  • 1. Data: 2010-08-01 11:13:46
    Temat: Na mnie kolej: jakie auto?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Tm razem na mnie padło ;)
    Na moja Xantie powoli nadchodzi czas zmiany wlasciciela, w ramach ciecia
    kosztow dojazdow do pracy.
    Nastepne auto nie musi byc lepsze, ale przynajmniej zeby nie bylo gorsze.
    Jaki samochód (najlepiej z doświadczenia) polecilibyscie
    uwzgledniajac ponizsze:
    1. silnik dobrze znosi gaz
    2. codziennie 180km trasa
    3. dobrze jak by byl ocynk
    4. bez wynalazkow, zeby kazdy Henio w garazu naprawil
    5. w miare komfortowe (w koncu 3h dziennie w nim spedze)
    6. cena najlepiej do 10kPLN (lub 2kEUR)
    7. Przy dzisiejszych pogodach fajnie jakby mialo klime, dobrze tez zeby
    byl podlokietnik kierowcy :)

    Wg powyzszych kryteriow moje typy:
    1. opel omega: +komfortowy, prosty i tani w naprawach, duzo tanich
    czesci -rdza chrupie
    2. honda accord: +trwale i bezawaryjny -rdza (mniejsza niz w omedze, ale
    zawsze)
    3. honda prelude: +zawsze mi sie podobala ;) frajda z samej jazdy, ale
    pewnie z komfortem bedzie ciezko, nie wiem jak gaz

    --
    venioo
    Xantia X2 Break 1,9TD Magma-Rot -PMS

  • 2. Data: 2010-08-01 11:19:39
    Temat: Re: Na mnie kolej: jakie auto?
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > 3. honda prelude: +zawsze mi sie podobala ;) frajda z samej jazdy, ale
    > pewnie z komfortem bedzie ciezko, nie wiem jak gaz

    Może Ford Probe II 2.0 lub 2.5?

  • 3. Data: 2010-08-01 11:51:14
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Octavia, z rdza sie nie spotkalem nawet w modelach z pierwszych lat produkcji.
    Cos znajdziesz za ta cene, nie wiem jak z silnikami i gaz ale czesc na pewno
    dobrze sie gazuje, duzy kufer to i na kolo masz miejsce.

  • 4. Data: 2010-08-01 12:41:47
    Od: AL <a...@s...tam>

    Koteczek pisze:
    > Octavia, z rdza sie nie spotkalem nawet w modelach z pierwszych lat
    > produkcji. Cos znajdziesz za ta cene, nie wiem jak z silnikami i gaz ale
    > czesc na pewno dobrze sie gazuje, duzy kufer to i na kolo masz miejsce.

    ale nie wiem czy zniesie 'komfort' w octavi po tym jak jezdzil wczesniej
    xantia

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2010-08-01 14:08:11
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > ale nie wiem czy zniesie 'komfort' w octavi po tym jak jezdzil wczesniej
    > xantia

    Octavia to przecież dużo młodsza konstrukcja niż stary Citroen...

  • 6. Data: 2010-08-01 14:10:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 01 Aug 2010 14:08:11 +0200, Michał napisał(a):

    > Octavia to przecież dużo młodsza konstrukcja niż stary Citroen...

    No i tym bardziej nie wypada oferowac komfortu furmanki z XIX wieku (jaki
    to oferuje Octavia)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 7. Data: 2010-08-01 14:12:32
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2010-08-01 14:08, Michał pisze:

    > Octavia to przecież dużo młodsza konstrukcja niż stary Citroen...

    Rok produkcji ma sie nijak do oferowanego komfortu.
    Tak poza tym, to chyba wolałbym nieco starszą Omege z regulacja fotela w
    odcinku ledzwiowym i podlokietnikiem, oprocz tego wydaje mi sie ze
    rozstaw kol jest wiekszy, przez to wiekszy komfort ("na oko" bo danych
    nie sprawdzalem)

  • 8. Data: 2010-08-01 14:35:38
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 01 Aug 2010 14:08:11 +0200, Michał napisał(a):

    > Octavia to przecież dużo młodsza konstrukcja niż stary Citroen...

    No i? Ja jeżdżę na zmianę Fordem Focusem z 2007 i Citroenem Xantią z 1997.
    Nie ma nawet co porównywać komfortu jaki oferuje Citroen z hałasem i
    ohydnymi szorstkimi szmatami zwanymi szumnie tapicerką w Fordzie. O
    komforcie zawieszenia litościwie nie wspomnę.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 9. Data: 2010-08-01 15:08:18
    Od: Michał <m...@o...pl>

> [...]
    > ohydnymi szorstkimi szmatami zwanymi szumnie tapicerką w Fordzie. O
    > komforcie zawieszenia litościwie nie wspomnę.

    To czemu nie sprzedasz tego Focusa i nie kupisz 2 Xanti?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2010-08-01 15:12:39
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-08-01 11:13, venioo pisze:
> [...]
    > 6. cena najlepiej do 10kPLN (lub 2kEUR)
    > 7. Przy dzisiejszych pogodach fajnie jakby mialo klime, dobrze tez zeby

    Skoro urazu do franc nie masz, to ja zaproponuję Peugeota 406. Z tym, że
    silnik 1.8 sobie odpuść. 2.2 benzynowe raczej też (problematyczne
    zmienne fazy rozrządu). 2.0 16V 136KM będzie optymalne, gazuje się
    bezproblemowo (pod warunkiem nie oszczędzania na siłę na instalacji).
    Jak masz chęć na odrobinę szaleństwa, to 3.0 V6, ale tu mogą Cię finanse
    blokować - w sensie kupienia odpowiednio zadbanego egzemplarza.
    Ew. Laguna I z końca produkcji z niezabijalnym F4R (2.0 16V) pod maską.
    Tylko wystrzegaj się tych z szyberdachem (mają problem z odprowadzaniem
    wody z mechanizmu dachu - leje się do progów, przez co zżera je rdza).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl