim kole
    >zamachowym - wystarczy rozbujać, a potem przeskoczyć GMP.

    Mniej wiecej wiem jak sie kreci kluczem wspoczesny silnik.
    Latwo to nie idzie.
    IMO - kolo musialoby byc bardzo ciezkie, zeby to tak swobodnie bujac.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: