-
X-Received: by 2002:a25:c447:: with SMTP id u68mr20085330ybf.295.1574616441461; Sun,
24 Nov 2019 09:27:21 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a25:c447:: with SMTP id u68mr20085330ybf.295.1574616441461; Sun,
24 Nov 2019 09:27:21 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
u!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all.nl!85.12.16.68.MISMATCH!peer01.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!p
eer02.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!g89no6221372qtd.
0!news-out.google.com!g53ni1062qtg.0!nntp.google.com!g89no6221358qtd.0!postnews
.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sun, 24 Nov 2019 09:27:21 -0800 (PST)
In-Reply-To: <1rzc7qhk2d1jh$.1qa0rp02mwrt9.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=88.135.178.238;
posting-account=TLUElgoAAADDTmlbJ6QaE_TrVIRPlJSK
NNTP-Posting-Host: 88.135.178.238
References: <5dd483ed$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
<5dd5c7b7$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<b...@g...com>
<5dd65ee5$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<5dd66471$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5dd6adb9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5dd7a982$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<5dd81700$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
<5dd97600$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@g...com>
<5dd9901b$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5dda75a7$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@g...com>
<1rzc7qhk2d1jh$.1qa0rp02mwrt9.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <f...@g...com>
Subject: Re: Na hulajnodze
From: WS <L...@c...pl>
Injection-Date: Sun, 24 Nov 2019 17:27:21 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 5600
X-Received-Body-CRC: 3375712152
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2666820
[ ukryj nagłówki ]On Sunday, November 24, 2019 at 4:25:56 PM UTC+1, J.F. wrote:
> Dnia Sun, 24 Nov 2019 07:04:12 -0800 (PST), WS napisał(a):
> > On Sunday, November 24, 2019 at 1:20:58 PM UTC+1, Marcin N wrote:
> >> Tobie się tylko wydaje, że kierownica jest skręcona OD zakrętu. Pchaniem
> >> po prostu nie pozwalasz, żeby sama skręciła DO zakrętu w zbyt mocnym
> >> stopniu. Tu naprawdę nie ma magii, która by pozwoliła skręcać w lewo,
> >> gdy kierownica skręcona jest w prawo.
> >
> > ...ale ja nigdzie nie napisalem w ktora strone jest srecona, tylko,
> > ze sporo ludzi jakies bezsensowne manewry robi, tzn. dla ustalenia
> > uwagi skret w prawo: slyszeli o przeciwskrecie, wiec popychaja
> > prawa strone kierownicy do przodu, motocykl kladzie sie w prawo
> > i... zamiast trzymac po prostu dalej zaczynaja nia skrecac w prawo,
> > czyli przestaja pchac prawa strone, tylko jakies myki typu lewa
> > czesc do przodu itp... co nie ma najmnieszego sensu.
>
> Ale - zeby skrecac w prawo trzeba sie w prawo przechylic.
> Najprosciej w tym celu skrecic na moment kierownice w lewo,
> kola uciekna w lewo i mamy przechyl gotowy.
> Wiekszosc kierowcow robi to pewnie instynktownie.
No wlasnie tak sporo ludzi robi, a jest to bez sensu
Motocykl najlepiej (najstabilniej) jedzie gdy mu sie nie "przeszkadza".
To "skrecenie na moment" mocno pomaga, tylko pozniesze zaprzestanie nacisku, bo teraz
niby skrecamy w odwrotna strone kierownica jest do niczego niepotrzebne, zakloca tor
jazdy i spowalnia skret...
>
> > Skrecajac w
> > prawo cala sila na kierownicy to prawa reka do przodu (pcha
> > kierownice). Pozwala to kontrolowac skret + po przyzwyczajeniu sie
> > do wlasnego moto i poznaniu jaka sila jest potrzebna w funkcji
> > promienie i predkosci latwo zauwaza sie wszelkie odchylki od
> > standardu ;) Dokad sie samemu nie sprobuje to trudno uwierzyc, ale
> > moto pochylone w prawo w lewo nie skreci (jakby sie moglo wydawac)
> > ;)
>
> W jakim sensie? Bo powinno sie zakonczyc upadkiem ... chyba ze motor
> przechylony w prawo, ale srodek ciezkosci z lewej ...
Toz to od poczatku usuluje powiedziec - mozna poczytac - fizyka ruchu motocykla to
lata 70te poprzedniego wieku ;) albo prosciej isc na placyk i sprawdzic - nie
przewroci sie (nawet jadac sportowo z ciezarem ciala w srodku zakretu), a wrecz
przeciwnie plynniej skreci. Na rowerze tez sie da, ale jak sie umie juz... bo rower
za lekki i telepie sie w kazda strone, wiec trudno zauwazyc roznice
Kazdy skret robiony inaczej trwa dluzej. Np. omijanie przeskody typu ktos na prawym
poboczu stoi, kierowca otwarl dzrzwi i wysiadl na jezdnie tuz przed moto to
przeciwskretem 2 ruchy: walimy kierownice z lewej do przodu - skreca w lewo blyskiem,
z prawej - wraca na kierunek jezdni... wszystkie kombinacje typu inicjujemy skret
lekko w prawo i kierownica w lewo kosztuja czas, czyli niepotrzebnie przejechane
metry bez skretu...
>
> Gdzies tam jeszcze Adam Plaszczyca pisal, ze wystarczy przechylic kolo
> a pojawia sie sila dosrodkowa. Bo opony motocyklowe w przekroju
> okragle, po pochyleniu tak jakby na stozkowym kole jechac.
> Ile w tym prawdy to nie wiem ...
>
> J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.11.19 22:17 J.F.
- 24.11.19 23:12 WS
- 24.11.19 23:31 WS
- 25.11.19 06:24 Shrek
- 25.11.19 09:36 WS
- 25.11.19 18:24 Shrek
- 25.11.19 22:32 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=