  • 1. Data: 2012-05-19 08:23:40
    Temat: Na ile powinien starczyć tusz w Brotherze?
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Na nowych oryginalnych tuszach wydrukowałem >113 stron (moze kilka nie
    zapisałem) i jeszcze 6 gdy zaczął pokazywać się komunikat. Z tym że co
    innego jest druk zwykłego tekstu a co innego kolorowego obrazka pokrytego
    całkowicie.
    Tusz ActiveJet kosztuje mnie 39 zł z dostawą. Z czego wynika że koszt
    papieru jest znacznie mniejszy niż koszt tuszu. Niewiele wydrukowałem, ale
    mało drukowałem i starczyło mi na pół roku. I tak lepiej, bo na HP
    zdenerwowałem się gdy przestała drukować po 66 stronach a tusz jeszcze
    droższy, mimo że kupowałem większy zamiennik miała licznik nie pozwalający
    wykorzystać.
    Czy jest jakiś sposób na tańsze drukowanie? U góry tuszy ActiveJet
    zauważyłem otwory którymi można napełniać.
    Jeszcze jedna uwaga - w oryginalych tuszach były otwory tam gdzie jest
    pobierany tusz, w ActiveJest były wypustki oklejone taśmą, której nie dało
    się zdjąć, przebiłem na siłę wypustkami w drukarce pobierajacymi tusz, które
    na szczęście wytrzymały. Jednak na przyszłość aby nie ryzykować chyba lepiej
    jest przebić igłą.

  • 2. Data: 2012-05-19 08:57:52
    Temat: Re: Na ile powinien starczyć tusz w Brotherze?
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-19 08:23, Borneq wrote:
> [...]
    > tusz, które na szczęście wytrzymały. Jednak na przyszłość aby nie
    > ryzykować chyba lepiej jest przebić igłą.

    laser, byle drukarka wyciaga 2tys stron, gdzie cartridge kosztuje
    niewiele ponad 100zł (a bywają tansze). Celem istnienia plujek jest
    generowanie kosztów ;)

  • 3. Data: 2012-05-19 08:58:01
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    http://allegro.pl/10x-tusz-brother-lc985-lc-985-j125
    -j315w-j515-j220-i2291034195.html

    Taniej chyba sie nie da. 2,2zl za sztuke...

  • 4. Data: 2012-05-19 10:07:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał w wiadomości grup
    > laser, byle drukarka wyciaga 2tys stron, gdzie cartridge kosztuje niewiele
    > ponad 100zł (a bywają tansze). Celem istnienia plujek jest generowanie kosztów
    > ;)

    Powiedz to mojej plujce, gdzie napełnienie kosztuje 2 zł i starcza na
    wydrukowanie ~300-350 stron. ;)

  • 5. Data: 2012-05-19 10:46:34
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Jacek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > http://allegro.pl/10x-tusz-brother-lc985-lc-985-j125
    -j315w-j515-j220-i2291034195.html

    > Taniej chyba sie nie da. 2,2zl za sztuke...

    Czy na pewno nie zaszkodzi drukarce? ActiveJet to drogie zamienniki, ale nie
    chciałem ryzykować. A czy można napełniać?

  • 6. Data: 2012-05-19 10:48:26
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Rafal Lukawski" napisał:

    > laser, byle drukarka wyciaga 2tys stron, gdzie cartridge kosztuje niewiele
    > ponad 100zł (a bywają tansze).

    I po jakim czasie zwróci mu się zakup owego lasera, biorąc pod uwagę liczbę
    stron, jaką drukuje rocznie?

    > Celem istnienia plujek jest generowanie kosztów ;)

    A celem istnienia laserówek uzyskiwanie kolorowych wydruków w domu ;->

    JoteR

  • 7. Data: 2012-05-19 10:53:53
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-19 10:48, JoteR wrote:

    > I po jakim czasie zwróci mu się zakup owego lasera, biorąc pod uwagę
    > liczbę stron, jaką drukuje rocznie?

    Hmm.. zalezy jakie faktury drukuje, jezeli na 2 zl, to dlugo, jezeli na
    1000zl to juz po jednym wydruku ;)

    > A celem istnienia laserówek uzyskiwanie kolorowych wydruków w domu ;->

    Celem istnienia laserowek jest wygoda i szybkosc (w wielu zas wypadkach
    oszczednosc). Pewna firma przygotowywala nam materialy szkoleniowe w
    kolorze, drukowali dzien i noc.. na plujkach. Spedzili nad tym kilka
    tygodni. Tak tez mozna ;)

  • 8. Data: 2012-05-19 10:55:02
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-19 10:07, qwerty wrote:
    > Użytkownik "Rafal Lukawski" napisał w wiadomości grup
    >
    > Powiedz to mojej plujce, gdzie napełnienie kosztuje 2 zł i starcza na
    > wydrukowanie ~300-350 stron. ;)

    Nie no, zaraz zaczne szukac proszków do cartridge'a i wyjdzie, ze za 2
    zł wydrukuje z 1000 stron ;)

  • 9. Data: 2012-05-19 11:16:59
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Rafał Łukawski" napisał:

> [...]

    "Na nowych oryginalnych tuszach wydrukowałem >113 stron [...]"
    "Niewiele wydrukowałem, ale mało drukowałem i starczyło mi na pół roku."

    Naprawdę sądzisz, że wątkopodawca drukuje faktury? Przecież z wistującego
    postu (posta?) jasno wynika, że to sprzęt do niezbyt intensywnego drukowania
    w kolorze w domu. Jaki zatem sens inwestować kolejne kilkaset zł w
    monochromatyczny laser?
    Swoją drogą - mój Brother konsumuje mniej więcej jeden zestaw 3 kolory (~19
    ml) i czarny (~29 ml) w pół roku przy nieco intensywniejszym wykorzystaniu
    (głównie materiały do szkoły - obrazki z tekstem), co oznacza wydatek ok. 50
    PLN z przesyłką raz na pół roku. Tusze oczywiście ActiveJet, żaden wynalazek
    za 3 zł z (za przeproszeniem) Allegro. Posiadacze Brotherów mają już tak
    tanio, że kombinowanie ze zbiciem kosztów kosztuje więcej, niż praktyczny
    zysk, zwłaszcza przy wykorzystaniu jak powyżej.

    JoteR

  • 10. Data: 2012-05-19 11:24:01
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Naprawdę sądzisz, że wątkopodawca drukuje faktury? Przecież z wistującego
    > postu (posta?) jasno wynika, że to sprzęt do niezbyt intensywnego

    Tym bardziej laser gdyż jest zupełnie pozbawiony największej wady plujki,
    czyli zasychania tuszy :)

    Jaki zatem sens inwestować kolejne kilkaset zł w
    > monochromatyczny laser?

    Za kilkaset to laser kolorowy, monochromatyczne są tanie jak barszcz.
    Osobiście zapłaciłem 189zł za Samsunga ML-1640. Służy dzielnie i nie muszę
    pamiętać o drukowaniu czegokolwiek raz na miesiąc żeby nie zaschnął :)
    Napełniłem za dyche i pewnie podrukuje kilka lat.