    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Na wesoło
    Date: Tue, 22 Jan 2013 00:12:39 +0100
    <kdgi00$udq$1@node2.news.atman.pl> <kdgpq1$g1t$1@news.task.gda.pl>
    <kdgrah$bsa$1@node1.news.atman.pl> <kdgu63$aat$1@node2.news.atman.pl>
    <kdh2h4$efd$1@node2.news.atman.pl> <kdh3j9$fgl$1@node2.news.atman.pl>
    <kdh55m$m79$1@node1.news.atman.pl> <kdh7mn$jf6$1@node2.news.atman.pl>
    <kdhfe0$r3n$1@node2.news.atman.pl> <kdhgvd$2kb$1@node1.news.atman.pl>
    <kdi0eb$ijl$1@node1.news.atman.pl> <kdilcg$upe$1@news.task.gda.pl>
    <kdjjib$6bi$1@node1.news.atman.pl> <kdjudv$4ek$1@news.task.gda.pl>
    <kdk1a7$kp2$1@node1.news.atman.pl> <kdk9lv$fn$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 2013-01-21 21:50, Marek Dyjor pisze:

    > wiesz co...
    >
    > ja też jestem techniczny, od małego dziecka :)

    Witaj w klubie :-)

    > ale mam też w części dusze artystyczną i myśle że w dziedzinach
    > artystycznych ważniejsze jest co sie czuje niż co sie zmierzy.

    Sztukę można tworzyć z udziałem technologii również :-) Owszem, trzeba
    czuć co się tworzy.

    > i co myślisz że ja tego nie znam? ile masz lat? ja to wszytsko wiem i
    > znam. nawet sie kilka razy zabierałem do kupienia kalibratora i zawsze
    > stwierdzałem że olewam ten temat.

    No nie wiem czy znasz czy nie. Tego wiedzieć nie mogę.
    Co do kalibratora to uzupełnię, że przy monitorach bez LUTa jedno
    poprawisz a drugie pogorszysz. Poprawisz kolory, zepsujesz przejścia
    tonalne. Natomiast przy druku bardzo się przydaje. Nie olwałbym tego.

    > jak chcesz mieć dobre TRWAŁE efekty to musisz stosować dobre tusze (nie
    > koniecznie oryginalne, ale co najmniej takie któe mają atesty tuszów
    > archiwalnych), tanie zmanienniki będą wyglądy dobrze dzisiaj ale za 2
    > lata możesz sie bardzo zdziwić.

    Być może. Dlatego bitmapy zawsze będą najtrwalsze. Kupując zamienniki
    nigdy nie dowiem się czy są trwałe, to fakt. Coś za coś. Ryzyko
    wkalkulowane. Jak do tej pory nie trafiłem na sytuację aby zdjęcia
    sprzed 2 lat były jakieś zmienione a już na pewno nie mocno zmienione.
    Może to fart.

    > drukuję na EPSON Archival mat, bardzo mi sie ten papier podoba.

    O, też się nim interesowałem. Był on dostępny w formacie A4 i chyba A3.
    Jadę głównie na 13x18 (tzn 5x7" - niektórzy producenci papieru zbyt
    dosłownie wymiar w cm potraktowali). Jeśli drukujesz w mniejszym
    formacie, to skąd go masz? Sam tniesz? Perspektywa cięcia trochę mnie
    zniechęciła.

    Wytropiłeś jeszcze jakiś ciekawy papier?

    Marek