-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Na hulajnodze
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5dd483ed$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<5dd65ee5$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<5dd66471$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5dd6adb9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5dd7a982$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<5dd81700$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<5dd97600$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<5dd9901b$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5dda75a7$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<1rzc7qhk2d1jh$.1qa0rp02mwrt9.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
Date: Sun, 24 Nov 2019 22:17:30 +0100
Message-ID: <1dr80o9dm764l$.j8wn0owl35yh$.dlg@40tude.net>
Lines: 91
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1574630249 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 542 82.143.187.50:57325
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2666843
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 24 Nov 2019 09:27:21 -0800 (PST), WS napisał(a):
> On Sunday, November 24, 2019 at 4:25:56 PM UTC+1, J.F. wrote:
>> Dnia Sun, 24 Nov 2019 07:04:12 -0800 (PST), WS napisał(a):
>>> ...ale ja nigdzie nie napisalem w ktora strone jest srecona, tylko,
>>> ze sporo ludzi jakies bezsensowne manewry robi, tzn. dla ustalenia
>>> uwagi skret w prawo: slyszeli o przeciwskrecie, wiec popychaja
>>> prawa strone kierownicy do przodu, motocykl kladzie sie w prawo
>>> i... zamiast trzymac po prostu dalej zaczynaja nia skrecac w prawo,
>>> czyli przestaja pchac prawa strone, tylko jakies myki typu lewa
>>> czesc do przodu itp... co nie ma najmnieszego sensu.
>>
>> Ale - zeby skrecac w prawo trzeba sie w prawo przechylic.
>
>> Najprosciej w tym celu skrecic na moment kierownice w lewo,
>> kola uciekna w lewo i mamy przechyl gotowy.
>> Wiekszosc kierowcow robi to pewnie instynktownie.
>
> No wlasnie tak sporo ludzi robi, a jest to bez sensu
> Motocykl najlepiej (najstabilniej) jedzie gdy mu sie nie "przeszkadza".
Ale czy wtedy pojedzie sam tam gdzie droga prowadzi, czy raczej do
lasu ?
> To "skrecenie na moment" mocno pomaga, tylko pozniesze zaprzestanie
> nacisku, bo teraz niby skrecamy w odwrotna strone kierownica jest
> do niczego niepotrzebne, zakloca tor jazdy i spowalnia skret...
Tak czy inaczej, na poczatku przechylic sie jakos trzeba. A jak?
A potem trzeba dopasowywac nachylenie do skretu i predkosci.
Kto sie nauczyl jezdzic na rowerze, robi to instynktownie,
kto nie umie ... to sie musi nauczyc :-)
>>> Skrecajac w
>>> prawo cala sila na kierownicy to prawa reka do przodu (pcha
>>> kierownice). Pozwala to kontrolowac skret + po przyzwyczajeniu sie
>>> do wlasnego moto i poznaniu jaka sila jest potrzebna w funkcji
>>> promienie i predkosci latwo zauwaza sie wszelkie odchylki od
>>> standardu ;) Dokad sie samemu nie sprobuje to trudno uwierzyc, ale
>>> moto pochylone w prawo w lewo nie skreci (jakby sie moglo wydawac)
>>> ;)
>>
>> W jakim sensie? Bo powinno sie zakonczyc upadkiem ... chyba ze motor
>> przechylony w prawo, ale srodek ciezkosci z lewej ...
>
> Toz to od poczatku usuluje powiedziec - mozna poczytac - fizyka
> ruchu motocykla to lata 70te poprzedniego wieku ;) albo prosciej
zapoprzedniego, bo pierwszy motocykl to 1885, a bicykl jeszcze
wczesniej.
Nie trzeba znac fizyki, aby jezdzic na rowerze/motocyklu :-)
> isc na placyk i sprawdzic - nie przewroci sie (nawet jadac sportowo
> z ciezarem ciala w srodku zakretu), a wrecz przeciwnie plynniej
> skreci.
Tzn jak - moto wychylone w lewo i skrecamy w prawo ?
Moze by sie i dalo, ale srodek ciezkosci musi byc z prawej, aby
skrecic w prawo.
> Na rowerze tez sie da, ale jak sie umie juz... bo rower za
> lekki i telepie sie w kazda strone, wiec trudno zauwazyc roznice
> Kazdy skret robiony inaczej trwa dluzej. Np. omijanie przeskody
> typu ktos na prawym poboczu stoi, kierowca otwarl dzrzwi i wysiadl
> na jezdnie tuz przed moto to przeciwskretem 2 ruchy: walimy
> kierownice z lewej do przodu - skreca w lewo blyskiem, z prawej -
> wraca na kierunek jezdni... wszystkie kombinacje typu inicjujemy
> skret lekko w prawo i kierownica w lewo kosztuja czas, czyli
> niepotrzebnie przejechane metry bez skretu...
Ale co proponujesz - kierownice w lewo ?
Na moto nie jezdzilem, ale tak na zdrowy rozum: po skrecie kierownicy
w lewo kola motoru zaczna zbaczac w lewo.
Gora niestety nie, wiec motor przechyli sie w prawo.
Co nam daje szanse rozbicia glowy o te uchylone drzwi.
Ale to przechylenie w prawo zaraz spowoduje upadek, chyba ze ...
zaczniemy skrecac w prawo. A po prawej przeciez przeszkoda.
Cos niskiego mozna tak ominac, ale uwaga potem na kraweznik.
P.S. tylko jak tu sie dopatrzec w ktora strone on kierownice skreca
https://www.youtube.com/watch?v=M9MVY8swO5M
https://www.youtube.com/watch?v=ldY_qZWeTPI
https://www.youtube.com/watch?v=Kjq-cWRtHuE
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.11.19 23:12 WS
- 24.11.19 23:31 WS
- 25.11.19 06:24 Shrek
- 25.11.19 09:36 WS
- 25.11.19 18:24 Shrek
- 25.11.19 22:32 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=