    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 24 Nov 2019 09:27:21 -0800 (PST)
    <1...@g...com>
    <5dd81700$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5dd97600$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <5dd9901b$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <5dda75a7$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <1rzc7qhk2d1jh$.1qa0rp02mwrt9.dlg@40tude.net>
    Subject: Re: Na hulajnodze
    From: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, November 24, 2019 at 4:25:56 PM UTC+1, J.F. wrote:

    > Ale - zeby skrecac w prawo trzeba sie w prawo przechylic.

    > Najprosciej w tym celu skrecic na moment kierownice w lewo,
    > kola uciekna w lewo i mamy przechyl gotowy.
    > Wiekszosc kierowcow robi to pewnie instynktownie.

    No wlasnie tak sporo ludzi robi, a jest to bez sensu
    Motocykl najlepiej (najstabilniej) jedzie gdy mu sie nie "przeszkadza".
    To "skrecenie na moment" mocno pomaga, tylko pozniesze zaprzestanie nacisku, bo teraz
    niby skrecamy w odwrotna strone kierownica jest do niczego niepotrzebne, zakloca tor
    jazdy i spowalnia skret...

    > W jakim sensie? Bo powinno sie zakonczyc upadkiem ... chyba ze motor
    > przechylony w prawo, ale srodek ciezkosci z lewej ...

    Toz to od poczatku usuluje powiedziec - mozna poczytac - fizyka ruchu motocykla to
    lata 70te poprzedniego wieku ;) albo prosciej isc na placyk i sprawdzic - nie
    przewroci sie (nawet jadac sportowo z ciezarem ciala w srodku zakretu), a wrecz
    przeciwnie plynniej skreci. Na rowerze tez sie da, ale jak sie umie juz... bo rower
    za lekki i telepie sie w kazda strone, wiec trudno zauwazyc roznice
    Kazdy skret robiony inaczej trwa dluzej. Np. omijanie przeskody typu ktos na prawym
    poboczu stoi, kierowca otwarl dzrzwi i wysiadl na jezdnie tuz przed moto to
    przeciwskretem 2 ruchy: walimy kierownice z lewej do przodu - skreca w lewo blyskiem,
    z prawej - wraca na kierunek jezdni... wszystkie kombinacje typu inicjujemy skret
    lekko w prawo i kierownica w lewo kosztuja czas, czyli niepotrzebnie przejechane
    metry bez skretu...