eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNa hulajnodzeRe: Na hulajnodze
  • Data: 2019-11-24 22:17:30
    Temat: Re: Na hulajnodze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 24 Nov 2019 09:27:21 -0800 (PST), WS napisał(a):
    > On Sunday, November 24, 2019 at 4:25:56 PM UTC+1, J.F. wrote:
    >> Dnia Sun, 24 Nov 2019 07:04:12 -0800 (PST), WS napisał(a):
    >>> ...ale ja nigdzie nie napisalem w ktora strone jest srecona, tylko,
    >>> ze sporo ludzi jakies bezsensowne manewry robi, tzn. dla ustalenia
    >>> uwagi skret w prawo: slyszeli o przeciwskrecie, wiec popychaja
    >>> prawa strone kierownicy do przodu, motocykl kladzie sie w prawo
    >>> i... zamiast trzymac po prostu dalej zaczynaja nia skrecac w prawo,
    >>> czyli przestaja pchac prawa strone, tylko jakies myki typu lewa
    >>> czesc do przodu itp... co nie ma najmnieszego sensu.
    >>
    >> Ale - zeby skrecac w prawo trzeba sie w prawo przechylic.
    >
    >> Najprosciej w tym celu skrecic na moment kierownice w lewo,
    >> kola uciekna w lewo i mamy przechyl gotowy.
    >> Wiekszosc kierowcow robi to pewnie instynktownie.
    >
    > No wlasnie tak sporo ludzi robi, a jest to bez sensu
    > Motocykl najlepiej (najstabilniej) jedzie gdy mu sie nie "przeszkadza".

    Ale czy wtedy pojedzie sam tam gdzie droga prowadzi, czy raczej do
    lasu ?

    > To "skrecenie na moment" mocno pomaga, tylko pozniesze zaprzestanie
    > nacisku, bo teraz niby skrecamy w odwrotna strone kierownica jest
    > do niczego niepotrzebne, zakloca tor jazdy i spowalnia skret...

    Tak czy inaczej, na poczatku przechylic sie jakos trzeba. A jak?
    A potem trzeba dopasowywac nachylenie do skretu i predkosci.

    Kto sie nauczyl jezdzic na rowerze, robi to instynktownie,
    kto nie umie ... to sie musi nauczyc :-)

    >>> Skrecajac w
    >>> prawo cala sila na kierownicy to prawa reka do przodu (pcha
    >>> kierownice). Pozwala to kontrolowac skret + po przyzwyczajeniu sie
    >>> do wlasnego moto i poznaniu jaka sila jest potrzebna w funkcji
    >>> promienie i predkosci latwo zauwaza sie wszelkie odchylki od
    >>> standardu ;) Dokad sie samemu nie sprobuje to trudno uwierzyc, ale
    >>> moto pochylone w prawo w lewo nie skreci (jakby sie moglo wydawac)
    >>> ;)
    >>
    >> W jakim sensie? Bo powinno sie zakonczyc upadkiem ... chyba ze motor
    >> przechylony w prawo, ale srodek ciezkosci z lewej ...
    >
    > Toz to od poczatku usuluje powiedziec - mozna poczytac - fizyka
    > ruchu motocykla to lata 70te poprzedniego wieku ;) albo prosciej

    zapoprzedniego, bo pierwszy motocykl to 1885, a bicykl jeszcze
    wczesniej.
    Nie trzeba znac fizyki, aby jezdzic na rowerze/motocyklu :-)

    > isc na placyk i sprawdzic - nie przewroci sie (nawet jadac sportowo
    > z ciezarem ciala w srodku zakretu), a wrecz przeciwnie plynniej
    > skreci.

    Tzn jak - moto wychylone w lewo i skrecamy w prawo ?

    Moze by sie i dalo, ale srodek ciezkosci musi byc z prawej, aby
    skrecic w prawo.

    > Na rowerze tez sie da, ale jak sie umie juz... bo rower za
    > lekki i telepie sie w kazda strone, wiec trudno zauwazyc roznice
    > Kazdy skret robiony inaczej trwa dluzej. Np. omijanie przeskody
    > typu ktos na prawym poboczu stoi, kierowca otwarl dzrzwi i wysiadl
    > na jezdnie tuz przed moto to przeciwskretem 2 ruchy: walimy
    > kierownice z lewej do przodu - skreca w lewo blyskiem, z prawej -
    > wraca na kierunek jezdni... wszystkie kombinacje typu inicjujemy
    > skret lekko w prawo i kierownica w lewo kosztuja czas, czyli
    > niepotrzebnie przejechane metry bez skretu...

    Ale co proponujesz - kierownice w lewo ?

    Na moto nie jezdzilem, ale tak na zdrowy rozum: po skrecie kierownicy
    w lewo kola motoru zaczna zbaczac w lewo.
    Gora niestety nie, wiec motor przechyli sie w prawo.
    Co nam daje szanse rozbicia glowy o te uchylone drzwi.

    Ale to przechylenie w prawo zaraz spowoduje upadek, chyba ze ...
    zaczniemy skrecac w prawo. A po prawej przeciez przeszkoda.

    Cos niskiego mozna tak ominac, ale uwaga potem na kraweznik.

    P.S. tylko jak tu sie dopatrzec w ktora strone on kierownice skreca
    https://www.youtube.com/watch?v=M9MVY8swO5M

    https://www.youtube.com/watch?v=ldY_qZWeTPI
    https://www.youtube.com/watch?v=Kjq-cWRtHuE

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 24.11.19 23:12 WS
  • 24.11.19 23:31 WS
  • 25.11.19 06:24 Shrek
  • 25.11.19 09:36 WS
  • 25.11.19 18:24 Shrek
  • 25.11.19 22:32 WS

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: