-
51. Data: 2017-08-25 15:17:37
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nikt nie zbankrutowal bo zastapiono jeden malo skomplikowany podzespol rownie malo
skomplikowanym innym podzespolem. Gwozdz programu czyli zebatka listwa itp sa takie
same. Kiedys nieliczne samochody mialy wspomaganie teraz nieliczne nie maja
wspomagania. Straty na jednym nadrobili iloscia na innym. Sa w necie filmy jak
nawijaja silniki. Jeden czlowiek w dwie minuty robi kompletny stojan duzego silnika.
Fakt ze najpierw na prasie musza byc wyciete ksztaltki. Ale akurat wycinanie
powtarzalnych detali na prasie jest opanowane. Material idzie z rolki a prasa wycina
trzy albo i wiecej detali na sekunde. Jeden czlowiek obsluzy ze dwadziescia takich
pras. Oceniam ze koszt robocizny silnika spalinowego jest taki jak przy
piecdziesieciu silnikach elektrycznych. A dodatek w silniku elektrycznym z
gatunkowych stali sa robione tylko lozyska kulkowe.
-
52. Data: 2017-08-25 15:19:52
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
>Fabryka silnikow do mercedesa moze swiadczyc ze mam racje i na
>powszechnosc elektrykow przyjdzie poczekac dziesiatki lat.
Albo zaswiadczy, ze Mercedes przespal rewolucje :-)
Nie mialy to byc "najnowoczesniejsze silniki Diesla" ? :-)
No dobra, tak szybko tych spalinowych nie zlikwiduja, fabryka zdazy
sie zwrocic.
W Rosji chyba jeszcze dlugo bedzie mozna sprzedawac ...
A budowa dopiero rozpoczeta, to moga jeszcze zmienic zdanie co tam w
halach produkowac :-)
J.
-
53. Data: 2017-08-25 16:52:00
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:2995b003-8786-4b96-9816-d2b2e107a035@go
oglegroups.com...
>Sa w necie filmy jak nawijaja silniki.
>Jeden czlowiek w dwie minuty robi kompletny stojan duzego silnika.
Jak oni to robia, ze im sie izolacja nie pozdziera przy tym to tez
ciekawe ...
>Fakt ze najpierw na prasie musza byc wyciete ksztaltki.
>Ale akurat wycinanie powtarzalnych detali na prasie jest opanowane.
>Material idzie z rolki a prasa wycina trzy albo i wiecej detali na
>sekunde.
>Jeden czlowiek obsluzy ze dwadziescia takich pras.
>Oceniam ze koszt robocizny silnika spalinowego jest taki jak przy
>piecdziesieciu silnikach elektrycznych.
Z tym, ze tych ksztaltek moze byc potrzebnych kilkaset.
Prasa moze wyciac i kilkaset naraz, ale wykrojniki sie jednak zuzywaja
i trzeba czasem nowe zrobic.
A silniki spalinowe tez sie robi na automatach i robocizna ludzka nie
tak znow duzo kosztuje :-)
J.
-
54. Data: 2017-08-25 17:19:04
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Nie zbankrutowali bo te same firmy zaczely robic wiecej tanszych.
-
55. Data: 2017-08-25 17:21:57
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 25-08-2017 o 11:40, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:onmplp$id9$...@n...news.atman.pl...
> W dniu 24-08-2017 o 11:46, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup
>>>>> byleby sie ladowaly nie dluzej niz 20 minut
>>>> To teraz policz, jaki prąd musi popłynąć, żeby to naładować w 20min.
>>> i... czym gasić pożar;-)
>>
>>> Ale co mam liczyc - 20 min z niechecia zaakceptuje, ot, na kawe z
>>> hotdogiem pojde.
>>> Wiecej ... moze jednak hybryda ?
>
>> Albo elektrownia na pokładzie...
>
> Hybryda :-)
>
>> Ciekawe o co chodzi z tym oporem przeciwko wodorowi - przecież
>> infrastrukturę która jest najłatwiej byłoby przestawić właśnie na to
>> paliwo, ludzi przekonać do takich aut również, bo nie trzeba zmieniać
>> przyzwyczajeń.....
>
> Moze wcale nie opor przeciw, tylko mozliwosci wykonawcze.
> Najpierw sam wodor - jak go przechowywac, duze zbiorniki i straszne
> cisnienia wychodza, a ponoc jeszcze lubi przeciekac.
>
> Dalej ... ogniwo paliwowe by sie przydalo. Wodorowe akurat chyba dobrze
> sobie radza, to moze dalyby rade.
> Ale czy te, ktore dobrze sobie radza nie sa zbyt drogie ?
Auta już są, więc te problemy są opanowane.
Chyba.
-
56. Data: 2017-08-25 17:24:43
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Wykrojnik wytrzymuje do ostrzenia kilka milionow ciec. Wykrojniki dzisiaj tanie.
Wstawiaja klocka na drutowke cnc potem na szlifierke cnc i w trzy dni maja zrobione.
Kiedys ze dwa tygodnie frezowania, szlifowania itp. Kolejne miejsce w ktorym ubylo
ludzi.
-
57. Data: 2017-08-25 22:30:59
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
Od: s...@g...com
W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 16:52:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:2995b003-8786-4b96-9816-d2b2e107a035@go
oglegroups.com...
> >Sa w necie filmy jak nawijaja silniki.
> >Jeden czlowiek w dwie minuty robi kompletny stojan duzego silnika.
>
> Jak oni to robia, ze im sie izolacja nie pozdziera przy tym to tez
> ciekawe ...
>
> >Fakt ze najpierw na prasie musza byc wyciete ksztaltki.
> >Ale akurat wycinanie powtarzalnych detali na prasie jest opanowane.
> >Material idzie z rolki a prasa wycina trzy albo i wiecej detali na
> >sekunde.
> >Jeden czlowiek obsluzy ze dwadziescia takich pras.
> >Oceniam ze koszt robocizny silnika spalinowego jest taki jak przy
> >piecdziesieciu silnikach elektrycznych.
>
> Z tym, ze tych ksztaltek moze byc potrzebnych kilkaset.
> Prasa moze wyciac i kilkaset naraz, ale wykrojniki sie jednak zuzywaja
> i trzeba czasem nowe zrobic.
>
> A silniki spalinowe tez sie robi na automatach i robocizna ludzka nie
> tak znow duzo kosztuje :-)
>
>
Zrobienie bloku silnika to jednak spory ból tyłka.
Odlewanie. Juz samo robienie formy to makabra.
Frezowanie cnc wcale nie poprawia humoru inzynierowi co planuje obróbke. Trwa to
czasu mase, prąd kosztuje...
Blacha jest bardzo fajna. Wycina sie latwo i szybko, narzedzia do jej ciecia tak jak
Zenek pisze wystarczaja na sporo więcej niz frez.
Gnie sie łatwo, jedynie spawanie jest upierdliwe. Ale i tu spawa sie szybciej niz
frezuje albo przynajmniej tak samo szybko (posuwy).
Taniej niz z blachy to sie tylko plastikiem wytwarza.
Samochody elektryczne to przyszlosc i w _naprawde_ tylko akumulatoróoe nam brak.
reszta juz jest i reszty sie poprawic wiele nie da.
-
58. Data: 2017-08-26 03:15:04
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Przy masowej produkcji nie korzysta sie z obrabiarek cnc. Masowke taka jak czesci
samochodowe robi sie na specjalizowanych obrabiarkach. Detal zamocowany i sie obraca.
Z boku noz. Tokarka jak sie patrzy. Ale ta tokarka tylko tloki umie toczyc. A na
szlifierce do zaworow nic innego niz zawor nie da sie szlifowac.
-
59. Data: 2017-08-26 06:58:01
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 25.08.2017 o 22:30, s...@g...com pisze:
> Samochody elektryczne to przyszlosc i w _naprawde_ tylko akumulatoróoe nam brak.
> reszta juz jest i reszty sie poprawic wiele nie da.
To z grubsza tak samo jak 30 lat temu;)
Z tym że jednak sporo się poprawić dało jak popatrzeć z perspektywy
czasu, ale rewolucji nie było.
-
60. Data: 2017-08-26 13:44:51
Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
Od: s...@g...com
W dniu sobota, 26 sierpnia 2017 06:58:02 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> W dniu 25.08.2017 o 22:30, s...@g...com pisze:
>
> > Samochody elektryczne to przyszlosc i w _naprawde_ tylko akumulatoróoe nam brak.
> > reszta juz jest i reszty sie poprawic wiele nie da.
>
> To z grubsza tak samo jak 30 lat temu;)
>
> Z tym że jednak sporo się poprawić dało jak popatrzeć z perspektywy
> czasu, ale rewolucji nie było.
No 30 lat temu to melexy byly i polska byla przodownikiem w ich produkcji. I to nie
jest info fałszywe :)
Feler z akumulatorami poza tym ze ich nie ma (w sensie pojemnych) jest tez taki ze
same sie nie moderuja w uwalnianiu energii.
Ropa, benzyna, gaz skroplony tak długo jak nie zmieszany z powietrzem to relatywnie
spokojnie sie pali. No i jak nie jest rozlany po dużej powierzchni.
Akumulator niestety ma bardzo wielka chec sie sprawnie i szybko rozładować.
Ciekawe kiedy tesle zaczna miec problemu takie jak niektóre laptopy czy komórki -
gwałtowne spalanie...