-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!2.eu.feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!
peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!n
ews.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-
spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Na hulajnodze
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5dd483ed$0$17360$65785112@news.neostrada.pl>
<qr2v4c$4ct$1@dont-email.me>
<5dd50af7$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
<qr3n2c$ahj$1@dont-email.me>
<9...@g...com>
<5dd5c7b7$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<b...@g...com>
<5dd65ee5$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<5dd66471$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5dd6adb9$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<5dd7a982$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<5dd81700$0$514$65785112@news.neostrada.pl>
<7...@g...com>
From: Marcin N <m...@o...pl>
Date: Sat, 23 Nov 2019 19:10:07 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <7...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 21
Message-ID: <5dd97600$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 188.147.96.60
X-Trace: 1574532608 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 550 188.147.96.60:61870
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3090
X-Received-Body-CRC: 4053078365
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2666775
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-11-23 o 11:59, WS pisze:
> Bo na motocyklu szosowym to sie inaczej nie jezdzi! Przy preciwskrecie moto
momentalnie wali sie w zakret, gdzies czytalem, ze przy predkosciach "przelotowych"
zaoszczedza sie prawie sekunde, co daje skret ze 20m wczesniej... nie wyobrazam sobie
innej metody omijania awaryjnego. Dodatkowo dostaje sie info zwrotne o przyczepnosci.
Przy predkosciach rzedu 100++ km/h widac roznice w czasie reakcji motocykla!
Skrecajac "klasycznie" trzeba go najpierw polozyc w zakret, co czasem nieswiadomie
tez robi sie przeciwskretem...
Skręcanie z przeciwskrętem jest jedyną możliwością na motocyklu przy
większej prędkości (większej od parkingowej). Nawet gdy myślisz, że
skręcasz bez przeciwskrętu - po prostu robisz to nieświadomie (i zapewne
niezdarnie). Przeciwskręt ma wymusić wytrącenie motocykla z równowagi.
Żeby wytrącić z równowagi rower - wystarczy lekko pobalansować ciałem,
choć oczywiście przeciwskręt na rowerze też znakomicie działa.
Co do siły na kierownicy - motocykl może wymagać nawet 20 kg nacisku,
rower dużo, dużo mniej.
Polecam film 'Twist of the wrist', w którym pokazano dokładnie fizykę.
Tu stosowny fragment:
https://www.youtube.com/watch?v=JWuTcJcqAng
--
MN
Następne wpisy z tego wątku
- 23.11.19 20:01 WS
- 23.11.19 21:01 Marcin N
- 23.11.19 23:36 WS
- 24.11.19 13:20 Marcin N
- 24.11.19 14:33 J.F.
- 24.11.19 14:43 Shrek
- 24.11.19 16:25 J.F.
- 24.11.19 18:27 WS
- 24.11.19 22:17 J.F.
- 24.11.19 23:12 WS
- 24.11.19 23:31 WS
- 25.11.19 06:24 Shrek
- 25.11.19 09:36 WS
- 25.11.19 18:24 Shrek
- 25.11.19 22:32 WS
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-01-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-01-28 Poznań => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-28 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-27 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 nr KW to jednak dana osobowa
- 2025-01-27 Lokalizacja telefonu
- 2025-01-27 OT musk