    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Na hulajnodze
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <7...@g...com>
    <5dd97600$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5dd9901b$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5dda75a7$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <1rzc7qhk2d1jh$.1qa0rp02mwrt9.dlg@40tude.net>
    <f...@g...com>
    Date: Sun, 24 Nov 2019 22:17:30 +0100

    Dnia Sun, 24 Nov 2019 09:27:21 -0800 (PST), WS napisał(a):

    > No wlasnie tak sporo ludzi robi, a jest to bez sensu
    > Motocykl najlepiej (najstabilniej) jedzie gdy mu sie nie "przeszkadza".

    Ale czy wtedy pojedzie sam tam gdzie droga prowadzi, czy raczej do
    lasu ?

    > To "skrecenie na moment" mocno pomaga, tylko pozniesze zaprzestanie
    > nacisku, bo teraz niby skrecamy w odwrotna strone kierownica jest
    > do niczego niepotrzebne, zakloca tor jazdy i spowalnia skret...

    Tak czy inaczej, na poczatku przechylic sie jakos trzeba. A jak?
    A potem trzeba dopasowywac nachylenie do skretu i predkosci.

    Kto sie nauczyl jezdzic na rowerze, robi to instynktownie,
    kto nie umie ... to sie musi nauczyc :-)

    > Toz to od poczatku usuluje powiedziec - mozna poczytac - fizyka
    > ruchu motocykla to lata 70te poprzedniego wieku ;) albo prosciej

    zapoprzedniego, bo pierwszy motocykl to 1885, a bicykl jeszcze
    wczesniej.
    Nie trzeba znac fizyki, aby jezdzic na rowerze/motocyklu :-)

    > isc na placyk i sprawdzic - nie przewroci sie (nawet jadac sportowo
    > z ciezarem ciala w srodku zakretu), a wrecz przeciwnie plynniej
    > skreci.

    Tzn jak - moto wychylone w lewo i skrecamy w prawo ?

    Moze by sie i dalo, ale srodek ciezkosci musi byc z prawej, aby
    skrecic w prawo.

    > Na rowerze tez sie da, ale jak sie umie juz... bo rower za
    > lekki i telepie sie w kazda strone, wiec trudno zauwazyc roznice
    > Kazdy skret robiony inaczej trwa dluzej. Np. omijanie przeskody
    > typu ktos na prawym poboczu stoi, kierowca otwarl dzrzwi i wysiadl
    > na jezdnie tuz przed moto to przeciwskretem 2 ruchy: walimy
    > kierownice z lewej do przodu - skreca w lewo blyskiem, z prawej -
    > wraca na kierunek jezdni... wszystkie kombinacje typu inicjujemy
    > skret lekko w prawo i kierownica w lewo kosztuja czas, czyli
    > niepotrzebnie przejechane metry bez skretu...

    Ale co proponujesz - kierownice w lewo ?

    Na moto nie jezdzilem, ale tak na zdrowy rozum: po skrecie kierownicy
    w lewo kola motoru zaczna zbaczac w lewo.
    Gora niestety nie, wiec motor przechyli sie w prawo.
    Co nam daje szanse rozbicia glowy o te uchylone drzwi.

    Ale to przechylenie w prawo zaraz spowoduje upadek, chyba ze ...
    zaczniemy skrecac w prawo. A po prawej przeciez przeszkoda.

    Cos niskiego mozna tak ominac, ale uwaga potem na kraweznik.

    P.S. tylko jak tu sie dopatrzec w ktora strone on kierownice skreca
    https://www.youtube.com/watch?v=M9MVY8swO5M

    https://www.youtube.com/watch?v=ldY_qZWeTPI
    https://www.youtube.com/watch?v=Kjq-cWRtHuE

    J.