    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nabicie klimy, cena
    Date: Wed, 5 Jul 2023 19:06:51 +0200

    On Wed, 5 Jul 2023 16:03:15 +0200, Janusz wrote:
    > Kłopoty, to w ogóle się nie nadaje do klimatyzacji samochodowej, jajk
    > juz to są mieszanki R600 i R290, sprzedają gotowe w puszkach.

    O cos takiego mi chodzilo - Gazozo
    https://allegro.pl/oferta/czynnik-freon-zamiennik-za
    -r134a-polski-producent-12013556473

    albo A/C To Go
    https://akli.pl/zestaw-do-napelniania-klimatyzacji-s
    amochodowej-actogo-r-134a-4.html

    Gdzie przestrzegaja przed propanem i izobutanem, a cos mi sie wydaje,
    ze to tez jest p-b

    a p-b dlaczego sie "w ogole nie nadaje do klimy samochodowej"?
    Zagrozenie pożarowe, czy cos innego nie pasuje?

    > To nie o palność chodziło tylko o to że w razie pożaru i rozszczelnienia
    > klimy
    > spalający się 1234-syf tworzy chmurę fluoro-chlorową która jest gorsza
    > od gazu bojowego. Kilka oddechów i nie masz płuc, dlatego nazywam go
    > 1234-syf.

    A R-134 jest lepszy, bo sie nie pali, czy bo nie zawiera chloru?
    Fluor zawiera, a to swinstwo jednak jest :-)

    > Mercedes napełnia chyba czystym propanem.

    Hm, jak peknie po wypadku ... tryskacze jakies dorobili, halonu
    dodali, czy Mercedes nie pęka :-)

    J.