  • 21. Data: 2022-07-25 15:00:21
    Temat: Re: Na przejściach
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    25 Jul 2022 12:49:02 GMT, pueblo

    > bez heblowania z 90 do 0 na 20m ani wbiegania
    > na przejście.

    Panie, a gdzie przy dopuszczalnej 90/h są pasy?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2022-07-25 15:06:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    25 Jul 2022 12:58:41 GMT, pueblo

    > No i ja to rozumiem. Normalne zachowanie.

    Normalne to było kiedyś, teraz jest obowiązek przepuścić pieszego.
    Tak samo jak kiedyś można było szambo wylewać na pole, palić śmieci, a
    teraz już nie można. Czego tu nie rozumiesz?

    > Tylko za dużo absurdalnych sytuacji na przejściach mnie ostatnimi czasy
    > spotyka i nie mogę się przyzwyczić. No nie mogę.

    Bo widać nadal bliżej ci do tych z białorusi. Ja puszczam pieszych i jakoś
    nikt mi w tyłek nie wjechał, ba, nie było nawet za mną żadnego ostrego
    hamowania (a jak hamuję rekuperacyjnie to nawet mi się STOP nie zapala na
    plecach).

    > Ludzie tak się boją mandatu, że przesadzają.

    No tak, bo przestrzeganie przepisów to tylko i wyłącznie strach przed
    mandatem (projekcja?).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 23. Data: 2022-07-25 15:08:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 25 Jul 2022 10:33:08 GMT, pueblo wrote:
    > Witaj J.F, 25 lip 2022 w news:8zj6w4ld75zl.9i90nuugzdk5.dlg@40tude.net

    > Ponad 3 razy mniej mieszkańców :)

    A to chyba nie tylko o ilosc chodzi, ale tez o "jakosc".
    Choc akurat na paru arteriach we Wroclawiu predkosci bywaja spore,
    jak korka nie ma ..

    > W przepisach nie było zdaję się wielkiej zmiany, ale w zachowaniu
    > kierowców - ogromna.

    W przepisach byla wielka zmiana.
    Dawniej pieszy czekajacy przed przejsciem nie mial pierwszenstwa.
    Teraz ma.
    Jak trafisz na nieostroznego, to bedzie twoja wina.
    I spory wyrok, nawet jesli tylko w zawiasach.

    > Tak, ale kierowca mniej - najbardziej cenię płynność jazdy więc...

    > Będą wspaniałe. Przypomniało mi się, że ostatnio chyba Sośnierz śmiał
    > się w sejmie przy okazji jakiejś najnowszej ustawy o bezp. na drogach,
    > że w uzasadnieniu napisali, że przepisy wpłyną na k...wa stan
    > demografi, bo tam zadaje się był ambitny plan 0 zgonów na drogach do
    > któregoś tam roku...

    Vision Zero mieli Szwedzi. Odsuneli na termin nieokreslony - widac za
    duzy koszt spoleczny i mozna wybory przegrac :-)

    Poza tym jak emeryta przejedziesz to dla budzetu dobrze :-)
    za to dzieci pod szczególną ochroną :-)

    J.

  • 24. Data: 2022-07-25 15:20:09
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Myjk, 25 lip 2022 w news:n7y5ujmsgmy4$.dlg@myjk.org napisałeś/aś:

    > 25 Jul 2022 12:40:54 GMT, pueblo

    > Ja zaś jestem pewien, że to właśnie sugerowałeś,
    > i to nie tylko tym jednym cytatem, a całokształtem.

    Nic nie poradzę.

  • 25. Data: 2022-07-25 15:20:47
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Myjk, 25 lip 2022 w news:wdby5axs80v9$.dlg@myjk.org napisałeś/aś:

    > 25 Jul 2022 12:49:02 GMT, pueblo

    > Panie, a gdzie przy dopuszczalnej 90/h są pasy?

    A kto powiedział, że 90 to dopuszczalna?

  • 26. Data: 2022-07-25 15:26:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    25 Jul 2022 13:20:47 GMT, pueblo

    > A kto powiedział, że 90 to dopuszczalna?

    hehe
    No to nic dziwnego że się w kuprze lamusy znajdują jak są "zaskoczeni"
    jadąc 90 na ograniczeniu w mieście do 50, że ktoś się zatrzymuję na
    przejściu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 27. Data: 2022-07-25 15:42:17
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Myjk, 25 lip 2022 w news:u7ezsdp8r6o0.dlg@myjk.org napisałeś/aś:

    > 25 Jul 2022 12:58:41 GMT, pueblo

    > Normalne to było kiedyś, teraz jest obowiązek przepuścić pieszego.
    > Tak samo jak kiedyś można było szambo wylewać na pole, palić śmieci,
    > a teraz już nie można. Czego tu nie rozumiesz?

    Nie rozumiem absurdów i rzeczy nieracjonalnych - ale to z definicji.

    > Bo widać nadal bliżej ci do tych z białorusi.

    Muszę z tym żyć.
    Coś się tej Białorusi uczepił? Byłeś tam w ogóle? A można zmienić na
    Ukrainę?

    > No tak, bo przestrzeganie przepisów to tylko i wyłącznie strach
    > przed mandatem (projekcja?).

    To zależy. Tak mi się wydaje. Myślę, że przeciętnemu Kowalskiemu o
    wiele łatwiej wyobrazić sobie ból po ubytku 1,5k(czy tam ile) z
    portfela niż rozjechanie człowieka na przejściu.
    Założę się że w TV kiedy trąbiono o "nowych" przepisach na
    przejściach, to dodawano motywacyjnie info o karach finansowych.
    Chociaż możliwe też, że apelowano do jakichś wartości moralnych i temu
    kierowcy nagle uświadomili sobie kruchość ludziego życia.

  • 28. Data: 2022-07-25 15:54:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    25 Jul 2022 13:42:17 GMT, pueblo

    > Nie rozumiem absurdów i rzeczy nieracjonalnych - ale to z definicji.

    Z definicji to masz psi obowiązek się zatrzymać i przepuścić pieszego oraz
    spodziewać się że ktoś nadjeżdżając w okolice przejścia może zahamować.
    Przecież to takie proste że aż wstyd to tłumaczyć.

    > Muszę z tym żyć.

    No musisz, ale po co się tym od razu chwalić?

    > Coś się tej Białorusi uczepił?
    > Byłeś tam w ogóle? A można zmienić na Ukrainę?

    Prędzej na rosję, tam podobne bydło drogowe.
    Ukraina już nieco bardziej ucywilizowana jest,
    mniej więcej jak u nas późne lata 90.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2022-07-25 15:54:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    25 Jul 2022 13:20:09 GMT, pueblo

    > Nic nie poradzę.

    Nie łam się, może kiedyś w końcu dorośniesz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2022-07-25 16:11:02
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Myjk, 25 lip 2022 w news:1ciboin6p9tqo$.dlg@myjk.org
    napisałeś/aś:

> [...]
    > pieszego oraz spodziewać się że ktoś nadjeżdżając w okolice
    > przejścia może zahamować. Przecież to takie proste że aż wstyd to

    To powiedz mi jeszcze, bo mnie ciekawi. Jak masz dzieci, to jak je
    nauczyłeś przechodzić przez ulicę, przejście? Wspominałeś coś o powyższej
    definicji, że samochód coś "musi"?