    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nabicie klimy, cena
    Date: Tue, 04 Jul 2023 10:04:05 +0200

    W dniu .07.2023 o 09:45 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Tylko miedzy nimi a samochodem jest zasadnicza różnica, tam są
    > kompresory hermetyczne czyli pompa zamknięta z silnikiem w obudowie, w
    > samochodzie wałek kompresora wychodzi 'na świat' i jest potencjalnym
    > źródłem nieszczelności plus złącza i drgania całego auta. Dlatego w
    > autach dość często trzeba uzupełniać czynnik a w lodówkach wcale.

    W klimie możesz mieć 50mb rurociągów, kilka jednostek kanałowych,
    jednostkę zewnętrzną pracującą w skrajnych warunkach - 24h/365 i mimo
    wszystko jak trzeba "dobić" to się szuka nieszczelności.

    Jak w aucie co roku/2 lata trzeba uzupełniać to znaczy, że jest
    nieszczelność.
    Tak na marginesie, zakład, który "dobija" bez naprawy nieszczelności łamie
    prawo.

    TG