    From: Peter May <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Nadmierna ilość zapytań ofertowych
    Date: Mon, 27 Jun 2011 15:33:22 +0200

    W dniu 27-06-2011 14:29, Robert Kusmierz pisze:
    > W dniu 11-06-27 11:33, Peter May pisze:
    >
    > Witam

    > Czas to pieniądz, pieniądz to grunt, grunt... :)

    > Oferta i pomysły? Chyba że odpowiadasz na takie:
    > http://www.robertkusmierz.com/news/391/0/inwestor.ht
    ml

    Ta, i jeszcze gość chce "instrukcję". I jak tu zrobić wykład z HTML,
    CSS, JavaScript, PHP, MySQL na jednej stronie :P ? Eh...

    No jak widzę takie zapytanie, to to jest właśnie dobry moment na
    wysłanie tzw. automatycznej odpowiedzi. Muszę taki szablon sobie napisać.

    > Tak samo jak konkursy na logo.

    I w ogóle na grafikę. Scenariusz:

    "
    Chcemy nową stronę www.
    "
    [minęło parę tygodni]
    "
    Nie, ten 6-ty layout był już prawie dobry. A nie dałoby się jeszcze...
    "
    [... finał]
    "
    Jednak Prezes wybrał inną ofertę... W dziale marketingu nie podobało
    się...itd.
    "

    :D

    Dlatego nie zajmuję się projektami graficznymi już, bo to jest katastrofa.

    > Nie przejdzie, jak napiszesz nawet 2 zł to masze byznesmeny skalkulują
    > koszty i wyjdzie, że nie warto. Jak za ofertę chce kasę to za wykonanie
    > dopiero będzie!

    To trochę jakby ryzyko zawodowe, że oferty niektóre nie wychodzą. Ale
    fakt jest faktem, że warto sobie przygotować taki domyślny szablon i na
    niektóre zapytania wysyłać je jako odpowiedzi po prostu. Będzie prościej
    nieco.

    > Filtruj na logikę. Zadzwoń, porozmawiaj. Ja miałem klienta który chciał

    To jakby naturalne, choć czasem właśnie ów logika podpowiada, że szkoda
    czasu na rozmowę i domyślna odpowiedź na początek powinna być dobra :-)

    > 2gie wp. Na pytanie jaki budżet - 100 zł miesięcznie. Jaki zespół osób,
    > to on sam. Fakt, "dziewczyna napisze jakieś teksty".

    Przygotowanie tekstów i materiałów przez klientów to horror generalnie.
    Dlatego staram się przed tym zabezpieczyć w umowie. Miałem takiego
    klienta, co nie mógł przygotować przez cały rok materiałów. Dobrze, że
    umowa mnie przed tym zabezpieczała. Gdybym był przełożonym takich osób,
    to głowy by dawno poleciały. Niektórym się wydaje, że internet jest od
    wczoraj i jako tako na razie mało osób się tym interesuje. Dlatego nie
    specjalnie o ten kanał dystrybucji informacji dbają.

    --
    Peter