-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
Date: Sat, 16 Nov 2019 09:30:24 +0100
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 51
Message-ID: <qqoc34$igs$1@news.icm.edu.pl>
References: <qqn9mp$1u7lm$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1573893028 18972 78.10.177.126 (16 Nov 2019 08:30:28 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Nov 2019 08:30:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.1
In-Reply-To: <qqn9mp$1u7lm$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2666101
[ ukryj nagłówki ]On 2019-11-15 23:43, mk4 wrote:
> Kilka spostrzeżeń po powrocie z krótkiej wizyty za zachodnią granicą.
>
> Sprawa 1 - pieszy ma pierwszeństwo już przed przejściem. Tyle, że tam
> nie ma przejść dla pieszych. Są tzw. brody gdzie pieszy pierwszeństwa
> nie ma. A przejścia oznaczone (znaki + zebra) to jakiś ewenement.
> Praktycznie takie nie występują.
> Jak średnio na przejechane 1000 kilometrów spotyka się 2 (słownie dwa
> oznaczone przejścia dla pieszych) to niech i sobie pieszy ma
> pierwszeństwo z 5 metrów od tego przejścia. Zresztą wtedy jest to tak
> egzotyczne miejsce, ze nie sposób go przeoczyć ani nie zwolnić, żeby
> chociaż popatrzeć. No do diabła - można - można!
> No ale u nas oczywiście naćkane zebr co 100m i jeszcze pożyteczni idioci
> chcący pozwolić łazęgom na wszystko. Tu właśnie widać tą gówno prawdę
> serwowaną przez tych co to kitują, że na zachodzie to pieszy ma
> pierwszeństwo na przejściu. No może i ma - tylko tych przejść nie ma.
>
> Sprawa 2 - prędkości i ograniczenia. Tego też nie ma albo jak jest to
> jest potrzebne. Przede wszystkim prędkość podstawowa to 100. Niby tylko
> 10 więcej ale od razu lepiej się jedzie. Kolejna sprawa to skrzyżowania
> na takich drogach. U nas bardzo często ograniczenie do 50, rzadziej do
> 70. Tam jeśli już jest to zazwyczaj 80. Często jednak w ogóle nie ma
> żadnego ograniczenia w związku ze skrzyżowaniem. A na "wiejskich"
> drogach to w ogóle praktycznie żadnych znaków i ograniczeń nie ma.
> W przypadku zjazdów z dróg szybkiego ruchu czy autostrad też za zwyczaj
> nie ma na nich ograniczeń. No u nas nautykane tego - 60, 50, 40.
>
> Sprawa 3 - słynny odstęp 3 sekund. Nie stosują. Może siadających na dupę
> jest zdecydowanie mniej. Niemniej jednak nie kitujmy się - odstępy nie
> są 3 sekundowe jak niektórzy tutaj bredzą. Podobnie - nikt nie ściga
> tego. Jeżdżą po prostu normalnie. Czasem jakiś ścigacz podjedzie blisko
> i co? Nic. Do tego migają światłami (co u nie których na tej grupie
> wywołuje piane na ustach) - i też - cóż z tego?
>
> Sprawa 4 - jeżdżą zgodnie z przepisami. Faktem jest, że ruch jest sporo
> spokojniejszy niż u nas. Ale te ograniczenia to stosują z pewnym
> marginesem. Owszem w terenie zabudowanym nie jada szybciej jak jakieś
> 60-65 (jak wiedzą, że można i nie ma fotoradarów - bo ja nie mozna to
> wiadomo, ze jadą zgodnie z limitem). Ale znowu - tam teren zabudowany to
> niemal minimalny odcinek jaki się do tego kwalifikuje a nie tak jak u
> nas kilometry pól i lasów.
> Do tego lokalsi potrafią przekraczać znacznie bardziej prędkość poza
> terenem zabudowanym. Nawet zdarzył się wyprzedzający pod prąd na
> skrzyżowaniu z wysepka. Jak nic to był nasz na ichnich numerach - ale
> nie, skąd - przecież nasi ponoć od razu po przekroczeniu granicy jadą
> jak baranki.
>
> No i jeszcze parę innych pomniejszych. Ale może nie tak medialnych więc
> nie ma co ich tutaj wyciągać.
Filmik jest?
Następne wpisy z tego wątku
- 16.11.19 11:52 Mateusz Viste
- 16.11.19 14:09 ToMasz
- 16.11.19 18:04 ddddddddddddd
- 16.11.19 21:26 nadir
- 16.11.19 22:50 mk4
- 16.11.19 22:57 Mateusz Viste
- 16.11.19 23:04 Shrek
- 17.11.19 00:11 nadir
- 17.11.19 00:16 nadir
- 17.11.19 07:22 Cavallino
- 17.11.19 08:06 Shrek
- 17.11.19 08:15 kk
- 17.11.19 09:29 ąćęłńóśźż
- 17.11.19 09:43 ąćęłńóśźż
- 17.11.19 09:53 tck
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=